طرز تهیه کیک مرغ در عرض 20 دقیقه!

0 872

کیک مرغ یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و زیبا به منظور آراستن میز تولد و مراسمات مختلف است. کیک مرغ ظاهری شبیه به کیک تولد داشته و از جمله غذاهای مورد علاقه برای کودکان به شمار می آید. تهیه این غذا و یا بهتر است بگوییم پیش غذا بسیار آسان و در مجموع شباهت زیادی به طرز تهیه سالاد الویه دارد. در این مقاله نحوه آماده سازی یک کیک مرغ خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد. توجه داشته باشید میزان مواد ذکر شده جهت تهیه کیک مرغ برای چهار نفر بوده و شما می توانید این کیک را متناسب با تعداد اعضای خانواده و یا مهمانان خود تهیه نمایید. در ادامه با وبسایت روزگار همراه باشید.

کیک مرغ

مواد مورد نیاز برای تهیه کیک مرغ

  • سینه مرغ 1 عدد
  • تخم مرغ آب پز 2 عدد
  • هویج پخته شده 2 عدد متوسط
  • خیار شور    5 عدد تقریبا بزرگ و یا 200 گرم ریز
  • ذرت و یا نخود فرنگی   200 گرم
  • سس مایونز و ماست پرچرب    2 الی 3 قاشق غذاخوری
  • نان تست      1بسته

مواد مورد نیاز برای تهیه کیک مرغ -1

مرحله اول: سینه مرغ را کاملا آب پز نمایید. توصیه می شود به منظور جلوگیری از سفت شدن گوشت مرغ آن را با آب سرد، آب پز نموده و از ریختن آب جوش یا آب داغ روی آن خودداری نمایید. مرغ پخته شده را پیش از اینکه در فضای اتاق سرد شود با استفاده از دو چنگال تکه تکه و اصطلاحا ریش ریش نمایید. بهتر است تکه های ریش ریش شده مرغ را با استفاده از یک قیچی تمیز خرد کرده تا زیر دندان احساس خوشایندی ایجاد نماید.

مرحله دوم: در این مرحله تخم مرغ های آب پز شده را پوست گیری کرده و با استفاده از یک رنده ریز آن ها را رنده کرده و به مرغ اضافه نمایید. بهتر است این دو ترکیب را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار داده و سراغ مرحله بعد تهیه کیک مرغ بروید.

مرحله سوم: در این مرحله، هویج پخته را رنده کرده (بهتر است رنده ریز استفاده نمایید) و در یک بشقاب کنار بگذارید.

مرحله چهارم: خیارشورها را پیش از رنده کردن آبکشی نموده تا شوری سطح آن ها از بین برود. سپس خیارشورها را نیز مانند هویج و تخم مرغ پخته شده رنده کرده و با هویج مخلوط نمایید.

مرحله پنجم: اگر ذرت و یا نخود سبز را به شکل کنسرو تهیه نموده اید، توصیه می شود 20 دقیقه کامل قوطی کنسرو را جوشانده و پس از باز کردن درب قوطی، آن را در یک آبکش و یا صافی آبگیری نمایید. جهت مقرون به صرفه و سالم بودن غذا می توانید ذرت ها یا نخود سبزها را خانگی تهیه نمایید. ذرت و یا نخودفرنگی را پس از خنک شدن در فضای اتاق به ترکیب مرغ و تخم مرغ ها اضافه نموده و با هویج و خیارشور مخلوط کنید.

مرحله ششم: تمامی ترکیبات را با ماست پرچرب و در صورت دلخواه یک قاشق سس مایونز ترکیب نموده و خوب مخلوط نمایید. حال ترکیب کیک مرغ را به مدت 2 ساعت کامل در یخچال معمولی قرار دهید تا مواد کاملا به خورد هم رفته و ترکیبات تشکیل دهنده شکل خود را به دست بیاورند.

مرحله هفتم: نان تست ها را با استفاده از یک چاقوی بسیار تیز و یا چاقوهای مخصوص برش نان، خرد کنید. توجه داشته باشید خرد کردن نان به این شکل است که اضلاع مربعی نان تست را از چهار طرف برش زده و یک مربع کوچک تر از قسمت داخلی تر نان تست تهیه می نمایید. حال این مربع کوچک تر را به 4 یا 6 تکه کوچک تر تقسیم نموده و کنار می گذارید.

مرحله هشتم: ظرف مورد نظر جهت سرو کیک مرغ را انتخاب نموده و شروع به آماده سازی این کیک خوشمزه می نماییم. مقداری از ترکیبات را در ظرف ریخته و با قاشق کاملا صاف می کنیم سپس لایه بعدی را با تکه های مربعی کوچک نان تست پوشانده و مجددا یک لایه دیگر از مواد را روی آن ریخته و صاف می کنیم. این کار را تا اتمام مایع اصلی کیک انجام می دهیم. در آخر گوشه های کیک را با ترکیب اصلی همانند کیک تولد گوشه گیری کرده و تکه های جدا شده از اضلاع مربعی شکل نان تست را دور تا دور کیک قرار می دهیم.

جهت تزئین کیک مرغ خوشمزه می توان از زیتون، گوجه گیلاسی، جعفری و یا دانه های ذرت و نخود فرنگی استفاده نمود. این کیک بسیار خوشمزه است و استفاده از آن به عنوان پیش غذا در فصول گرم سال، انتخابی مناسب و بسیار خوشمزه خواهد بود. نوش جان!

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/fqw5
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.