حفظ سلامت پوست مو، لاغری و زیبایی اندام تنها با نوشیدن آب کرفس !

0 390

آب کرفس یکی از نوشیدنی های تقریبا جدید و پرطرفدار در بین مردم بویژه بانوان زیبا پسند می باشد. آب کرفس به دلیل خاصیت چربی سوزی و تأثیر به سزایش در لاغری از شهرت بسیار زیادی برخوردار می باشد. آب کرفس در ترکیب با سایر سبزیجات مانند هویج، جعفری و ریواس یک ترکیب فوق العاده بوده و خواص درمانی بسیار زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی خواص، مضرات و میزان مصرف این نوشیدنی بپردازیم. با روزگار همراه باشید.

گیاه کرفس و خواص معجزه آسای آن

گیاه کرفس و خواص معجزه آسای آن

کرفس گیاهی سبز متعلق به تیره چتریان و راسته کرفس سانان می باشد که در بسیاری از نواحی ایران بویژه اصفهان به شکل خودرو و یا گلخانه ای روییده و مورد کشت قرار می گیرد. از جمله ویژگی های اصلی این گیاه میزان فراوان آب در ساقه های آن بوده که به منظور تسکین عطش و تشنگی در سلول های بدن بسیار مفید می باشد. این گیاه در آشپزی های شرقی و غربی محبوبیت بسیار زیادی داشته و از اجزای لاینفک غذاهای رژیمی با اساس سبزیجات می باشد. علاوه بر مصارف خوراکی در آشپزی، خواص درمانی این گیاه بسیار قابل توجه بوده و استفاده از آن به منظور درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها بسیار مورد استقبال می باشد.

ارزش غذایی گیاه کرفس

این گیاه بسیار مفید حاوی میزان فراوانی از ویتامین A، ویتامین های خانواده B، C، E و K بوده و از منابع بسیار غنی از کلسیم به شمار می رود. روی، آهن، سدیم، فسفر، منیزیم و پتاسیم از جمله مواد معدنی موجود در این گیاه بی نظیر بوده و ارزش غذایی بسیار زیادی به آن بخشیده است. قند و چربی موجود در کرفس بسیار ناچیز بوده و کربوهیدرات ها و پروتئین از ترکیبات اصلی آن به شمار می آیند.

خواص شگفت انگیز آب کرفس

خواص شگفت انگیز آب کرفس -6

  • حفظ سلامت پوست و مو

آب کرفس خواص بی نظیری در تقویت شادابی، طراوت و جوان سازی پوست داشته و از منابع بسیار مهم در حفظ سلامت پوست و مو به شمار می آید. این نوشیدنی با تأمین آب مورد نیاز سلول های پوست در حفظ رطوبت پوست بسیار مؤثر بوده و از بروز چین و چروک و ترک های پوستی ناشی از خشکی پوست جلوگیری می نماید. استفاده از آب کرفس به دلیل حجم بالایی از ویتامین A، آنتی اکسیدان ها و ویتامین B5 در جوان سازی پوست بسیار مؤثر بوده و پیری پوست را به تعویق می اندازد. این نوشیدنی یک لایه بردار بسیار قوی برای سلول های مرده پوست صورت بوده و به پاکسازی پوست بسیار کمک می نماید. آب کرفس یک ترکیب شگفت انگیز و کمک کننده به رشد موها بوده و در افزایش حجم موها بسیار مؤثر می باشد.

  • کاهش وزن و تناسب اندام

آب کرفس دارای حجم زیادی از آب بوده و با کاهش اشتها و قدرت چربی سوزی فراوان قادر به کاهش وزن و آب کردن چربی های اضافی بویژه چربی های شکمی در افراد چاق می باشد. این نوشیدنی در ترکیب با آب هویج به یک اکسید بسیار پر قدرت برای لاغری و کاهش وزن تبدیل شده و نوشیدن یک لیوان از آن در صبح قبل از صبحانه تأثیر فوق العاده ای در لاغری خواهد داشت.

  • پیشگیری از یبوست و هموروئید

یبوست یکی از اصلی ترین و ناخوشایندترین مشکلات گوارشی شایع بوده که به دلیل سبک زندگی ماشینی و کم تحرک امروزی بسیار افزایش یافته است. این مشکل در صورت برطرف نشدن بسیار جدی بوده و منجر به ایجاد ناراحتی ها و مشکلات ثانویه مانند هموروئید می گردد. آب کرفس دارای حجم زیادی از فیبرها بوده و در تسکین ناراحتی های گوارشی بویژه یبوست بسیار مؤثر و مفید می باشد. نوشیدن یک لیوان در روز از این نوشیدنی، اجابت مزاج را تنظیم نموده و یبوست را برطرف می نماید.

  • کاهش کلسترول و چربی خون

آب کرفس یک منبع غنی به منظور کاهش کلسترول و چربی های خون بوده و می تواند در پیشگیری از فشار خون، تصلب شرائن و سکته های قلبی عروقی و مغزی ناشی از رسوب کلسترول در عروق خونی مؤثر عمل نماید.

  • پیشگیری و درمان سرماخوردگی

این نوشیدنی حاوی میزان فراوانی از ویتامین C بوده و بوسیله تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری و درمان سرماخوردگی های ویروسی و باکتریایی بسیار مفید و مؤثر می باشد. نوشیدن یک فنجان از این ترکیب معجزه آسا در فصول سرد سال در پیشگیری از بیماری های ویروسی، سرماخوردگی ها و آنفولانزا بسیار مؤثر می باشد.

  • بهبود مشکلات بینایی

آب کرفس دارای میزان بسیار زیادی ویتامین A بوده و به شکل ماده و یا در ترکیب با آب هویج یک نوشیدنی بسیار مؤثر در تقویت قدرت بینایی، پیشگیری از آب مروارید و تحلیل ماکولا و شبکیه می باشد.

  • درمان آرتروز و رماتیسم

این نوشیدنی دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی بوده و در تسکین التهابات ایجاد شده در بیماری های التهابی و خود ایمنی مانند رماتیسم، آرتروز و آرتریت روماتوئید و سایر التهابات، مانند التهاب گلو، سینه، بینی، مجاری تنفسی، گوارشی و ادراری بسیار مؤثر می باشد.

  • تسکین دردهای عضلانی

این نوشیدنی دارای میزان زیادی از یون های پتاسیم و منیزیم بوده و در کاهش دردهای عضلانی ناشی از اسپاسم ها و گرفتگی های عضله بسیار مفید و مؤثر می باشد. نوشیدن یک لیوان از این ترکیب پس از فعالیت های ورزشی سنگین، یک انتخاب بسیار مناسب می باشد.

طرز تهیه انواع آب کرفس

  • آب کرفس ساده

چند تکه از شاخه های این گیاه و برگ های جوان آن را تمیز شسته و در آبمیوه گیری، آب گیری نمایید.

  • آب کرفس لاغری

2 الی 3 ساقه تازه کرفس را با یک عدد خیار متوسط (با پوست یا بدون پوست)، 2 قاشق آب لیمو تازه و چند برگ جعفری ترکیب نموده و آب گیری نمایید.

  • آب کرفس برای فشار خون

2 الی 3 ساقه کرفس را با یک تا دو عدد هویج، یک عدد سیب سفید و یک عدد لیموترش ترکیب نموده و آب گیری نمایید.

 

احتیاط در مصرف آب کرفس

کرفس دارای میزان زیادی اگزالات بوده و در صورت مصرف بی رویه و کنترل نشده ریسک ابتلا به سنگ کلیه و مثانه را افزایش می دهد، توصیه می شود در افراد دارای سابقه سنگ کلیه و مشکلات ادراری در مصرف این نوشیدنی احتیاط شود.

کرفس و آب کرفس به دلیل میزان خیلی زیادی از فیبرها ریسک ابتلا به اسهال را افزایش می دهد.

حساسیت های پوستی و تنفسی به این نوشیدنی در برخی از افراد وجود داشته و جوش، کهیر، خارش، سوزش، تب و تنگی نفس از عارضه های اصلی به دنبال حساسیت به این نوشیدنی می باشد.

مصرف بی رویه و بیش از حد این نوشیدنی در دوره بارداری بسیار خطرناک بوده و ریسک سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش می دهد.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/BIxm
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.