درمان سرما خوردگی با انار

0 960

انار میوه ای بسیار خوشمزه است که برای سلامت بدن مفید است و خواص زیادی دارد. اما شاید این سوال در ذهن شما باشد که آیا درمان سرماخوردگی با انار ممکن است؟ در ادامه توضیحاتی در مورد مصرف انار در دوران سرماخوردگی و روش مصرف آن را می‌خوانید.

با سرد شدن هوا خیلی از افراد ممکن است دچار سرماخوردگی شوند. برای بهبود پیدا کردن علائم سرماخوردگی و پیگشیری از این مریضی، روش‌های زیادی مانند روش‌های درمان خانگی با داروهای گیاهی وجود دارد. در این میان می‌توان گفت که انار یکی از بهترین میوه‌ها برای بدن است و بسیار خواص دارد. یکی از خواص میوه انار که به اثبات رسیده است، پیشگیری از سرماخوردگی است. مطالعات نشان داده که انار دارای ویتامین سی و آهن زیادی است و به همین جهت برای سرماخوردگی بسیار مفید است و می‌تواند از ابتلای به آن پیشگیری کرد.

آیا مصرف انار برای سرماخوردگی مفید است؟

جواب این سوال مثبت است و مصرف روزانه انار در فصل پاییز و زمستان به تمام افراد توصیه می‌شود. در ادامه این مطلب به تمام خواص انار برای بدن به خصوص برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی اشاره می‌کنیم.

  1. تصفیه خون و خاصیت آنتی اکسیدانی

نخستین خاصیت انار آنتی اکسیدان بودن آن است که در مقایسه با دیگر خوراکی‌ها می‌توان گفت سه برابر چای سبز آنتی اکسیدان دارد. وظیفه آنتی اکسیدان‌ها حفاظت از بدن در برابر استر، آلودگی‌های شیمیایی و مقابله با انواع سرطان است. آب انار دارای قند مانن و ماده دیگری هب اسم مانتین است که باعث تصفیه خون می‌شود. انار سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به همین دلیل مصرف این میوه برای پیشگیری و بهبود سرماخوردگی توصیه می‌شود.

  1. از بین بردن رادیکال‌های آزاد

انار شیرین دارای آنتی اکسیدان‌های زیادی است و می‌تواند رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد و با داشتن این خاصیت می‌تواند با بیماری‌های مختلف از جمله آنفلوآنزا مقابله کند. با رادیکال‌های آزاد که به دیواره پوست برخورد می‌کنند، مقابله می‌کند و آن‌ها را تخریب می‌کند که این عمل باعث می‌شود تا از سرطان پوست هم پیشگیری کند.

  1. ویتامین C و آهن

آهن و ویتامین سی موجود در انار برای درمان کردن کم خونی و فقر آهن مناسب است و کارشناسان تغذیه بر این نظر هستند که وجود ویتامین C  در انار می‌تواند باعث پیشگیری از کم خونی و فقر آهن شود و می‌تواند از ابتلا به سرماخوردگی و آلزایمر جلوگیری کند.

  1. ضد عفونی کننده

انار بیماری‌های عفونی را می‌تواند درمان کند و توصیه می‌شود که در موقع سرماخوردگی حتما آب انار میل کنید. انار می‌تواند عفونت گلو را درمان کند و باعث کاهش تب شود. استفاده از مخلوط آب انار و عسل، خاصیت درمانی آن را چند برابر می‌کند و خوردن آن برای گوش درد، قوی شدن چشم، تقویت بینایی و سالم ماندن دندان و لثه مفید است. اگر صدای شما گرفته است پس می‌توانید آب انار مصرف کنید.

  1. فعالسازی کلیه

انار جزو میوه‌های ادرارآور است و می‌تواند کلیه‌ها را فعال کند. به همین دلیل در موقع سرماخوردگی و داشتن تب، مصرف آب انار، حرارت بدن را از طریق ادرار دفع می‌کند و پایین می‌آورد. آب انار باعث رفع تشنگی می‌شود.

  1. کمک به فعالیت‌های گوارشی

آب انار می‌تواند التهاب روده را کاهش دهد و به عمل هضم کمک کند. یکی دیگر از ویژگی‌های انار این است که در موقع سرماخوردگی، در صورت وجود حالت تهوع و یا اسهال، می‌تواند مانند یک درمانگر عمل کند و این حالت را از بین ببرد. در صورت مصرف چند دانه انار با آب انار، هضم غذا و انجام فعالیت‌های گوارشی راحت‌تر می‌شود و احساس تهوع هم کم می‌شود.

  1. درمان سینه و سرفه

آب انار شیرین را با کمی شکر و نشاسته ترکیب کنید و این معجون را میل کنید تا درد سیه و سرفه شما بهبود پیدا کند و تا حد زیادی سرماخوردگی هم کاهش پیدا می‌کند.

نکته: خواص انار برای پوست و مو، رفع خستگی جسمی و عصبی، ایجاد شادابی و سفیدی چهره، از بین رفتن انگل‌های گوارشی، کاهش خارش‌های پوستی و درمان زخم‌های موجود در دهان و دندان نیز، بسیار کاربردی و موثر است. همچنین زنان باردار و یائسه با مصرف روزانه نصف لیوان آب انار، می‌توانند باعث کاهش آسیب‌های مغزی، استرس و تشویش موجود در بدن خود شوند.

انار پخته برای سرماخوردگی

با پختن انار آنتی‌بیوتیک خیلی قوی در آن به وجود می‌آید که هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی که باعث گلودرد، گوش درد، عفونت‌های ریه‌ها و … شده است را از بین می‌برد.

طرز تهیه انار پخته برای سرماخوردگی

  1. ابتدا یک یا دو عدد انار تازه را خوب بشوئید.
  2. آن‌ها را روی شعله پخش‌کن با حرارت خیلی کم قرار داده تا به مدت 20 دقیقه پخته شوند.
  3. در حین پخت انارها را بچرخانید و مراقب باشید نسوزند.
  4. پس از پخته شدن بگذارید خنک شده و پرده‌ها و رگه‌های داخل میوه را به همراه دانه‌های پخته شده میل کنید.

نکته:  حتما این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و بعد از آن چیزی نخورید. همچنین در صورت داشتن عفونت‌های شدید، بهتر است 3 شب این کار را تکرار کنید.

با مصرف مداوم انار می‌توانید از سرماخوردگی پیشیگری کنید و این بیماری را درمان کنید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/dTNYw
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.