برای کاهش قیمت‌ها، صبور باشید!

0 151
این مراسم که صبح امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برگزار شد، ابتدا با حضور رضا رحمانی – وزیر صنعت، معدن و تجارت – همراه بود اما در نهایت گمرک به وسیله حسین مدرس خیابانی – قائم مقام وی – افتتاح شد.مدرس خیابانی که مدیریت امور بازرگانی وزارت صمت را بر عهده دارد، در جریان این مراسم ابتدا به تشریح وظایف این گمرک جدید پرداخت و اعلام کرد: قرار است در گمرک شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران از ظرفیت حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه استفاده کنیم تا ترخیص راحت‌تر باشد. جهت گیری گمرک در نمایشگاه، تامین تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان است و قرار نیست کالاهای دیگری از این طریق وارد شود.صحبت‌های وی به این معنا خواهد بود که اصلی‌ترین تمرکز گمرک نمایشگاه، کمک به ورود شرکت‌های خارجی به ایران است و با توجه به برگزاری این نمایشگاه‌های متعدد اقتصادی در این مجموعه، تلاش ایران بر این است که تجهیزات لازم برای حضور در نمایشگاه‌ها با سرعت بیشتری وارد شود.

بهمن حسین‌زاده – مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها – نیز در رابطه با وظایف این گمرک اظهار کرد:‌ شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران حدود 90 نمایشگاه به صورت سالانه برگزار می کند و برای حضور ویژه شرکت های خارجی در این نمایشگاه ها و همکاری آن ها با شرکت های ایرانی مطابق با کنوانسیون های موجود، گمرک در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ایران افتتاح شده است. این گمرک خدمات بسیار مهمی به شرکت هایی خواهد داد که قصد واردات تکنولوژی به ایران را داشته باشند و در شرایط تحریم اقتصادی این گام می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد رونق در صنعت ایرانی داشته باشد.بخش مهم صحبت‌های مدرس خیابانی اما به وضعیت قیمت‌های موجود در بازار اختصاص داشت. او که پیش از این نیز اعلام کرده بود با کاهش قیمت ارز،  قیمت کالاها در بازار کاهش خواهد یافت، این بار نیز بر موضع قبلی خود تاکید کرد اما از مردم خواست که برای نمایان شدن تغییرات صبر کنند.

وی درباره کاهش قیمت کالاها پس از پایین آمدن نرخ ارز، گفت: همانطور که در هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم، قیمت برخی کالاها کاهشی شده و این روند ادامه خواهد داشت. با ثبات نرخ ارز قطعا هزینه تولیدکنندگان پایین می‌آید و این مسئله در بازار تاثیر خود را نشان خواهد داد.به گفته قائم مقام وزیر صمت، همانطور که افزایش قیمت دلار به شکل دفعه‌ای قیمت‌ها را بالا نبرد، کاهش این نرخ نیز باید با گذر زمان خود را نشان دهد و این مسئله قطعا اتفاق می‌افتد.مدرس  خیابانی درباره حواشی ایجاد شده پیرامون قیمت رب گوجه فرنگی نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: با کاهش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار، قیمت تمام شده و فروش رب نیز پایین آمده و از حدود 20 تا 22 هزار تومان در ماه‌های قبل به حدود 15 هزار تومان رسیده است.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/53cV
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.