چگونه جشن و مراسم نامزدی را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم؟

0 1,381

نامزدی یکی از دوران مهم و اصلی به منظور شناخت دختر و پسر از یکدیگر است که با توجه به شرایط زوجین و خانواده های آن ها از 3 ماه تا چندین سال به طول می انجامد. مشاورین خانواده و روانشناس ها معتقد هستند بهترین زمان برای این دوره از 6 ماه تا 8 ماه است. جشن نامزدی و تشریفات آن در نظر برخی از زوجین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و برگزاری آن از واجبات به شمار می آید و در مقابل برخی از زوجین و خانواده هایشان اعتقادی به برگزاری این مراسم نداشته و برگزاری آن را اضافه خرج می دانند. در این مقاله قصد داریم نگاهی کوتاه به برگزاری مراسم نامزدی و برخی نکات در انتخاب لباس آقا دامادها در این مراسم داشته باشیم. در ادامه با وبسایت روزگار همراه باشید.

برگزاری جشن و مراسم نامزدی

برگزاری جشن و مراسم نامزدی

هدف از برگزاری جشن نامزدی، آشنا شدن اقوام و خانواده های زوجین با یکدیگر و ایجاد فضایی شاد به منظور رقص، پایکوبی و خوشحالی از سنت ازدواج است. نحوه برگزاری مراسم نامزدی به عوامل متفاوتی مانند سلیقه و وضعیت اقتصادی زوجین و خانواده های دو طرف بستگی داشته و از درجات متفاوتی از تشریفات برخوردار است. این جشن در برخی خانواده ها به شکل یک مراسم کاملا معمولی و یک مهمانی دورهمی نسبتا بزرگ برگزار شده و از تشریفات کمی برخوردار است.

 این نوع از مراسم نامزدی احتیاج به هزینه های اقتصادی زیادی نداشته و تنها هدف از برگزاری آن ایجاد یک فضای صمیمی به منظور آشنایی بیشتر است. در مقابل برخی از جشن های نامزدی بسیار مجلل و با شکوه برگزار شده و با تشریقات بسیار زیادی همراه می باشند. امروزه برگزاری تمام و کمال تشریفات این مراسم توسط بسیاری از شرکت های خدماتی انجام گرفته و توانسته اند استرس و دغدغه های ناشی از برگزاری مرسم نامزدی را کاهش دهند. توجه به برخی مسائل در برگزاری این مراسم اهمیت داشته که به آن ها خواهیم پرداخت.

  • انتخاب حلقه نامزدی

انتخاب حلقه نامزدی

حلقه به دست کردن از بخش های اصلی و بسیار مهم مراسم جشن نامزدی است که سمبلی از وفاداری و شروع یک تعهد دوطرفه به شمار می آید. این بخش از مراسم نامزدی وابسته به رسم و رسومات خانوادگی بوده و به اشکال مختلف برگزار می گردد. در برخی خانواده ها حلقه های نامزدی توسط بزرگ ترها به دست عروس و داماد انداخته می شود و معمولا حلقه های نامزدی در ظرفی مناسب با تزئینات مختلف از جمله گل، ربان و تزئینات مصنوعی به مراسم آورده می شود. توجه داشته باشید انتخاب حلقه نامزدی بسیار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید طبق اصول فیزیکی انگشتان دست مانند لاغری انگشت، فرم دست و کشیدگی یا پهن بودن انگشت ها و پنجه دست و رنگ پوست انجام گیرد.

  • فضای برگزاری جشن نامزدی

فضای برگزاری جشن نامزدی

یکی از مسائل بسیار مهم در برگزاری مراسم نامزدی، انتخاب فضای مناسب برگزاری مراسم است. تا چندین سال پیش معمولا این مراسم در منازل و تالارهای پذیرایی کوچک تا بزرگ انجام می گرفت. اما امروزه برگزاری این مراسم بویژه در فصول گرم سال در فضاهای باز، باغ رستوران ها، باغ های شخصی و تالارهای روباز انجام می گیرد. انتخاب فضای مناسب به عوامل بسیار زیادی بستگی داشته و برگزاری مراسم در مکان های مختلف احتیاج به تشریفات و تزئینات متفاوتی خواهد داشت. معمولا این بخش از برگزاری مراسم به شرکت های خدماتی واگذار شده و به شکل مناسب آماده سازی می گردد.

 تجهیزات تزئینی برای این مراسم بسیار متفاوت بوده و در اکثر موارد گل تنها عنصر همیشگی زیبا آرایی مراسم نامزدی محسوب می گردد. انتخاب آرایشگاه و نحوه آرایش موها و صورت عروس خانم نیز از دیگر موضوعات قابل توجه جشن نامزدی است.در مراسم نامزدی هدایایی از سمت اقوام درجه یک عروس و داماد به آن ها داده شده و معمولا یکی از اقوام داماد هدایا را به مهمانان نشان خواهد داد. انتخاب فضایی که عروس و داماد در آن جای می گیرند بسیار مهم بوده و تزئین این جایگاه با انواع تجهیزات تزئینی، بسیار مهم تلقی می گردد.

  • انتخاب لباس مناسب نامزدی

انتخاب لباس مناسب نامزدی

انتخاب لباس مراسم نامزدی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتورهای این مراسم بوده و نظر مهمانان را به خود جلب می نماید. انتخاب این لباس برای دخترخانم ها بسیار متفاوت بوده و بستگی به سلیقه آن ها دارد. برخی از دخترخانم ها معتقد به پوشیدن لباس عروس  و برخی دیگر معتقد به پوشیدن یک لباس شب مجلسی و بلند هستند. معمولا در انتخاب رنگ لباس نامزدی محدودیتی وجود نداشته و از هر رنگی می توان استفاده نمود. تنها محدودیت استفاده از رنگ ها، استایل و اندام عروس خانم است که باید به آن بسیار توجه نمود. معمولا برای اندام های لاغر و کشیده استفاده از رنگ های روشن و برای اندام های چاق استفاده از رنگ های تیره، توصیه می گردد.

اما در این بین اهمیت به لباس داماد در برگزاری مراسم نامزدی از جمله موضوعاتی است که در حق آن اجحاف شده و توجه چندانی به آن نمی شود. تنها لباس مشترک میان تمامی جوامع بشری برای آقایان در مراسمات رسمی،کت و شلوار است. توصیه می کنیم در انتخاب کت و شلوار نامزدی چند نکته را در نظر گرفته ویک کت و شلوار مناسب انتخاب نمایید.

کت و شلوار مناسب افراد کوتاه قد

کت و شلوار مناسب افراد کوتاه قد

  • کت و شلوارهایی با خط های باریک و عمودی انتخاب کنید.
  • شلوارهای لوله تفنگی انتخاب مناسبی برای شما هستند و پاهای شما را بلندتر نشان خواهند داد. شلوار راسته و گشاد انتخاب نکنید.
  • سعی کنید کت بلند بپوشید، کت های کوتاه قد شما را کوتاه تر کرده و از زیبایی قامت شما می کاهند.
  • جلیقه را همرنگ کت و شلوار انتخاب کرده و حتما کراوات بزنید.
  • کت و شلوارهایی با رنگ تیره برای شما بسیار مناسب تر هستند.

کت و شلوار مناسب افراد بلند قد و لاغر

کت و شلوار مناسب افراد بلند قد و لاغر

  • از کت های تک دکمه استفاده نکنید.
  • کت های اپل دار برای چهار شانه نشان دادن شما بسیار مناسب هستند.
  • به جای کراوات از پاپیون استفاده کنید.
  • کت و شلوارهای روشن برای شما بسیار مناسب هستند.
  • اگر به کت و شلوار طرح دار علاقه دارید، از کت و شلوارهای خط دار با خط های افقی استفاده نمایید.
  • کت های تک چاک برای شما مناسب تر هستند.

انتخاب کت و شلوار برای افراد چاق

  • کت و شوار رنگ تیره انتخاب کنید. سعی کنید کت شما تک دکمه و بدون اپل باشد.
  • هرگز پاپیون نزنید. کراوات برای شما بسیار مناسب تر است.

برگزاری جشن و مراسم نامزدی-1

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/ULSi
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.