دلایل ایجاد سیاهی و گودی زیرچشم و راهکارهای خانگی درمان آن

0 379

سیاهی و گودی زیرچشم یکی از حالت های آزاردهنده است که تاثیرات نامطلوبی بر زیبایی ظاهری داشته و در برخی موارد نشان دهنده مشکلات و بیماری های جسمی بسیار جدی می باشد. سیاهی و گودی زیرچشم در جمعیت بانوان بیشتر از آقایان است و ریشه در تفاوت های فیزیولوژیکی آن ها دارد. در خصوص برطرف نمودن سیاهی و کبودی زیرچشم بحث پیشگیری امری بسیار حیاتی بوده و از اهمیت بسیار زیای برخوردار است. راهکارهای خانگی، مصرف دارو و استفاده از روش های نوین مانند لیزر و تزریق ژل زیر چشم، تنها درمان های مهم و دائمی در مرتفع نمودن این مشکل به شمار می آیند.

دلایل ایجاد سیاهی و گودی زیرچشم

دلایل ایجاد سیاهی و گودی زیرچشم

گودی و چال افتادن، کبودی و سیاهی، ایجاد خطوط اشک و پف زیر چشم از حالت های بسیار آزاردهنده ای هستند که زیبایی چهره را به شدت تحت الشعاع قرار خواهند داد. قرار گرفتن بدون حفاظ در برابر نور شدید آفتاب، کاهش آبرسانی به پوست زیرچشم، رژیم غذایی ناسالم و عاری از سبزیجات، مصرف زیاد گوشت قرمز، پرخوری های مکرر، مشکلات هورمونی  مانند کم کاری تیروئید، سندرم کوشینگ، مشکلات کلیوی مزمن و پیشرفته، کمبود ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز، استفاده مداوم از محصولات آرایشی نامرغوب و بی کیفیت و فقرآهن از جمله عوامل ایجاد کننده تغییرات زیر چشمی هستند.

اهمیت فقر آهن در خانم ها

اهمیت فقر آهن در خانم ها

آهن یکی از اصلی ترین و مهم ترین عناصر معدنی موجود در بدن انسان بویژه بانوان است. این عنصر حیاتی نقش بسیار مهمی در سنتز هموگلوبین موجود در گویچه های قرمز داشته و کمبود آن می تواند مشکلات جدی را به دنبال داشته باشد. متاسفانه میزان زیادی از آهن پس از هر دوره قاعدگی به شکل ماهانه توسط خونریزی های رحمی از بدن خارج شده و فقر آهن یکی از بزرگترین و دردسازترین مشکلات ایجاد شده در بانوان است. کنترل میزان آهن خون پیش از بارداری و پس از زایمان اهمیت بسیار زیادی داشته و از بروز کم خونی های خفیف تا شدید پیشگیری می نماید. کم خونی ایجاد شده به دنبال خونریی های ماهانه و زایمان بدون جاگزینی و مصرف داروهای مکمل از دلایل اصلی ایجاد سیاهی و کبودی زیرچشم است. از اینرو پیشگیری از بروز کم خونی و فقر آهن در کاهش و بهبود این عارضه اهمیت فراوانی خواهد داشت.

راهکارهای خانگی درمان سیاهی و گودی زیرچشم

  • خیار

خیار یکی از ترکیبات بسیار مناسب به منظور کاهش گودی، پف و سیاهی زیر چشم ها است. این میوه خایت مطوب کنندگی، خنک کنندگی و آبرسانی فراوان داشته و با تامین میزان مورد نیاز ویتامین B5، می تواند از بروز چروک های پوستی در زیرچشم جلوگیری نماید. برای اینکار خیار تخم دار را با پوست حلقه حللقه کرده و روی چشم ها و گودی زیر چشم ها قرار دهید.

  • سیب زمینی خام

سیب زمینی ترکیبی بسیار موثر به منظور کاهش پفف سیاهی و گودی زیرچشم است. این ترکیب دارای مواد معدنی مغذی فراوان است و می تواند از بروز سیاهی های زیر چشم جلوگیری نماید. به منظور این کار می توان سیب زمینی را حلقه حلقه کرده و به مدت 20 قیقه در یخچال قرار داده و روی گودی زیرچشم ها قرار دهید. در روشش دیگر می توان سیب زمینی را رنده کرده و پس از خنک کردن در یخچال به وسیله یک تکه پنبه روی گودی و سیاهی زیرچشم ها قرار دهید.

  • برگ نعناع

نعناع از جمله معجزه های طبیعی برای پوست و مو به شمار می آید. این گیاه خاصیت خنک کنندگی داشته و قادر به افزایش جریان خونرسانی به سلول های پوستی زیرچشم است. برای این کار می توان چند برگ معنا را کاملا کوبیده و داخل یک پارچه نخی مناسب زیر چشم ها قرار داد. فراموش نکنید ترکیب عصارع نعناع با گوجه فرنگی له شده یک درمان معجزه اسا به منظور مرتفع نمودن سیاهی و گودی زیرچشم است.

  • روغن های گیاهی

روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام تلخ از جمله تررکیبات بسیار موثر و مفید در کاهش و بهبود سیاهی و گودی زیرچشم هستند. این ترکیبات چین و چروک های زیر چشم را برطرف نموده و با کاهش خشکی پوست زیر چشم ها این حالت را بهبود می بخشد.

  • ماسک میوه ها

ترکیب انواع میوه های تابستانی مانند زردآلو، هلو، موز، سیب و خیار به عنوان ماسک زیرچشم به دلیل آبرسانی فراوان، در کاهش و بهبود سیاهی و گودی زیرچشم بسیار موثر و کارآمد هستند.

تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم

استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی مانند کرم ها، لوسیون ها و محلول های مختلف و یا راهکارهای خانگی تنها در موارد ابتدایی و اولیه موثر هستند، اما باید گفت تزریق ژل در زیر چشم یکی از راه های دائمی و تاثیر گذار است که در اکثریت متقاضیان نتیجه بخش بوده و رضایت مندی کامل را به دنبال داشته است.

مکانیسم عمل ژل زیر چشم

مکانیسم عمل ژل زیر چشم

ژل های زیر چشمی قادر به افزایش آبرسانی به پوست زیر چشم هستند و می توانند با تحریک تولید کلاژن های پوستی منجر به  ایجاد جوان سازی و طراوت در بافت زیر چشم شوند. این ژل ها کاملا جگزین مکان های فرورفته و گودی زیر چشم ها شده و ظاهر از دست رفته چشم را به آن بازمی گردانند. ژل های تزریق شده به آرامی جذب پوست شده و در بافت های بدن به خوبی جای می گیرند. تزریق ژل زیر چشم معمولا درد خاص و غیر قابل تحملی نداشته و در نرمی بالای استخوان زیر چشم انجام می گیرد. مدت زمان تزریق این ژل 10 الی 15 دقیقه به طول انجامیده و اینکه چه مدت ماندگاری داشته باشد به عواملی متفاوتی مانند نوع ژل انتخاب شده، نوع پوست، شرایط ژنتیکی و سبک زندگی متقاضی بستگی دارد.

عوارض تزریق ژل زیر چشم

کبودی، تورم، سرخی پوست زیر چشم، احساس داغ شدن، ورم کردن های نقطه ای در زیر چشم یا نواحی دیگر چشم، احساس بی حسی طولانی زیرچشم، سردرد و واکنش های خفیف تا شدید پوستی از جمله عوارض شایع به دنبال تزریق ژل های زیر چشمی هستند.

کاهش موقت بینایی، واکنش های بسیار شدید پوستی و ایجاد نکروز بافتی در پوست زیرچشم از جمله عوارض نادر تزریق ژل زیر چشم هستند که به دلایل متفاوتی ایجاد می گردند. توصیه می شود به منظور جلوگیری از آسیب های شدید و در برخی موارد دائمی و برخورداری از نتیجه مطلوب و مورد نظر حتما به مراکز مجهز، معتبر و شناخته شده مراجعه نموده و تحت نظر یک پزشک مجرب این کار را انجام دهید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/Yela
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.