موخوره چیست و بهترین راه رفع و پیشگیری از موخوره

0 835

موخوره یکی از عوارض تنوع طلبی در زمینه زیبایی است که خانم های زیادی با آن مواجه می شوند.در متن زیر با موخوره و روش های موخوره گیری به صورت کامل آشنا شوید.

موخوره چیستموخوره چیست؟

اگر بخواهیم موخوره را در زبان بسیار ساده برایتان توضیح دهیم، باید بگوییم که چند شاخه شدن یک ساقه مو را موخوره می گویند. یعنی این که یک تار موی شما خود به دو یا چند قسمت تقسیم می شود. معمولا موها به دو شاخه تقسیم می شود.

این موضوع بیشتر برای موهای بلند رخ می دهد و به همین دلیل خانم ها بیشتر از آقایان به این مشکل دچار می شوند. کسانی که موهای خشک دارند نسبت به کسانی که موهای چرب دارند، بیشتر با این مشکل مواجه می شوند.

دلیل آن هم شکنندگی و خشکی موها است. موهای چرب به دلیل رطوبتی که دارند، از ایجاد یا رشد موخوره جلوگیری می کند.

موخوره ها به کتیکول موها آسیب می زنند و باعث فرسودگی فیبر داخلی آن می شوند. این موضوع باعث می شود تا بخش محافظت کننده سطح تار مو از بین برود و نوک تار مو به دو یا چند شاخه تقسیم شود. معمولا موها در دو جهت طولی و عرضی به این مشکل دچار می شوند.

معمولا آسیب عرضی موها را در قالب وز شدن موها می شناسیم و به آسیب های طولی موخوره می گوییم.

به این نکته توجه داشته باشید که هیچ گونه درمان قطعی برای این مشکل وجود ندارد و اگر مراقبت های شما نسبت موهایتان کم شود، دوباره به موخوره دچار خواهید شد.

پیشگیری همیشه بهترین راه است. شما می توانید با انجام هر کاری که باعث خشکی بیش از حد موهای تان می شود از ابتلا به این مشگل، پیشگیری کنید.

عوامل ایجاد موخوره

عوامل زیادی هستند که در ایجاد موخوره موثرند. شیوه های نگهداری از موها مهمترین عامل در ایجاد این مشکل است. استفاده ی زیاد از سشوار و اتوی مو و دیگر ابزارهای حالت دادن به موها هم می تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد موخوره داشته باشند.

به طور کلی هر ابزاری که با دمای بالا می تواند از رطوبت موی شما بکاهد، نقش زیادی در ایجاد این مشکل خواهد داشت.

استفاده مرتب از رنگ مو، شامپوهای اسیدی و قلیایی و ترکیبات حاوی الکل هم می تواند این مشکل را در موهای شما بیشتر کند.

استفاده از برس های غیر استاندارد یا برس های فلزی برای شانه کردن موها، شانه کردن در هنگامی که موهای خیس دارید، بستن محکم و بسیار شدید موها با کش، شستوشوی خشن موها، قرار دادن موها به مدت طولانی در زیر نور مستقیم آفتاب و کم آبی بدن و خشکی پوست، می توتند نقش مهمی در ایجاد موخوره ایفا کند.

دستگاه موخوره گیر

دستگاه موخوره گیر چیست؟

دستگاه موخوره گیری یکی از روش های مقابله با موخوره است که بسیار آسان و راحت مشکل شما را حل می کند تا دیگر نیازی به کوتاه کردن موهای خود نداشته باشید. این دستگاه ظاهری شبیه به دستگاه های برس مو دارد و برای موهای بلند تر از شش سانتی متر کاربرد دارد.

این دستگاه شکستگی تارهای مو را از بین می برد و ظاهری شاداب به موهای شما می بخشد. بسیاری از سالن های زیبایی از این دستگاه برای کسانی که دچار موخوره شده اند، استفاده می کنند. قبل از استفاده از دستگاه موخوره گیری باید موهای خود را شسته و خشک کنید.

آشنایی با دیگر روش های مقابله با موخوره

اگر با وجود تمام مراقبت هایی که از موهایتان کرده اید، باز هم دچار موخورگی شدید می توانید علاوه بر استفاده از دستگاه موخوره گیر از روش های دیگری هم استفاده کنید. ما در این بخش قصد داریم چند روش بسیار خوب برای جلوگیری از این مشکل را برایتان شرح دهیم.

دو روز در میان موهایتان را بشورید: با این کار به بدن و پوست سرتان این فرصت را داده اید تا با چربی های طبیعی خودش موهایتان را ترمیم کند. چربی های طبیعی پوست سر، موهای شما را ترمیم می کند و آن ها را نرم نگه می دارد.

فقط به پوست سرتان شامپو بزنید: از سابیدن و شستوشوی خشن موها پرهیز کنید. این کار باعث تشدید موخوره می شود. موهای خود را بالای سرتان جمع نکنید و شامپو را فقط به پوست سرتان بزنید و فقط در هنگام آبکشی کف شامپو به ساقه و نوک موهایتان برسد. با این کار موهای شما سالم و بی نقص نگه داشته می شوند.

فقط به نوک موهایتان نرم کننده بزنید: اگر می خواهید موخوره نداشته باشید، همیشه از نرم کننده استفاده کنید. بهتر است که آن را به انتهای مو بزنید و پس از دو دقیقه آن را آبکشی کنید. بهتر است موقع آبکشی همه نرم کننده را آبکشی نکنید و مقدار بسیار اندکی روی موی شما باقی بماند.

درست از سشوار استفاده کنید: فاصله موها وسشوار را رعایت کنید. سشوار به هیچ عنوان نباید فاصله بسیار نزدیکی با موهای شما داشته باشد. اجازه ندهید تا نوک موهای شما در تماس مستقیم با حرارت قرار داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/oitP
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.