راهنمای رنگ کردن اصولی موها در خانه

0 496

شاید رنگ کردن مو در خانه برای یک فرد مبتدی که هیچونه تجربه آرایشگری و رنگ کاری ندارد کمی ترسناک باشد. شاید دلیل این موضوع جمله‌های منفی است که از طرف دیگران و به ویژه آرایشگران به افراد انتقال داده می‌شود.

اما واقعیت این است که رنگ کردن موها در منزل برخلاف آنچه گفته می‌شود خطرناک نیست و حتماً باعث خرابی موهای شما نخواهد شد. در واقع این کار کمی هم تجربی است و شما با مرور زمان و با تکرار و تمرین بیشتر در این زمینه نیز می‌توانید ماهر شده و از حالت نگرانی خارج شوید.

رنگ مویی که در خانه استفاده می‌کنید تفاوت چندانی با رنگ موهای آرایشگاهی ندارد، اما تفاوت مهم آنها در دوام و ماندگاری آنهاست. این به آن معناست که فرمولی که در رنگ موها به کار می‌رود از  نظر مواد شیمیایی، توجه به نوع مو تیرگی یا روشنی تفاوت چندانی ندارند.

بهتر است که بدانید هیچ وقت رنگ مویی که بر روی تصویر بسته‌بندی قوطی رنگ یا یک عکس می‌بینید دقیقاً روی موی شما دیده نخواهد شد. چرا که رنگ نهایی پس از رنگ گذاشتن بستگی به عوامل مختلفی دارد که عبارتند از: رنگ طبیعی موی خودتان و طیف رنگ موهایتان، وضعیت مو و رنگ موهای قبلی استفاده شده.

رنگ کردن مو در خانه

چند ترفند برای رنگ کردن موها:

  • اگر در مورد رنگ موی دلخواهتان مطمئن نیستید می‌توانید از رنگ موهای موقت هم استفاده کنید. این کار فرصتی است که جلوی پشیمانی شما را می‌گیرد به ویژه اگر دانش و مهارت زیادی در رنگ کردن مو و تشخیص رنگ‌ها نداشته باشید.
  • از نقطه نظر طیف رنگی رنگ‌های عسلی یا طلایی را رنگ‌های گرم و رنگ‌های بژ و خاکی رنگ‌های سرد می‌نامند. رنگ‌های گرم مو تن زرد، قرمز و نارنجی دارند. رنگ‌های سرد تن رنگ سبز و آبی دارند.
  • هنگام رنگ کردن مو حتماً از دستکش استفاده کرده و حدالمکان از فرچه مخصوص رنگ استفاده کنید تا بتوانید تمام تار موهایتان را به رنگ آغشته کنید.
  • برای اینکه رنگ به لباس یا بدن شما نفوذ نکند سعی کنید از پیش بند پلاستیکی استفاده کنید. برای درست کردن پیش بند پلاستیکی می‌توانید از کیسه زباله نازک موجود در خانه استفاده کنید.
  • قبل از شروع رنگ کاری دستورالعمل  نوشته شده روی جلد رنگ مو را به دقت بخوانید.
  • قبل از رنگ کردن مو، آن را نشویید.  چربی طبیعی مو از مو در برابر آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی حفظ می‌کند.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/0KMz
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.