سریال تلویزیونی یوسف پیامبر قسمت 38

0 456

قسمت 38 سریال یوسف پیامبر

سریال یوسف پیامبر نام یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی حضرت یوسف به کارگردانی فرج‌الله سلحشور است.

در سریال یوسف پیامبر مصطفی زمانی، کتایون ریاحی، محمود پاک نیت، جعفر دهقان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، مهوش صبرکن، الهام حمیدی، پروانه معصومی و لیلا بلوکات و مهدی منصورکوهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در این مجموعه مصطفی زمانی ایفاگر نقش یوسف است و نقش پدرش یعقوب را محمود پاک نیت ایفا می‌کند.

شخصیت زلیخا که در حین مراحل فیلمبرداری بازیگر آن انتخاب شد را کتایون ریاحی و نقش عزیزمصر پوتیفار هم جعفر دهقان بازی کرده‌اند.

برای این سریال نسخه سینمایی هم تهیه شده که برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی استفاده شد.

داستان سریال یوسف پیامبر

زمانی که یعقوب، مردمان بنی‌اسرائیل را به معبود یگانه عالم فرا خوانده و از پرستش خدایان سرد و سنگی انذار می‌دهد؛ خداوند، پیامبر بعدی را در نسل او قرار داده و یوسف را به وی عطا می‌کند که در حسن و جمال، بی‌نظیر است.

یوسف در کودکی رؤیای عجیبی می‌بیند؛ رؤیایی که در آن خورشید و ماه و 11 ستاره برای او به سجده می‌افتند. یعقوب که این رؤیای عظیم را می‌شنود؛ به او توصیه می‌کند تا آن را از برادران خود پنهان کند. پس از چندی، برادران یوسف که به علاقه پدرشان نسبت به یوسف رشک می‌ورزیدند، او را به چاه می اندازند و پس از مدتی کاروانی اورا از چاه در آورده و به عزیز مصر پوتیفار می فروشند و پوتیفار اورا به عنوان کنیز به همسرش زلیخا هدیه می دهد اما وقتی زلیخا از او خواست با او وارد بستر شود یوسف فرار کرد اما پوتیفار فرا می رسد و تمام تقصیرات گردن یوسف می افتد یوسف به زندان می رود و هشت سال آنجا میماند اما به واسطه ی یکی از دوستان خود در زندان که مدت ها پیش آزاد شده و پادشاه مصر آمنحوتب خدمت میکند و به کمک قدرت تعبیر خواب خوابِ فرمانروا را تعبیر کرده و با خردِ خود به یکی از عزیزان فرمانروا تبدیل شده و عزیزم مصر میشود؛اما خداوند که اراده فرموده تا به واسطه یوسف، مردم را به راه نجات و هدایت دعوت نماید؛ او را از پستی چاه رهانیده و بلندی مقام و مرتبت عطا می‌نماید ..سرانجام پس از سالها دوری او با کمک خداوند جوانی را به زلیخا باز گردانده و با او ازدواج میکند . و بالاخره پس از سی و چند سال دوری پدرش را پیدا کرده و اورا به کنار خود می برد ….

برای تماشای آنلاین کل سریال یوسف پیامبر اینجا را کلیک نمایید.
این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/SRjhG
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.