مسی: رویای من بازگشت به آرژانتین است

0 295

شامگاه دوشنبه در سالن «تئاترو آلا اسکالا» مراسم The Best برگزار شد.لیونل مسی جایزه بهترین بازیکن مرد سال فیفا را برای نخستین مرتبه به افتخاراتش اضافه کرد. ستاره 32 ساله آرژانتینی پس از شکست دادن کریستیانو رونالدو و ویرجیل فان‌دایک نظرات و دیدگاهش در موارد مختلف را در گفت‌وگویی با سایت فیفا در میان گذاشته است.جوایز زیادی کسب کرده‌ای، اما این اولین جایزه The Best تو است. چه احساسی داری؟
من از دریافت این جایزه خیلی خوشحالم. هرچند مثل همیشه می‌گویم جوایز انفرادی برای من در ردیف دوم قرار می‌گیرد، برای اینکه جوایز تیمی مهم‌تر است. این شبی خاص بود، چون خوش‌شانس بودم که همسر و دو فرزند از سه فرزندم هم اینجا بودند. اینکه بتوانم این لحظه را با آن‌ها باشم لذت داشت.این جایزه را کنار بگذاریم. فصلی که داشتی را چگونه جمع‌بندی می‌کنی؟
عجیب بود، اما فصل فوق العاده‌ای به‌عنوان یک تیم داشتیم و بعد یک بازی همه‌چیز را تغییر داد (اشاره به شکست بارسلونا در دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در آنفیلد برابر لیورپول). این یک ناامیدی بزرگ بود چراکه ما آن را به لالیگا اضافه نکردیم و برای فینال کوپادل‌ری هم به‌درستی آماده نشدیم. این ضربه بزرگی برای ما بود. یک ضربه بزرگ به ما بود. آن یک بازی در فصلی که تا آن زمان عالی بودیم، برجسته شد. ما خیلی به فینال لیگ قهرمانان نزدیک بودیم، اما این رقابت‌ها برای ما دردناک تمام شد.در مراسم اخیرِ یوفا، خیلی دوستانه با کریستیانو رونالدو صحبت می‌کردی. چرا فکر می‌کنی مردم غافلگیر شدند وقتی شما دو نفر را کنار هم دیدند؟
به دلیل رقابت ورزشی بزرگی که در چند سال اخیر بین ما ایجاد شده است.به خاطر اینکه یکی از ما در بارسلونا و دیگری برای رئال‌مادرید بازی کرده‌ایم و جوایز فردی کسب کرده‌ایم. شاید مردم فکر کند این رقابت فراتر از فوتبال است، اما این‌طور نیست. هردوی ما بهترین‌ها را برای تیم‌های‌مان می‌خواهیم و هیچ‌یک از ما دوست نداریم ببازیم. این چیزی است که ما نمی‌پذیریم. به همین دلیل هم رقابت بین‌مان وجود دارد. نکته مهم این است که رقابت همانجا در زمین می‌ماند.در ابتدای فصل چهره‌های جدیدی را در بارسلونا دیدیم، مثل آنسو فاتی. فکر می‌کنی چه انتظاری از او می‌رود؟
من واقعاً او را دوست دارم و تلاش می‌کنم کمکش کنم و از او پشتیبانی کنم. او بازیکنی شگفت‌انگیز است و آنچه برای موفقیت لازم است را دارد، اما دوست دارم مثل وقتی که من کارم را شروع کردم، او به تدریج و بدون فشار پیشرفت کند. باید به یاد داشته باشید او فقط 16 سال سن دارد. امیدوارم همواره از این امر لذت ببرد و هیاهوی اطراف روی او تأثیر منفی نگذارد، چراکه کیفیت لازم را دارد که یکی از بهترین‌ها شود.بنابراین اکنون می‌توانید درک کنید که رونالدینیو هنگام شروع کارت چطور با تو رفتار کرده است.
رونالدینیو و همچنین فرانک ریکارد. کسی که آن زمان مربی من بود. در واقع من می‌گویم کلِ تیم. همه به من به یک روش کمک کردند. به‌خصوص اینکه وقتی مربی من را کنار می‌گذاشت و اذیت می‌شدم (لبخند می‌زند). حالا بزرگتر شده‌ام و می‌فهمم که این کار بهترین برای من بود و همیشه از او سپاسگزارم. به خودش هم گفته‌ام. روشی که با من برخورد می‌کرد خیلی مهم بود.تیم ملی آرژانتین در حال تحول بزرگی است. آیا هیچ‌یک از هم‌تیمی‌هایت تو را غافلگیر کرده است؟
من نمی‌گویم آن‌ها غافلگیرم کرده‌اند، برای اینکه آن‌ها را از قبل می‌شناختم و می‌دانستم چه توانایی‌هایی دارند. من آن‌ها را در باشگاه‌های‌شان می‌بینم و می‌دانستم که نسل جدیدی پدید خواهد آمد. جایی شگفت‌زده شدم که دیدم آن‌ها هم مثل مردم هستند. بسیاری از آن‌ها حضور داشتند که شخصاً نمی‌شناختم‌شان و این یک غافلگیری دوست‌داشتنی بود که توانستم در یک کوپا آمریکا با آن‌ها شریک شوم و ببینم به غیر از بازیکن بزرگ بودن، آن‌ها بسیار عادی و متواضع هم هستند.لیونل اسکالونی حکم سرمربیگری دائم آرژانتین را دریافت کرده است. او را چگونه توصیف می‌کنی؟
او یک مربی با چیز‌های مشخص در ذهنش است. می‌داند چگونه فوتبال را ببیند و این برای درک اطرافش خیلی خوب است. درک او هم آسان است. او در کارش خوب است و می‌داند چگونه بازیکنان را اداره کند. فکر می‌کنم که آن‌ها (فدراسیون فوتبال آرژانتین) به درستی این شغل را دائمی به او دادند و فضا و زمانی که نیاز دارد برای کار کردن با تیم ملی را در اختیار دارد.درباره اسکالونی حرف زدیم و به پابلو نیمار هم نگاه می‌کنیم. آیا روزی خودت را به‌عنوان یک مربی می‌بینی؟
همیشه گفته‌ام که نمی‌دانم. به آن‌ها نگاه می‌کنم و شروع می‌کنم به فکر کردن درباره اینکه دوست دارم با جوان‌ها کار کنم، آن‌ها را تمرین بدهم و هدایت‌شان کنم، اما در حال حاضر صادقانه نمی‌توانم ببینم چنین اتفاقی خواهد افتاد. ممکن است چند سال آینده اتفاق بیفتد. نمی‌دانم.صحبت از مربی شد. می‌خواهیم از تو درباره بازگشت دیگو مارادونا به فوتبال آرژانتین بپرسیم. دیدی که کار جدیدی به دست گرفته؟
بله، آن را دیدم. بدیهی است که از اینکه می‌بینم او برگشته و از اینکه مربیگری می‌کند، خوشحالم. من آنجا بودم وقتی مربی تیم ملی آرژانتین شد و واقعاً از آن لذت می‌برد. با حداکثرِ لذت زندگی می‌کرد. او باید همین کار را با خیمناسیا انجام دهد. خوشحالم که به فوتبال آرژانتین برگشته، جایی که اگر از من بپرسید می‌گویم که باید باشد.و در مورد تو، آیا به اینکه در پایان دوران حرفه‌ای‌ات به آرژانتین برگردی، فکر می‌کنی؟
بله. این چیزی است که همیشه گفته‌ام، نه؟ این رؤیای کودکی من است که با پیراهن نیوولز بازی کنم، اگرچه نمی‌دانم این اتفاق بیفتد. این فقط به من بستگی ندارد. الان 3 فرزند دارم.لالیگا، لیگ قهرمانان و کوپا آمریکا؛ هدف اصلی لیونل مسی در این فصل چیست؟
همه آن‌ها. 4 سال است که در لیگ قهرمانان، قهرمان نشده‌ایم و واقعاً می‌خواهم دوباره آن را ببرم. اگرچه می‌دانیم اگر کارمان هر روز خوب انجام ندهیم به آن دست نخواهیم یافت؛ و در مورد کوپا آمریکا، من واقعاً مشتاقانه منتظر هستم که فرصتی دوباره برای آن پیدا کنم. واقعاً از حضور در کوپا آمریکا در سال آینده هیجان‌زده هستم.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/zCHV
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.