اگر اجازه نقدمی‌دادند این‌اختلاس‌ها و دزدی‌ها نبود

0 104
گروه سیاسی: اعظم طالقانی در همایش فصلی خانه احزاب با قدردانی از وجود موادی در قانون احزاب درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر به افراد برنمی‌گردد بلکه شامل جریانات و گروه‌ها و افراد مسئول در قدرت است.

فرزند آیت الله طالقانی افزود: احزاب باید حاکمیت و قدرت را با رعایت چارچوب ادب و احترام مطرح کنند و از آن خارج نشوند چون کار اصلی احزاب امر به معروف و نهی از منکر است. طالقانی خاطر نشان کرد: از ابتدای انقلاب به ما گفته‌اند که نباید از قدرت و حاکمیت نقد شود چون باعث تضعیف می‌شود. حال اینکه اگر از ابتدا اجازه نقد داده می‌شد این اختلاس‌ها، دزدی‌ها و خیانت‌ها راه نمی‌افتاد. اگر از ابتدا اجازه نقد صادقانه و مشفقانه را می‌دادند می‌توانستیم ارائه طریق کنیم.
این فعال سیاسی ادامه داد: چرا باید به خاطر حرف‌های نماینده‌ای در مجلس و بیان انتقاداتش به او حکم داده و بازداشت شود. نماینده در تمام مجالس دنیا اجازه و مصونیت دارد. اگر این مصونیت وجود داشته باشد نمایندگانی که مسائلی را در محافل خصوصی مطرح می‌کنند جرأت،‌ شهامت و شجاعت بیان آن از تریبون علنی را هم دارند. این همان وظیفه و رسالت نماینده است.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/Pvf0
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.