تعیین جنسیت جنین از روی هوس‌های بارداری

0 544

هوس‌های بارداری چیست؟ در دوران بارداری خود چه هوس‌هایی کرده‌اید؟ زمانی می‌شود که شما ناگهان تمایل به خوردن بستنی و یا ترشی پیدا می‌کنید و جالب اینجاست که این‌ها هیچ گاه از تمایلات شما نبوده‌اند. به دوران بارداری خوش آمدید. در این مقاله شما را با هوس‌های بارداری و اقداماتی که باید انجام دهید آشنا می‌کنیم. در بعضی از شهرها به این حالت تاسیانه بارداری هم می‌گویند و برای اولین هوس زن باردار و تهیه اون غذایی که زن باردار هوس کرده، جشنی خانوادگی و کوچک می‌گیرند.

هوس‌های بارداری از کی شروع می‌شود؟

ممکن است به تازگی وارد دوران بارداری شده باشید و هنوز شاهد تمایلات عجیب و غریبی نشده‌اید با این حال، می‌خواهید اطلاعاتی درباره‌ی زمان ویار داشته باشید که از چه زمانی آغاز می‌شود!؟

به طور معمول ویار حاملگی با حالت تهوع‌هایی که در صبح در دوران بارداری رخ می‌دهد در بین هفته‌ی سوم تا هشتم سه ماه اول دوران بارداری رخ می‌دهد. اما اغلب هوس‌های بارداری در سه ماه دوم تشدید می‌شود و در سه ماه سوم نیز بیشتر می‌شود.

به طور غیر معمولی، هوس‌های بارداری در 50 تا 90 درصد زنان باردار رخ می‌دهد. ویار غذایی گاهی اوقات با نفرت از مواد غذایی رخ می‌دهد و موجب حالت تهوع و ناراحتی‌های معده می‌شود. در واقع زنان باردار با دیدن برخی مواد غذایی یا استشمام بوی گوشت خام یا پخته واکنش نشان می‌دهند.

جای تعجب نیست که برخی از این واکنش‌ها به صورت غریزی برای سلامتی است چرا که برخی مواد غذایی مانند گوشت حاوی باکتری‌هایی است که برای مادر و کودک ضرر دارد. و همین ویارهای بارداری ممکن است دلایل جدی تری داشته باشند.

تعیین جنسیت جنین از روی هوس‌های بارداری و یا ویار بارداری

هیچ تحقیق و پژوهش علمی اثبات نکرده است که هوس شوری در بارداری یا هوس شیرینی در بارداری نشان دهنده دختر یا پسر بودن جنین است. ممکن است فردی تمایل به خوردن غذاهای شیرین داشته باشد و پسر باردار باشد و در بارداری بعدی خود باز هم تمایل به خوردن شوری داشته باشد و باز هم پسر باردار باشد.

چه عواملی باعث هوس‌های بارداری می‌شوند؟

برخی مطالعات نشان داده است که هوس‌های بارداری به دلیل نوسانات هورمونی است، در واقع حس بویایی، چشایی و اشتهای شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و شما را وادار می‌کنند که به دنبال طعم‌های عجیب و غریب و مواد غذایی جدیدی باشید.

اگر چه هورمون‌های بارداری بدن شما را وادار به جذب عوامل رشد مانند کلسیم می‌کنند ولی تمایل به خوردن غذاهای ناسالم را نیز در شما ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که در این دوران از خوردن بستنی بیشتر خوردن یک لیوان شیر لذت می‌برید.

احساس ایجاد زندگی جدید، انرژی بدن را بالا می‌برد. افزایش کالری باعث افزایش جریان خون و کمک به رشد جنین می‌کند. کارشناسان بر این باورند که ویارهای بارداری واکنش‌هایی برای رسیدن به آرامش به دلیل وجود استرس‌های فیزیکی است.

یکی از دلایل دیگر هوس‌های بارداری کاهش ویتامین و مواد معدنی بدن است. گاهی به دلیل اینکه بدن دچار کمبود ویتامین امگا 3 می‌شود، زن باردار، ماهی هوس می‌کند.

چگونه با هوس‌های بارداری کنار بیاییم؟

هوس بارداری شما احتمالاً تا ماه چهارم فروکش نخواهد کرد. پس بهترین راه مقابله با آن چیست؟ سعی کنید بر روی غذاهای سالم مانند شکلات تلخ، میوه، شیر و ماست تمرکز کنید. ساده‌ترین راه برای دوری از مواد غذایی ناسالم دور نگه داشتن آن‌ها از خانه است.

اطلاعاتی درباره‌ی مواد غذایی که در دوران بارداری توصیه نمی‌شود داشته باشید مانند تخم مرغ نپخته و خام، الکل، انواع خاصی از گوشت، ماهی با جیوه بالا و لبنیات غیر پاستوریزه.

اعتدال را تمرین کنید. نترسید از اینکه به هوس‌های بارداری خود برسید مانند خوردن بستنی تا جایی که می‌دانید برای سلامتی مشکلی ندارد. در حالی که استفاده بیش از حد از مواد قندی عواقب خطرناکی برای سلامتی در پی خواهد داشت.

یافتن جایگزین مناسب برای مواد غذایی ناسالم، مثلاً دوست خود را به یک پیاده روی دعوت کنید. به طور منظم مواد غدایی بخورید ( هر چند ساعت یکبار) تا سطح قند خون شما ثابت باشد و از رخ دادن ویار جلوگیری شود.

در طی دوران بارداری بر روی مواد غذایی سالم تمرکز کنید، اما به خود اجازه دهید که کمی شیطانی کنید. بارداری ممکن است سخت باشد اما بهتر است که یکبار با آن برخورد کنید.

هوس‌های بارداری ناسالم: چه موقع باید به دکتر مراجعه کرد؟

اگر حالات خوبی در صبح نداشتید یا تنفر غذایی داشتید حتماً برای درمان به دکتر مراجعه کنید. اگر دچار بیماری پیکا شدید حتماً در پی درمان پزشکی آن باشید.

به طور کلی هوس‌های بارداری یک بخش جدا نشدنی از دوران بارداری است بنابراین نباید نگران آن باشید. بسیار مراقب نوع مواد غذایی که استفاده می‌کنید در طول دوران بارداری باشید تا هم خود هم فرزندتان سالم بمانید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/IvhsN
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.