لاریجانی به نماینده گروه پایداری: دیکتاتور شمایید

0 113

علی اریجانی در جلسه امروز مجلس در واكنش به اعتراض نماینده گروه پایداری كه رییس مجلس را دیكتاتور خوانده بود گفت: دیکتاتور شما هستید که در کشور این بساط را راه‌ انداخته‌اید… تریبون یک طرفه هم شما هستید که همه تریبون‌ها دست شماست مملکت این طوری شده که هر چه دلتان می‌خواهد به همه می‌گویید و کسی چیزی به شما نمی‌گوید و همه باید تسلیمتان باشد هر چه دلتان خواسته گفته‌اید.

گروه سیاسی: بررسی کلیات طرح تشکیل وزارت بازرگانی دستور کار امروز مجلس بود. طرحی که در میان فریادهای دو دو نمایندگان در نهایت به تصویب رسید.
انتقادات به تصویب این طرح به دو دو کردن نمایندگان محدود نشد و به تذکر نماینده عضو جبهه پایداری هم رسید. پس از تصویب این طرح نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و از اعضای جبهه پایداری با حضور در جایگاه هیات رئیسه اعتراض خود را اعلام کرد. لاریجانی هم او را به سمت صندلی خود هدایت کرد. اعتراض او به رئیس مجلس از روی صندلیش هم ادامه پیدا کرد آنقدر که در نهایت علی لاریجانی به او تذکر داد.
رئیس مجلس خطاب به نماینده مشهد گفت: آقای پژمانفر تذکرتان را ثبت کنید تا رسیدگی شود اینکه فریاد می‌زنید درست نیست فقط که شما در مجلس تشریف ندارید. وی گفت: عادت کرده‌اید کارهایتان را با فریاد پیش ببرید. دیکتاتور هم شما هستید که در کشور این بساط را راه‌انداخته‌اید. بنشینید و مطابق آیین‌نامه جواب‌تان را می‌دهیم. لاریجانی که از رفتار نماینده مشهد گلایه داشت، گفت: تریبون یک طرفه هم شما هستید که همه تریبون‌ها دست شماست مملکت این طوری شده که هر چه دلتان می‌خواهد به همه می‌گویید و کسی چیزی به شما نمی‌گوید و همه باید تسلیمتان باشد هر چه دلتان خواسته گفته‌اید.
این اظهارات لاریجانی با تذکر مجدد نماینده مشهد و دفاعیات او از خود همراه شد.
پژمانفر خطاب به لاریجانی گفت: من متاسف هستم که جنابعالی فرمایشاتی مطرح کردید که رادیوهای بیگانه هم این مسائل را به این راحتی نمی توانستند بگویند، شما به یک نماینده مجلس که می خواهد از حق قانونی خود استفاده کند این گونه حرف می زنید.
وی ادامه داد: ما چند سال است به شدت تلاش کردیم که مسائل در فضای قانونی پیش برود. من تذکری داشتم درباره اینکه این موضوع دو سوم آرا می خواهد و 5 دلیل هم داشتم اما شما اصلا اجازه طرح مساله را ندادید، اتفاقا تریبون دست ما نیست که ما برای اینکه حرف بزنیم باید انقدر داد و بیداد کنیم.
پژمانفر گفت: تریبون دست من است یا شما؟ ده سال اخوی شما رئیس قوه قضاییه بودند، 12 سال شما رئیس مجلس هستید. در میدان سیداسماعیل هم می گویند بین دیدگاه روحانی و شما تفاوتی نیست، مملکت دست شماست یا ما؟ حرف ما این است که ما مسائلی داریم که طبق روال می خواهیم آن را مطرح کنیم شما از وظیفه قانونی‌تان که برای اجرای آن قسم یاد کردید را زیرپا می گذارید. ما دیکتاتور هستیم یا مدیریتی که نمی گذارد وظیفه قانونی را انجام دهیم؟
این نماینده جبهه پایداری ادامه داد:عامل بسیاری از مسائل همین است که تیریبون ها را بستید و نمایندگان نتوانستند مسائل‌شان را پشت تریبون بگویند. مردم وقتی دیدند نماینده شان نمی تواند حرف هایشان را مطرح کنند گفتند پس برویم در خیابان حرف بزنیم. شما باعث این بی نظمی ها شدید، باعث شدید که رادیو بیگانه به نظام حمله کنیم ما به کجای این نظام صدمه زدیم ما در چارچوب حرف ها ر مطرح کردیم. بگذارید حرف ها گفته شود، چرا اجازه نمی دهید؟
وی گفت: آقای دکتر شما برادر ما هستید، همه در یک نظام هستیم اما شما در این مساله مرز درست کردید، مرزی که درست کردید و گفتید شماها در چارچوب نظام عمل نمی کنید من کجا اینگونه بودم. اختیارات مجلس را هم گرفتید و بردید در جلسه سران سه قوه تصمیم می گیرد و مجلس را ناکارآمدید کردید. آقای رئیس من شما را به صبر دعوت می کنم. شما از چارچوب نظام با حرف هایی که دیگران می زنند از نظام خارج می شوید و حرف هایی که رادیوهای بیگانه جرات ندارد به ما بگوید را می گویید.
لاریجانی بعد از اظهارات نماینده مشهد، خطاب به او گفت: شما مطالبی را فرمودید که قضاوتش با خود نمایندگان و ملت باشد، آیا شما خواستید تذکر بدهید و ما مانع شدیم؟ الان پشت میکرفون صحبت نمی کنید؟ اتفاقا این گونه حرف ها را رادیوهای بیگانه استفاده می کنند.
وی گفت: می گویید اختیارات مجلس را بردید جای دیگر، خودتان هم می دانید شورای هماهنگی اقتصادی تدبیر رهبری بود، آیا من بردم؟ رهبری گفتند این شورا تشکیل دهید این را به من نسبت می دهید، ایشان فرمودند رئیس قوه مقننه در این شورا باشد. چرا می گوید کردید؟ من کردم؟
رئیس مجلس گفت: من نگفتم مطلبتان را نفرمایید، گفتم طبق آیین نامه بفرمایید. ممکن است تشخیص من و شما یکی نباشد، اگر نماینده‌ای گفت این اشکال قانون اساسی دارد و رئیس قبول کند و به رای بگذارد و ممکن است تشخیص من با شما یکی نباشد نباید من را متهم به دیکتاتوری کنید. من به خاطر دیگری نمیخواهم به جهنم بروم. من شرعا وعرفا موظف نیستم تشخیص دیگری را اجرا کنم. اگر خلاف قانون اساسی است به رای بگذارد ولی من هرچه توضیح می دهم، نمی پذیرید.
لاریجانی ادامه داد: می گویید این کشور دست شماهاست. کشور دست مجلس و دولت است، مجلس یک نفر نیست. شما تصمیم می گیرید من هم یک نفر از شما ها هستم .نماینده تر نیستیم. شما با این حرفها مجلس را خراب می کنید. کشور ما مردمسالاری دارد، ولی فقیه دارد، همه با هم تصمیم می گیرند. این نیست که سه نفر برای کشور تصمیم بگیرند.
وی تاکید کرد: من از اینکه مجلس را تمسخر کنند ناراحت هستم. مجلس پایگاه دموکراسی است، اینکه به مجلس بخندد را شما هم نپذیرید . اگر درباره علی لاریجانی چیزی گفتند من جوابی نمی دهم، نمونه ای دارید که من جوابی بدهم؟ یک مورد که من جواب داده باشم دارید؟ اما موقعی که درباره کیان مجلس صحبت می کنند وقتی الفاظ رکیک بکار می برند همه باید دفاع کنیم.
رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: شما برادر عزیز من هستید، با این مشکلات کشور همه باید بنشینیم فکر کنیم مسائل را حل کنیم. کسی این زحمات را نباید زیر سوال ببریم خودمان با کلماتی که به کار می بریم مجلس را زیر سوال می بریم. اینکه می گویید ماچند نفر کشور را اداره می کنیم حرف درستی نیست.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/KCWg
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.