پای روانگردان در پرونده قتل میترا استاد باز شد

0 90
گروه جامعه_ رسانه ها: روزنامه آرمان نوشت: پرونده قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران با ادعای علیزاده طباطبایی مبنی بر حضور فردی مجهول‌الهویه در صحنه قتل قبل از حضور دختر و راننده محمدعلی نجفی در محل حادثه و همچنین خرید مواد روانگردان وارد ابعاد جدیدی شده است. گفتگو با علیزاده طباطبایی یکی از وکلای نجفی که پس از مدتی از وکالت این پرونده برکنار شد را بخوانید:

کارشناس اسلحه عنوان مي‌کند 9گلوله شليک شده است. بنده درخواست کردم اين مساله در هيات کارشناسي مورد بررسي قرار بگيرد. با اين وجود با اين درخواست موافقت نشد. ما پيگير اين ماجرا بوديم. روز سه‌شنبه که قتل اتفاق افتاد آقاي رکني از قم با بنده تماس گرفت و گفت من از طريق فضاي مجازي و تلويزيون ماجراي قتل را شنيده‌ام. وي مدعي بود از ماه‌ها قبل ميترا استاد از وي داروي روانگردان مي‌گرفته که باعث سلب اختيار انسان مي‌شده است.در نتيجه احتمال اينکه آقاي نجفي نيز اين دارو را مصرف کرده باشد وجود دارد. بنده روز چهارشنبه يعني يک روز پس از قتل اين مساله را مطرح کردم و از دادگاه خواستم که آقاي رکني را احضار کنند تا توضيحات دقيق‌تري از اين ماجرا را در اختيار دادگاه و وکلا قرار دهند. با اين وجود اين اتفاق رخ نداد. پس از آن ما اين دارو را از آقاي رکني گرفتيم و به آزمايشگاه داديم. آزمايشگاه نيز تاييد کرد که اين نوعي داروي روانگردان است.

به همين دليل نيز ما به دنبال اين بوديم که آزمايشي ويژه در اين زمينه از آقاي نجفي گرفته شود. اين اتفاق نيز رخ نداد. دليل آن نيز اين بود که دستگاه قضائي به دليل حساسيت پرونده و فشار افکار عمومي تلاش مي‌کرد به صورت ويژه و فوري به اين پرونده رسيدگي کند. البته ديوان نيز ايراداتي به اين پرونده وارد کرده و پرونده را براي تکميل تحقيقات بازگردانده است.ما تصور مي‌کرديم آقاي نجفي چنين دارويي را نخورده و شايد ايشان دارو را بدون اطلاع از ماهيت آن مصرف کرده باشد و به همين دليل ايشان در لحظه قتل اراده‌اي از خود نداشته‌اند. آقاي رکني اين مساله را به صورت کتبي نيز نوشتند و به دادگاه ارائه کردند. با اين وجود تحقيقي در اين زمينه انجام نشد.هنوز هم آقاي رکني ادعاي خود را تکرار مي‌کند و عنوان مي‌کند براي روشن‌شدن ماجرا اين دارو را کسي مصرف کند تا روشن شود آيا اراده خود را از دست مي‌دهد يا خير. بنده معتقدم بررسي اين ادعاها ابتدايي‌ترين کاري بود که بايد در اين زمينه انجام مي‌شد.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/nzIa
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.