طرز تهیه ساندویچ‌مرغ خانگی به همراه سس خردل

0 719

ساندویچ‌مرغ خانگی از جمله غذا‌های بسیار خوشمزه و ساده است که سریع آماده شده و بسیار اشتها‌آور است. این ساندویچ، انتخاب بسیار مناسبی به عنوان اغذیه همراه برای کودکان است و ارزش غذایی بسیار زیادی دارد. در این مقاله طرز تهیه ساندویچ مرغ خانگی را به شما آموخته و خواص بی نظیر گوشت ران مرغ و گیاه خردل را بررسی خواهیم نمود.

مواد مورد نیاز جهت تهیه ساندویچ‌مرغ خانگی

  • ران مرغ 500 گرم
  • پیاز قرمز 1 عدد کوچک
  • فلفل دلمه قرمز 1 عدد کوچک
  • سس کچاب تند و فلفلی 1 قاشق غذاخوری
  • عسل 1 قاشق غذاخوری
  • سویا سس 1 قاشق غذاخوری
  • جعفری ساطوری 50 گرم
  • نان باگت و یا نان تازه تافتون 1 عدد
  • نمک و ادویه‌جات به میزان لازم

مرحله اول: تهیه این غذا با گوشت ران مرغ برای بچه‌ها بویژه کودکان در حال رشد بسیار مناسب و مفید است. استخوان‌های گوشت ران را جدا کرده و گوشت حاصل از آن را به قطعاتی با اندازه متوسط (نه خیلی ریز نه خیلی درشت) خرد کرده و داخل ماهیتابه بریزید. زیر شعله را خیلی کم کرده و درب ماهیتابه را بگذارید. اجازه دهید 20 الی 30 دقیقه تکه‌های مرغ با بخار و آب میان‌بافتی حاصل از خود مرغ تغییر رنگ داده و سفید شوند. وقتی آب مرغ کم کم کشیده شد یک الی دو قاشق روغن (ترجیحاً روغن گیاهی مانند زیتون، کنجد و ذرت) را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید تکه مرغ‌ها کاملاً سرخ شوند.

مرحله دوم: یک قاشق سویا سس را به تکه مرغ‌ها افزوده و خوب مخلوط نمایید. نمک و ادویه‌جات را به مرغ اضافه کرده، یک قاشق سس کچاب فلفلی و تند را به مرغ‌ها اضافه کرده و یک قاشق عسل خوب و مرغوب را تکه‌های مرغ بیفزایید. تمامی مواد را با هم خوب ترکیب کرده و درب ظرف را به مدت بیست دقیقه روی ظرف قرار داده و جعفری ساطوری را به مواد داخل ساندویچ‌مرغ خانگی اضافه کنید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه سس خردل برای ساندویچ‌مرغ خانگی

ساندویچ خانگی از جمله غذا‌های حاضری، سالم و بسیار خوشمزه است که با سس‌های متنوعی سرو می‌شود. یکی از این سس‌های بسیار خوشمزه، سس ماست و خردل است که عطر و طعمی بسیار مخصوص به خود داشته و طعم ساندویچ مرغ خانگی را مضاعف می‌نماید.

  • ماست یونانی 1 پیمانه
  • سس خردل 1 قاشق غذاخوری
  • سس کچاب تند و فلفلی 1 قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم

به منظور تهیه این سس خردل را به ماست اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید. سس کچاب را به ماست اضافه کرده و پس از افزودن نمک به آن، ترکیب را خوب مخلوط کرده و کنار بگذارید.

مرحله سوم: نان باگت یا تافتون را آماده کرده، تکه‌های مرغ را داخل نان ریخته و پیاز قرمز خرد شده به شکل نواری و باریک را با فلفل دلمه قرمز رنگی که به همین روش خرد شده را روی مرغ‌های داخل ساندویچ‌مرغ خانگی قرار داده و سس ماست و خردل را روی مرغ‌ها ریخته و نوش جان نمایید!

خواص گوشت ران مرغ

گوشت ران مرغ نسبت به سینه دارای چربی غیر‌اشباع بیشتری بوده و بافتی نرم و لذیذ دارد. گوشت ران مرغ قادر به تأمین پروتئین‌ها و چربی‌های مورد نیاز بدن کودکان است. گوشت ران مرغ به دلیل داشتن حجم زیادی از چربی‌های مفید، بافتی نرم و سست داشته و تهیه غذا‌های خانگی از این گوشت بسیار سریع و آسان است، زیرا این گوشت در حرارت ملایم در زمان کم‌تری پخته و آماده سرو می‌گردد.پروتئین موجود در گوشت ران مرغ برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی، ساخت عضلات و کاهش کلسترول خون بسیار مفید است. گوشت ران، بهترین منبع غذایی برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون، چربی خون و مشکلات قلبی- عروقی بوده و ریسک ابتلا به نقرس را کاهش خواهد داد. یون‌های سدیم و پتاسیم موجود در گوشت ران مرغ به منظور بهبود عملکرد قلبی-‌عروقی بسیار مفید و مؤثر است. آهن از جمله مواد معدنی ضروری در گوشت ران مرغ است که تأثیر بسیار زیادی بر بهبود کم‌خونی بانوان و کودکان خواهد داشت.

خواص بی نظیر خردل که از آن غافل بوده اید

خردل گیاهی علفی است که از دانه های میوه آن به عنوان افزودنی و چاشنی در غذاها، سالادها و آشپزی های سنتی و مدرن استفاده می گردد. این گباه علاوه بر طعم دهندگی، خواص درمانی بسیار زیادی داشته و از جمله ادویه های ویژه به شمار می آید. دانه های این گیاه سرشار از مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، سدیم، منیزیم و فسفر بوده و حجم بالایی از ویتامین های خانواده B، C و فیبر در آن مشاهده می گردد.

  • خردل در رفع اسپاسم ها، گرفتگی ها و قولنج های عضلانی ناشی از کمبود یون های منیزیم بسیار موثر است و می تواند دردهای شدید عضلانی هنگام خواب و یا فعالیت های شدید را تا حد زیادی تسکین ببخشد.
  • اثرات ضد التهابی سیار قوی خردل موجب گردیده است این گیاه تاثیر بسیار زیادی بر کاهش دفعات حمله های اسم داشته و بتواند با کنترل التهابات موجود در مسیر دستگاه تنفسی، تنگی نفس های شدید آسم را تا حد ممکن کاهش دهد.
  • خردل به دلیل داشتن حجم بالایی از اسیدهای چرب غیر اشباع قادر به کاهش و کنترل چربی خون بوده و می تواند از بروز تصلب شرائن و بیماری های قلبی عروقی ناشی از آن پیشگیری نماید. توصیه می شود استفاده از این ادویه را در رژیم غذایی خود قرار داده و سلامت قلب و عروق خود را تضمین نمایید.
  • کلسیم موجود در خردل می تواند سلامت استخوان ها و دندان های شما را حفظ نموده و از بروز پوکی استخوان، بویژه در بانوان پس از سن یائسگی پیشگیری نماید.
  • خردل از جمله خوراکی های سرشار از ویتامین B5 است که می تواند در تقویت موها و پوست نقش به سزایی داشته و از ریزش، سفیدی و خشکی موها پیشگیری نماید. مصرف این ادویه در غذاها و یا استفاده از آن به شکل ماسک مو و صورت، در حفظ سلامت پوست و مو بسیار موثر بوده و شادابی، زیبایی، طراوت و جوانی را به پوست شما هدیه می نماید.
  • خردل طبیعتی گرم داشته و برای برطرف نمودن مشکلات افراد سرد مزاج گزینه ای مناسب است.

نکته مهم: در مصرف این سس میانه رو باشید. افراد مبتلا به فشار خون و مشکلات کلیوی، افراد گرم مزاج، کودکان زیر 10 سال و افراد دارای ریفلاکس معده و مشکلات گوارشی در مصرف خردل احتیاط نمایند.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/9eOH
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.