طرز تهیه پلو مخلوط مکزیکی غذای شگفت انگیز مکزیکی

0 525

پلو مخلوط مکزیکی از جمله غذا‌های خوشمزه و پر‌طرفدار است که به سادگی در منزل طبخ شده و عطر و بویی دل‌انگیز دارد. پلو مخلوط مکزیکی از ترکیباتی متنوع و خوش‌رنگ و لعاب تهیه می‌شود. یکی از ترکیبات اصلی این غذا، قارچ است که ارزش غذایی بسیار بالایی داشته و استفاده از آن تأثیر بسیار زیادی بر حفظ فاکتور‌های سلامتی خواهد داشت. پیش از آموزش طرز تهیه پلو مخلوط مکزیکی، نگاهی مختصر به خواص شگفت‌انگیز قارچ خواهیم داشت.

ارزش غذایی قارچ

قارچ

قارچ دارای ارزش غذایی بسیار بالایی بوده و از مواد مغذی بسیار زیادی تشکیل یافته است. سلنیوم، روی، فسفر و منیزیم از جمله مواد معدنی بسیار مهم و ضروری موجود در قارچ است. ویتامین‌های خانواده B بویژه ویتامین B5، ویتامین C و ویتامین D از جمله ویتامین‌های ضروری در این ماده غذایی هستند که تأثیرات بسیار زیادی بر حفظ سلامتی داشته و از بروز بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها پیشگیری می‌نماید.

خواص شگفت‌انگیز قارچ

  • کاهش و تنظیم کلسترول خون

این ماده غذایی دارای کلسترول و چربی بسیار کمی بوده و قادر به تنظیم تعادل چربی خوب (HDL) و چربی بد (LDL) و کاهش میزان چربی خون می‌باشد. قارچ به شدت کلسترول را کاهش داده و می‌تواند در پیشگیری از بروز تصلب شرائن  و بیماری‌های قلبی عروقی ناشی از آن مؤثر عمل نماید.

  • پیشگیری از سرطان‌ها و بیماری‌های سیستم ایمنی

یکی از ترکیبات اصلی و بسیار مهم در قارچ، انواع آنتی اکسیدان‌ها هستند. بتا گلوکلن از جمله آنتی اکسیدان‌های بسیار مهم موجود در قارچ است که می‌تواند در پیشگیری از رشد بیش از حد تومور‌های سرطانی و متاستاز آن‌ها مؤثر عمل نموده و بیشترین تأثیر ضد‌توموری خود را بر سلول‌های سرطانی ایجاد کننده سرطان پروستات اعمال نماید.

  • سلامت پوست و مو

قارچ سرشار از ویتامین B5 است. این ویتامین تأثیر بسیار زیادی بر حفظ سلامت پوست و مو داشته و در پیشگیری از خشکی پوست و مو، ریزش مو‌ها، تیرگی پوست و چین و چروک‌های پوستی نقش بسیار ضروری خواهد داشت.

  • حفظ سلامت استخوان‌ها

کلسیم از جمله مواد معدنی بسیار مهم و مفید به منظور پیشگیری از پوکی استخوان  و حفظ سلامت و استحکام استخوان‌ها است که به مقدار فراوانی در قارچ یافت می‌شود. مصرف این ماده غذایی به شکل منظم تأثیر بسیار زیادی بر حفظ سلامت استخوان‌ها داشته و می‌تواند استحکام استخوان‌ها را تضمین نماید.

  • کاهش فشار خون و پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی

قارچ سرشار از یون‌های پتاسیم و میزان بسیار کمتری یون سدیم است. یون‌های پتاسیم موجود ددر قارچ، تأثیر بسیار زیادی بر کاهش و تنظیم فشار خون داشته و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های قلبی را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

  • حجم بالایی از سلنیوم

سلنیوم از ترکیبات قابل توجه و بسیار مهم موجود در قارچ است. این ماده معدنی در سلامتی دندان‌ها، ناخن، مو و استخوان‌ها بسیار مؤثر بوده  و می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن در پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف مانند آنفولانزا و سرما‌خوردگی‌های شدید نقش بسیار مهمی داشته باشد.

قارچ

طرز تهیه پلو مخلوط مکزیکی

پلو مخلوط مکزیکی

مواد مورد نیاز جهت تهیه پلو مخلوط مکزیکی برای 4 نفر

  • سینه مرغ 400 گرم
  • قارچ 200 گرم
  • ذرت 200 گرم
  • نخود سبز 200 گرم
  • فلفل دلمه رنگی 2 عدد
  • برنج 4 پیمانه
  • نمک و ادویه‌جات (زردچوبه، پاپریکا، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر کاری و زیره) به میزان لازم

مرحله اول: برنج را کاملاً شسته و حدود 5 ساعت پیش از طبخ آن را با مقداری نمک خیس کنید.

مرحله دوم: سینه مرغ را کاملاً پخته و بوسیله دو چنگال آن را ریش ریش کنید. بهتر است تکه‌های ریش ریش شده مرغ خیلی بزرگ نباشند.

مرحله سوم: قارچ‌ها را به تکه‌های نسبتاً بزرگ برش داده و اجازه دهید آب قارچ کاملاً گرفته شود. بهتر است یک قاشق آب لیمو‌ترش تازه را به قارچ اضافه نمایید. قارچ‌ها را به تکه مرغ‌های ریش ریش شده اضافه کرده و نمک و ادویه‌جات را به آن اضافه کنید. بهتر است میزان فلفل قرمز بیشتر از سایر ادویه‌جات باشد.

مرحله چهارم: فلفل دلمه‌های رنگی را از طول برش داده و کمی تفت دهید. مرغ و قارچ را با فلفل دلمه مخلوط کرده، نخود سبز و ذرت را نیز به ترکیبات پلو مخلوط مکزیکی اضافه نمایید.

مرحله پنجم: برنج را آبکش نموده و ترکیبات مذکور را لا‌به‌لای برنج قرار دهید. پلو مخلوط مکزیکی آماده است. نوش جان!

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/PEol
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.