معرفی جاذبه های گردشگری کشور هندوستان

0 410

هندوستان کشوری در جنوب آسیا و در همسایگی پاکستان، چین، نپال، بوتان، تبت و بنگلادش قرار دارد. کشور هندوستان دارای شهرهای بسیار زیادی با فرهنگ ها، آئین ها و زبان های متفاوتی است که یکی از آن ها شهر آگرا می باشد. سفر به هندوستان و شهر دیدنی آگرا تاریخچه بسیار کهن داشته و از جمله راه های اصلی کسب درآمد در میان مردم این کشور محسوب می گردد. شهر آگرا دارای جاذبه های توریستی فراوانی است و از جمله شهر های پر جمعیت و پر بازدید هندوستان به شمار می آید. در ادامه با وبسایت روزگار همراه باشید.

سفر به هندوستان

سفر به هندوستان

هندوستان کشوری با قدمت چندین هزار واقع در قاره آسیا است که دارای آثار تاریخی، باستانی و سنتی بسیار زیادی بوده و همواره در طول تاریخ قومیت های متفاوتی را در خود جای جای داده است. سفر به هندوستان و شهر های مختلف آن مانند شهر آگرا یکی از اهداف اصلی گردشگران سراسر جهان است. سفر به این کشور لذتی بی پایان داشته و تجربه یک سفر بسیار متفاوت را به ارمغان خواهد آورد.

شهر آگرا در کشور هندوستان

شهر آگرا در کشور هندوستان

شهر آگرا یا آگره یکی از شهرهای بزرگ و پر جمعیت کشور هندوستان است که سومین مقام از نظر وسعت را در بین شهر های این کشور به خود اختصاص می دهد. از ویژگی های قابل توجه این شهر مجاورت و نزدیکی آن با دهلی، پایتخت هندوستان است. شهر آگره پایتخت بسیاری از پادشاهان ایرانی بوده و پیوندی عمیق با فرهنگ و زبان پارسی دارد. این شهر آب و هوایی نسبتاً گرم و مرطوب داشته و فاصله ماه های اکتبر تا مارس بهترین زمان به منظور گردشگری و سفر به این شهر زیبا به شمار می اید. زمستان های این شهر بسیار دل انگیز بوده و آب و هوایی بسیار متعادل و لذت بخش دارد. بازدید از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی این شهر یکی از اهداف اصلی گردشگران سفر به هندوستان است.

جاذبه های توریستی کشور هندوستان

  • تاج محل (Taj Mahal)

تاج محل (Taj Mahal)

یکی از معروف ترین، دیدنی ترین و قدیمی ترین بناهای موجود در شهر آگرا است که دارای شهرت جهانی بوده و بی شک یکی از منحصر به فردترین بناهای تاریخی جهان به شمار می آید. مجاورت این بنا با رودخانه یامونا جلوه ای دو صد چندان به آن بخشیده و منظره ای تکرار نشدنی از شکوه و عظمت این بنا خلق نموده است.

  • قلعه آگرا (Agra Fort)

قلعه آگرا (Agra Fort)

یکی دیگر از مکان های دیدنی و بسیار زیبای شهر آگرا است که تقریباً در مرکز شهر واقع گردیده است. این قلعه متعلق به پادشاهان مغول و فرمان روایی آنان است. دیدن این قلعه خالی از لطف نیست و معماری بی نظیر آن حس و حالی توصیف ناپذیر به جان گردشگران می افکند.

  • Wild life sos

Wild life sos 

یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین مکان های دیدنی اطراف شهر آگرا این باغ وحش است که حیوانات ستم دیده بسیاری را در خود جای داده است. این مکان مسئول نگهداری و حفاظت از تمامی حیواناتی است که در مراسمات سنتی و سیرک های اجرایی این کشور مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. بازدید از این مکان نوعی حس حیوان دوستی حمایت از حیوانات را تبلیغ می نماید. فیل یکی از حیوانات بومی در کشور هندوستان است و در باغ وحش ها و بیابان های اطراف این شهر به تعداد بسیار زیادی مشاهده می گردد. در این باغ وحش تعداد بی شماری فیل نگهداری می شود.

  • کاخ شیش محل یا کاخ شیشه ای (Shish Mahal)

کاخ شیش محل یا کاخ شیشه ای (Shish Mahal)

این کاخ زیبا از هنرهای معماری در جهان محسوب شده و ساختار آن طوری طراحی گردیده است. از ویژگی های اصلی معماری در این کاخ شیشه کاری، آئینه کاری و گچ کاری های بسیار جذاب و بی نظیر آن است که نور خورشید و چراغ های داخل کاخ را بسیار زیبا جلوه می دهد.

باغ مهتاب از تفرجگاه ها و مکان های دیدنی شهر آگرا است که در مقابل تاج محل واقع شده است. زیبایی و سرسبزی خیره کننده این باغ بهترین مکان برای عکاسی است و می تواند خاطره ای فراموش نشدنی از یک سفر رؤیایی برایتان خلق نماید. این باغ در هنگام غروب و اوایل صبح بسیار دل انگیز بوده و می توان از داخل آن نمای با عظمت تاج محل را مشاهده نمود.

کاخ شیش محل یا کاخ شیشه ای (Shish Mahal)

  • روستای کورا

روستای کورا

روستای کورای از جاذبه های دیگر شهر آگرا است که می تواند شما را با فرنگ و سنت دیرینه این شهر و کشور آشنا نماید. این روستا آب و هوایی متعادل داشته و سبک خانه ها شما را با معماری سنتی این شهر عجین کرده و منجر می گردد شما قدر زندگی در آسایش و راحتی را بیشتر بدانید. مردم این روستا بسیار مهمان نواز هستند و همواره با پخت غذاها و نان های محلی به استقبال گردشگران و توریست های این روستا می شتابند.

  • بازار کیناری آگرا

بازار کیناری آگرا

این بازار به منظور خرید سوغاتی، پارچه، ادویه های هندی، لباس و کفش های محلی مکان بسیار مناسب و فوق العاده ای است که زیبایی های ساختاری بسیاری را نیز در دل خود نهفته دارد. اما از هر چه بگذریم از غذاهای خوشمزه، آتشی و تند و تیز هندی نمی توان گذشت. هند و شهر آگرا دارای غذاهای محلی بسیار خوشمزه ای با طبیعتی گرم وتند است. پسنده تهیه شده از گوشت بره، کورما یا قورمه، نرگسی کوفته گیاهی، مرغ باخانی، کاچوری و دالموت از جمله خوراکی ها و غذاهای محلی و بسیار خوشمزه شهر آگرا و فرهنگ هندی است که در تمامی رستوران ها و غذا خوری های این شهر یافت می شود. پتا از شیرینی های معروف این شهر است که خوردن آن با یک لیوان چای زنجبیلی لذتی فراموش نشدنی است.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/JReh
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.