شهرام جزایری به 12 سال حبس محکوم شد

0 128
گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضائیه اعلام كرد: دادگاه، شهرام جزایری را به 12 سال حبس و پرداخت 45میلیارد ریال و همچنین 29458 دلار و 7800 دلار دیگر محکوم کرده است. چكیده‌ای از اخبار قضایی از زبان  غلامحسین اسماعیلی را در ادامه می‌خوانید:

* «ایوب استاد کریمی» به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس و محرومیت دائم از مشاغل و 81 میلیارد جزای نقدی محکوم شد.
* محمد باباپور به جرم جاسوسی برای آمریکا از سوی دادگاه به 10 سال حبس و استرداد 55هزار دلار محکوم شده است.
* فرد دیگری هم که برای آمریکا جاسوسی کرده از سوی قاضی دادگاه به اعدام محکوم شده ولی با توجه به درخواست متهم برای فرجام خواهی پرونده به دادگاه تجدیدنظر فرستاده شده است.
* دادگاه، شهرام جزایری را به 12 سال حبس و پرداخت 45میلیارد ریال و همچنین 29458 دلار و 7800 دلار دیگر محکوم کرده است.
* [درباره سرقت از منزل یکی از نمایندگان مجلس ]در ارتباط با اینکه سارق از محل سرقت چه اموالی را به سرقت برده، مالباخته است که اعلام می‌کند و بعد که دزد دستگیر شد، اسناد و مدارک بررسی می‌شود تا ببینم چقدر کشف می‌شود. این که واقعیت امر چه بوده نمی‌دانیم. این نماینده خودشان اعلام کردند که چنین اقلامی در منزل من وجود نداشته و به سرقت نرفته است. بنای ما اصل بر صحت است اما آنجایی که جرمی گزارش شود و قرائنی باشد حتما رسیدگی می‌شود و در این مورد خاص قرائن و اماراتی که در این منزل اقلام ممنوعه به ویژه ارز نگهداری می‌شده نداریم.
* [درباره پرونده کشف کارتخوان در دفتر وزیر نفت و دستگیری خانمی] در رابتاط با خانمی که دستگیر شده بود در خصوص اسناد و مدارک وزارت نفت، قرار بود کارشناسی نسبت به وضعیت طبقه‌بندی این مدارک انجام شود که کارشناسی واصل شد و رسیدگی دادگاه به اتمام رسید و به‌زودی رای دادگاه صادر می‌شود.
* در باره زمین‌خواری در تهران و مشهد گزارشاتی واصل شده که حمایت از سوء جریان در واگذاری و صدور پروانه دارد که در آرای قضایی تاثیر دارد. درباره باستی‌هیلز جدید دستور بررسی صادر شده و فرایند بررسی را طی می‌کند.
* [ درباره دستگیری 211 دانشجوی قلابی رشته پزشکی] مسئولان وزارت بهداشت یک مرتبه اعلام کردند معرفی کردیم، بعد گفتند معرفی خواهیم کرد و بعد گفتیم جلوی ورود به دانشگاه را گرفتیم. بنابراین حرف‌های متناقض زیادی زده شده است و در این ارتباط گزارشی به مراجع قضایی واصل نشده است.
* علی نفریه فرزند غلامحسین به جرم جاسوسی به نفس سرویس اطلاعاتی سیا به تحمل 10 سال حبس و استرداد 55 هزار دلار دریافتی از سیا محکوم شد. محمد امیر نسب فرزند غلامعلی جاسوسی برای سوریس انگلیس به 10 سال حبس قطعی محکوم شد. محمدعلی باباپور، به اتهام جاسوسی برای آمریکا به تحمل 10 سال حبس و استرداد 55 هزار دلار حق‌الزحمه دریافتی از این سرویس محکوم شد.
* اخیرا یکی از سردکرده‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر که به تنهایی هزار و 62 کیلو مورفین و 4 هزار و 14 کیلو تریاک را حمل کرده، دستگر شد و به اعدام محکوم شد و پرونده برای فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور رفته است.
* در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شریفی – قائم مقام قالیباف: پرونده کیفرخواست خورده و به دادگاه ارسال شده است. با توجه به گستردگی پرونده تاکید شده که دادگاه در فرصت مناسب و با تسریع نسبت به این پرونده رسیدگی کند.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/xrUl
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.