علائم کمبود منیزیم در بدن چیست؟

0 535

منیزیم یکی از عناصر معدنی است که معمولا به آن توجه زیادی نمی‌شود. نقش این عنصر در عملکرد بدن از تسکین درد عضلانی گرفته تا کاهش استرس و ناراحتی موثر است. متخصصان می‌گویند بیشتر مراجعه کنندگان ازکمبود منیزیم در بدن خود اطلاعی ندارند. برای پیشگیری از این مشکل در بدنتان این مقاله را تا انتها بخوانید تا راه های تشخیص منیزیم را بدانید.

از سبزیجات متنفرید  

بیشترین علت کمبود منیزیم در بدن داشتن رژیم نامناسب غذایی است که از مواد خوراکی غنی از منیزیم محروم است. بیشتر افراد به دلیل این که غذاهای حاوی منیریم را کمتر مصرف می کنند دچار کمبود این عنصر می شوند.

 مهم ترین منابع منیزیم عبارتند از:

  • بسیاری از سبزیجات
  • برنج قهوه‌ای
  • مغز دانه ها و تخمه ها

استرس زیادی دارید

همه ی علائم کمبود منیزیم از همان ابتدا قابل تشخیص نیستند. استرس زیاد سطح منیزیم بدن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد مانند تعریق در هنگام ورزش می‌تواند افراد را به سمت کمبود منیزم بیشتر ببرد. برای جلوگیری از این مشکل باید هم از نظر فیزیکی و ذهنی آرامش داشته باشید.

مطالب مرتبط

مواد غذایی کم ارزش زیاد مصرف می‌کنید

استفاده کردن از تنقلات کم ارزش به جای میوه نیز باعث کمبود منیزیم در بدن می شود. افراد سالم و معمولی می‌توانند با مصرف میوه، سبزیجات، نشاسته و غلات کامل از کمبود منیزیم پیشگیری کنند. اکنون می‌توانیم به خوبی درک کنیم تاثیر یک رژیم غذایی در کمبود عناصر و مواد لازم بدن نقش دارد.

سریع دچار سردرد می‌شوید

یکی از رایج ترین علازم کمبود منیزیم در بدن، سردرد است. اگر در سرتان احساس سنگینی می‌کنید و نمی‌توانید آن را به راحتی تکان دهید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم آزمایش خون دهید.

از یبوست رنج می‌برید

به احتمال زیاد زمانی که به یبوست دچار شده‌اید به کمبود منیزیم فکر نمی‌کنید اما به گفته متخصصان هنگامی که میزان منیزیم خون افراد بسیار پایین باشد، آن فرد به یبوست مبتلال می شود.

به تازگی حساس‌تر و ضعیف‌تر شده‌اید

یبوست

از نظر بسیاری از افراد کمی ضعف و یا لرز در بدن چندان اهمیتی ندارد اما در واقع باید آن را جدی بگیرید. متخصصان تغذیه کالیفرنیا  هشدار داده‌اند که مقدار کم منیزیم در بدن می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات مهمی از جمله ضربان نامنظم قلب و حتی تشنج شود.

کم انرژی هستید

 منیزم باعث تامین انرژی بدن می‌شود پس اگر مقدار کافی از این عنصر در بدنتان نباشد احساس ضعف می کنید. یکی از مهم‌ترین علائم کمبود منیزیم، کم شدن انرژی است. لازم به ذکر است که منیزیم حداقل در 300 واکنش شیمیایی مختلف بدن نقش دارد و بسیاری از آنها با تولید انرزی به سر انجام می رسند.

خواب راحتی ندارید

 

منیزیم برای درمان مشکلاتی از جمله خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از متخصصان برای رفع مشکل بی‌خوابی افرادی که برای به خواب رفتن زمان زیادی نیاز دارند، منیزیم تجویز می‌کنند. این ماده با سست کردن عضلات، باعث آرامش بدن می‌شود و خواب را راحت‌تر می‌کند.

مشکل تحلیل استخوان دارید

مقدار زیادی از منیزیم در استخوان‌ها دخیره می‌شود. اگر برای مدت زیاد بدن با کمبود منیزیم مواجه شود، اسخوان‌ها تحلیل می‌روند. قطعاً با مراجعه به پزشک می‌توانید درمان صحیح برای حل مشکل خود را پیدا کنید.

در اثر کمبود منیزیم در بدن دچار کمبود ویتامین D شده‌اید 

زمانی که کمبود منیزیم در بدن باعث کمبود ویتامین D  شود، بسیاری از مشکلات دیگر به وجود می‌آیند. بدن ما برای جذب ویتامین D به منیزیم نیاز دارد و از طرفی مقدار زیاد کلسیم هم می‌تواند جذب آن را کاهش دهد. به همین خاطر است که باید همیشه تعادل ویتامین و مواد معدنی در بدن حفظ شود. این کمبود ممکن است برای هر فردی رخ دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/tMiA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.