معرفی کتاب توجه آگاهی اثری از دکتر رونالد د.سیگل

0 563

کتاب توجه آگاهی یکی از کتاب های بسیار تاثیر گذار در زمینه مدیتیشن و روانشناسی است. این کتاب با داشتن متودهای بسیار آموزنده و کاربردی به روان درمانی و درمن ذهن-جسم پرداخته و شما را برای داشتن یک زندگی بهتر و بهزیستی هرچه بیشتر یاری می دهد. از اواخر دهه 1970 تاکنون از روش توجه آگاهی به منظور درمان بسیاری از بسیاری از بیماری های جسمی با منشأ روحی روانی استفاده شده است. امروزه این رویکرد یکی از مؤثرترین حوزه ها در زمینه درمان افسردگی و اضطراب به شمار می رود.

معرفی کتاب توجه آگاهی دکتر رونالد د.سیگل

معرفی کتاب توجه آگاهی دکتر رونالد د.سیگل

کتاب توجه آگاهی (راه حلی برای مشکلات روزمره) کتابی در زمینه مدیتیشن و روانشناسی به قلم دکتر رونالد د. سیگل و ترجمه مرتضی کشمیری و پیوند جلالی است. این کتاب پس از اخذ مجوز رسمی کپی رایت ترجمه فارسی از سوی انتشارات گلیفورد، توسط انتشارات ارجمند در سال 1394 منتشر گردید. چاپ دوم این کتاب در سال 1396 منتشر شده و تاکنون 2200 نسخه از آن در بازار کتاب موجود است. این کتاب دارای دو بخش و یازده فصل در زمینه مدیتیشن، شفای روانی و خودیاری است.

 معرفی دکتر رونالد د. سیگل

معرفی دکتر رونالد د. سیگل

رونالد د. سیگل نویسنده این کتاب، استادیار بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و دارای مدرک دکترای روان شناسی است. او بنیان گذار متودها و روش های توجه آگاهی در سراسر جهان است. دکتر سیگل و همکارانش از سال 1990 آغاز به مطالعه و توسعه روش های توجه و آگاهی کرده و توانستند این زمینه از مطالعات خود را به یکی از رویکردهای بسیار مفید و تاثیرگذار در حوزه علم روانشناسی و درمان اضطراب مبدل نموده و موفقیت های شایان ذکری در این حیطه کسب نمایند.

موضوع اصلی کتاب، راه حلی برای حل مشکلات روزمره

کتاب توجه آگاهی دارای متودها و راه حل هایی در زمینه مقابله و مواجه شدن با مشکلات و چالش های روزمره و اجتناب ناپذیر زندگی است. مطالعه این کتاب برای شما این امکان را فراهم می آورد تا بتوانید روش ها و مطالب ذکر شده را به خوبی درک کرده و در زندگی شخصی خود مورد استفاده قرار دهید. کتاب توجه آگاهی با برنامه های لحظه به لحظه و بسیار میانه رویی که دارد می تواند شما را در حل و فصل مشکلات روزانه، مواجه با غم، مرگ، جدایی و شکست ها کمک کرده و راه حل های مناسب به منظور کنار آمدن و پذیرفتن شرایط را در اختیار شما قرار خواهد داد. کتاب توجه آگاهی شما را در درک روابط میان فردی و احساس آرامش بیشتر کمک نموده و به شما می آموزد که عادات و رفتارهای آسیب زا و ناپسندتان را کنار بگذارید.

هدف اصلی این کتاب

هدف اصلی این کتاب

 با مطالعه این کتاب و به کارگیری شیوه های مطرح شده در آن می توانید از استرس های تکرار شونده و روزمره خلاص شده و از دردهای بدنی ناشی از استرس و بی خوابی های مکرر رهایی یابید. کتاب توجه آگاهی کتابی بسیار مفید و تأثیرگذار در حل مشکلات روزمره افراد با دامنه وسیعی از گرفتاری ها و استرس های روزمره خواهد بود. تحقیقات بسیار زیادی نشان داده است در این کتاب روش ها و توصیه هایی وجود دارد که می تواند مشکلات گوارشی، قلبی – عروقی و حتی مشکلات جنسی ناشی از استرس را تسکین ببخشد.

کتاب توجه آگاهی می تواند به شما کمک کرده تا اعتیادهای مختلف زندگی روزمره مانند اعتیاد به کار، اعتیاد به الکل، غذا و هر چیز دیگری را کنار گذاشته و در جهت داشتن یک زندگی سالم قدم بردارید. این کتاب و راهکارهای سازنده آن نتیجه سال ها زحمات و تلاش های مستمر دکتر رونالد د. سیگل در مواجه با مشکلات بیمارانش است. از جمله ویژگی های اصلی این کتاب برخورداری از تمرینات روزمره است که می توان با انجام منظم، دائمی و صحیح آن ها بر حل بسیاری از مشکلات و استرس های روزمره فائق آمد.

 امیدواریم با مطالعه کتاب توجه آگاهی و بهره مندی از متودها و راهکارهای ثمربخش آن بتوانید بر استرس هایتان غلبه کرده و راه های مقابله  و کنار آمدن با آن ها را بیاموزید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/dooL
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.