طرز تهیه سیب زمینی شکم پر به روشی متفاوت!

0 330

سیب‌زمینی شکم ‌پر یکی از غذا‌های بسیار متنوع در سراسر جهان است که به روش‌های متفاوتی طبخ شده و از جمله پیش غذا‌های محبوب به شمار می‌آید. این غذا و یا پیش غذا در کشور‌های آسیایی مانند ترکیه و عربستان طرفداران بسیار زیادی داشته و در منو‌ی تمامی رستوران‌ها یافت می‌شود. سیب‌زمینی شکم ‌پر، انتخاب بسیار مناسبی برای وعده صبحانه است و می تواند کودکان بی‌اشتها و بد‌غذا را به وجد آورده و یک وعده غذایی بسیار مقوی به شمار می‌آید. شما به راحتی می‌توانید این غذا را در منزل تهیه کرده و در کنار اعضا‌ی خانواده نوش جان نمایید. در ادامه با وبسایت روزگار همراه باشید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه سیب‌زمینی شکم ‌پر برای چهار نفر

سیب زمینی شکم پر

  • سیب‌زمینی بزرگ  4 عدد
  • قارچ                                                             100 گرم
  • گوجه فرنگی           1 عدد
  • ذرت  50 گرم
  • سینه مرغ و یا گوشت چرخ کرده                             200 گرم
  • پنیر پیتزا                                                        100 گرم
  • نخود فرنگی                                                    50 گرم
  • سبزی (گشنیز، جعفری، شوید)                               چند شاخه کوچک
  • نمک و ادویه‌جات (زردچوبه، فلفل و پودر آویشن)  به میزان لازم
  • فلفل دلمه                                                       1 عدد

مرحله اول: سیب‌زمینی‌ها را تمیز شسته و کبابی کنید. برای این کار می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را روی سنگ و یا نمک قراردهید و یا در آتش کبابی کنید. (توجه داشته باشید سیب‌زمینی‌ها بیش از حد نسوزند).

مرحله دوم: در این مرحله مواد داخل سیب‌زمینی شکم پر را آماده نمایید. برای این کار قارچ‌ها را کاملا ریز خرد کرده و در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید آب قارچ‌ها کاملا کشیده شود. قارچ‌ها را کنار گذاشته و پیاز خرد شده و یا رنده شده را در کمی روغن سرخ کرده و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه نموده و اجازه دهید خوب تفت بخورند.                                        

مرحله سوم: فلفل دلمه را نگینی خرد کرده و به گوشت اضافه نمایید. ذرت و نخود فرنگی را به گوشت و سایر ترکیبات سیب‌زمینی شکم پر اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید. نمک و ادویه‌جات را نیز به ترکیب افزوده و پس از 5 دقیقه زیر شعله را خاموش نمایید.

مرحله چهارم: گوجه فرنگی را نگینی خرد کرده و به ترکیب اضافه نمایید.

مرحله پنجم: سبزی‌ها را ساطوری خرد کرده و به مواد داخل سیب‌زمینی شکم پر اضافه کنید.

نکته: در صورت دلخواه می‌توانید از سینه مرغ حبه شده به جای گوشت چرخ‌کرده استفاده نموده و سایر مواد نام برده شده را با آن ترکیب کنید.

مرحله ششم: سیب‌زمینی‌های کبابی شده را با استفاده از یک چاقو‌ی تیز از طول به دو نیم کرده و با یک قاشق کوچک به آرامی داخل آن‌ها را خالی کنید. توجه داشته باشید در خالی کردن مواد داخلی سیب‌زمینی میانه‌رو بوده و به دیواره‌های سیب‌زمینی آسیب نزنید.

مرحله هفتم: مواد تهیه شده را با قاشق به آرامی داخل سیب‌زمینی خالی شده پر کرده و سطح آن را با دست مسطح کنید. پنیر پیتزا را روی مواد پاشیده و مقداری پودر آویشن به آن اضافه کنید.

مرحله هشتم: سطح سینی فر را چرب کرده و یا توسط کاغذ فویل پوشش دهید. سیب‌زمینی شکم پر را داخل سینی چیده و در فر با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید. سیب‌زمینی‌های شکم پر آماده سرو هستند. نوش جان!

طرز تهیه سیب‌زمینی شکم پر برای وعده صبحانه

طرز تهیه سیب‌زمینی شکم پر برای وعده صبحانه

  • سیب‌زمینی   4 عدد
  • تخم مرغ  2 عدد
  • گوجه فرنگی                             1 عدد
  • پیاز (در صورت دلخواه)                   1 عدد
  • سیر رنده شده                           1 حبه
  • نمک                                       به میزان لازم
  • پنیر خامه‌ای                             100 گرم

سیب‌زمینی‌ها را به همان روشی که گفتیم آماده کرده و داخل شکم آن‌ها را خالی کنید.

مرحله اول: به شکل دلخواه می‌توانید پیاز را خرد کرده (به شکل نگینی) و با سیر رنده شده کمی تفت دهید. اگر طعم پیاز را دوست ندارید می‌توانید از این ماده غذایی استفاده نکنید.

مرحله دوم: گوجه فرنگی را نگینی خرد کرده و به پیاز و سیر اضافه کنید. مقداری نمک روی ترکیبات پاشیده و داخل شکم سیب‌زمینی را با آن پر کنید. پنیر خامه‌ای را به قطعات نسبتاً بزرگ برش داده و داخل سیب‌زمینی شکم پر بریزید.

مرحله سوم: تخم مرغ‌ها را شکسته و زرده و سفیده را به خوبی هم زده و مخلوط کنید. (می توانید تخم مرغ را به شکل هم نخورده روی سیب زمینی ها قرار دهید). حال تخم مرغ زده شده را در سطح مواد داخل سیبزمینی شکم پر ریخته و آن را داخل فر در دمای 175 درجه سانتی گراد به مدت 5 الی 10 دقیقه قرار دهید. سیب‌زمینی‌ها را از فر بیرون آورده و همراه با زیتون نوش جان نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/rgeH
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.