طرز تهیه تاس کباب!

0 596

در این بخش 2 روش تهیه تاس کباب را برای کدبانوهای عزیز قرار داده‌ایم و امیدواریم که از این غذای خوشمزه لذت ببرید.

تاس کباب جزو غذاهای خوشمزه ایرانی است که با روش‌های مختلفی می‌توان آن را درست کرد و شما می‌توانید با توجه به تمایل خود از گوشت قرمز، گوشت مرغ، آلو، به، هویج و گوجه فرنگی استفاده کنید.

طرز تهیه تاس کباب

تاس کباب مانند فسنجون و آبگوشت جزو غذاهای اصیل ایرانی است و شما می‌توانید این غذا را خیلی راحت در منزل بپزید و از طعم آن لذت ببرید.

دستور تهیه تاس کباب به

مواد لازم

پیاز 2 عدد

گوشت تکه‌ای 250 گرم

سیب زمینی 1 عدد

هویج 1 عدد

به 1 عدد

گوجه فرنگی 2 عدد

الو خورشتی به میزان لازم

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

سماق یک قاشق مرباخوری

روغن سه قاشق

آب گوشت یا آب 2 لیوان

 

دستور تهیه

برای تهیه کردن تاس کباب در ابتدا پیاز و گوجه فرنگی و هویج را به صورت حلقه‌ای و با ضخامت یک سانت خرد کنید.

در قابلمه‌ای مناسب 2 قاشق غذاخوری روغن بریزید و پیازها را در کف قابلمه بچینید و سپس تکه‌های گوشت را روی پیازها قرار دهید و کمی فلفل سیاه و سماق روی مواد تاس کباب بپاشید.

روی تکه‌های گوشت به ترتیب به، آلو، هویج و سیب زمینی و در آخر هم گوجه فرنگی قرار دهید و میان لایه‌ها هم کمی فلفل، نمک و سماق بریزید.

در تابه‌ای مناسب 1 قاشق روغن باقی مانده را بریزید، رب و زردچوبه را کمی سرخ کنید. سپس آب را به مواد تاس کباب اضافه کنید و مایه را در اطراف قابلمه بریزید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید و بگذارید تاس کباب روی حرارت بالا به دمای جوش برسد و سپس حرارت را کمتر کنید تا غذا به مدت دو ساعت و نیم روی حرار خوب پخته شود.

2.طرز تهیه تاس کباب با مرغ

 مواد لازم

سینه مرغ : 300 گرم

بادمجان : دو عدد

سیب زمینی : دو عدد

گوجه فرنگی : 5 عدد

پیازچه : 10 ساقه

کدو : دو عدد

پیاز کاراملی شده : یک عدد

سیر : یک حبه

روغن : به میزان لازم

فلفل : به میزان لازم

نمک : به میزان لازم

زردچوبه : به میزان لازم

پودر دارچین : به میزان لازم

زعفران : به مقدار لازم

گرد لیمو : به مقدار لازم

زیره : به مقدار لازم

طرز تهیه

در ابتدا بادمجان و سیب زمینی را با 2 عدد گوجه به صورت حلقه‌ای برش بزنید. بادمجان‌های ورقه‌ای خرد شده را کمی روغن سرخ کنید.

سینه مرغ را به شکل مکعبی برش بزنید و پوست سیر را بگیرید و سپس سیب زمینی‌ها را برش بزنید و آن‌ها را در کف قابلمه مناسب بچینید و تکه‌های مرغ را بین سیب زمینی‌ها قرار دهید.

در مرحله بعد ادویه‌ها را اضافه کنید و سپس کدوها را بر روی سیب زمینی‌ها برش بزنید و آن‌ها را در کف قابلمه مناسب بچینید و تکه‌های مرغ را هم بین سیب زمینی‌ها قرار دهید.

ادویه‌ها اضافه کنید و سچس کدوها را بر روی سیب زمینی و تکه‌های گوشت مرغ را قرار دهید و دوباره کمی ادویه روی مواد بریزید. گوجه فرنگی‌ها را به صورت مرتب روی کدوها بچینید و دوباره ادویه را به مواد تاس کباب اضافه کنید.

کمی نمک روی مواد بریزید و بادمجان را هم روی مواد تاس کباب بچینید. پیازچه خرد شده را هم بین مواد تاس کباب بریزید و باقی مانده کدوها را روی مواد قرار دهید و ادویه دلخواه را باز روی مواد یپاشید و باقی مانده مرغ را در لابلای مواد تاس کباب بچینید.

برای تهیه کردن سس مخصوص تاس کباب گوجه فرنگی‌های باقی مانده را در 4 قست مساوی برش بزنید و آن‌ها را با پیاز کاراملی شده، زعفران و روغن در مخلوط کن بریزید و مواد را خوب بهم بزنید تا یکدست شوند و سپس کمی نمک به سس اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید و سس مخصوص را بر روی مواد تاس کباب بریزید تا طعم فوق العاده‌ای بگیرد.

اگر مایل هستید تاس کباب رقیق و آب‌دار شود می‌توانید یک لیون آب روی آن بریزید و سپس در ابتدا دما را بیشتر کنید و حرارت گاز را پس از رسیدن به دمای جوش تاس کباب تنظیم کنید و بگذارید تا 30 دقیقه پخته شود و جا بیفتد.

نکات طلایی

برای خوش طعم شدن تاس کباب می‌توانید از سرکه، آبلیمو و یا گرد لیمو هم استفاده کنید.

هر چه در دستور تهیه تاس کباب از پیاز بیشتری استفاده شود طعم غذا بی نظیرتر می‌شود.

برای لذیذتر شدن تاس کباب از سبزیجات تازه می‌توانید استفاده کنید.

تاس کباب را می‌توانید هم آبدار تهیه کنید و هم می‌توانید بگذارید آب آن خوب کشیده شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/oFAF5
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.