خواص پای مرغ برای پوکی استخوان و آرتروز

1 1,408

خوردن پای مرغ ممکن است برای بعضی از افراد ناخوشایند به نظر برسد، اما در بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله چین، ویتنام، فیلیپین و کره غذای بسیار لذیذی به حساب می‌آید و معتقتند که خواص پای مرغ بی شمار است.

مردم سایر مناطق جهان نیز پای مرغ می‌خورند. دستور العمل‌های پخت پای مرغ در جامائیکا، آفریقای جنوبی، ترینیداد و تعدادی از کشورهای آمریکای جنوبی محبوب است.

برای آشنایی با فواید پای مرغ در ادامه‌ی مطلب با ما با سایت مجله خانوادگی و تفریحی روزگار همراه باشید.

خواص پای مرغ

برخی افراد معتقدند پای مرغ غذای سالم است. یکی از مزایای مثبت و بهداشتی ناشی از خوردن پای مرغ، داشتن چهره و پوستی صاف و شفاف است. تحقیقات دپارتمان علوم دامی دانشگاه ملی چونگ هسینگ در تایوان نشان داد كه پای مرغ حاوی كلاژن زیادی است.همانطور که می دانید کلاژن ماده ای برای جوانسازی پوست است.

پزشکان برای پیشگیری از بعضی از مشکلات جسمی مانند پوکی استخوان مصرف پای مرغ را توصیه می‌کنند. پای مرغ دارای مقدار زیادی ژلاتین است که برای سلامت استخوان‌ها بسیار عالی است و از آن می‌توان جای قرص‌های گران قیمت غضروف ساز استفاده کرد.

همچنین پای مرغ دارای ویتامین و پروتئین زیادی است که برای بدن ضروری است، به همین دلیل افرادی که دچار کمبود کلسیم هستند و دچار پوکی استخوان و آرتروز شده اند می‌توانند از پای مرغ استفاده کنند تا معجزه اش را مشاهده کنند.
پای مرغ از استخوان، پوست و تاندون‌ها تشکیل شده است، اما ماهیچه ای وجود ندارد. بنابراین با پروتئین، کلسیم، مواد معدنی کمیاب، کلاژن و غضروف بسته بندی شده اند که به راحتی توسط بدن جذب می‌شوند. این مواد مغذی برای حرکت خوب مفصل برای به حداقل رساندن آرتروز و درد مفاصل ضروری هستند. افرادی که دچار مشکلاتی مانند: خمیدگی ناشی از کمبود کلسیم، پوکی استخوان، آرتروز، نرمی استخوان (راشیتیسم) در کودک و بزرگسالان، روماتیسم، شکستی استخوان و به طور کل تغییرات ساختمانی در استخوان‌ها و نیز اختلال عملکرد عضلات ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D، را می‌توان با استفاده از این ماده غذایی درمان کرد.

به جای خرید مکمل‌هایی با گلوکوزامین و کندرویتین، پای مرغ را در سوپ یا آش خود به کار ببرید و از گزینه ارزانتری برای سلامتی مفصل استفاده کنید.

به دلیل خواص پای مرغ کارشناسان هنرهای رزمی چینی از پای مرغ به عنوان بخشی از برنامه‌های روزمره رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند.

بهترین درمان برای پوکی استخوان

  • بهترین درمان برای راشیتیسم
  •  بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها
  • بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش
  • بهترین جایگزین برای قرص‌های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی
  • بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
  • بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید
  • بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین
  • بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان
  • بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر

فراموش نکنید که علاوه‌بر ژلاتین، پای مرغ مقادیر زیادی چربی دارد که بهتر است افرادی که مبتلا به بیماری قلبی و چربی خون و کلسترول بالا هستند از مصرف آن بپرهیزند یا اینکه چربی آن را بگیرند.

خواص پای مرغ

روش مصرف

تمیز کردن پای مرغ کاملاً آسان است. اما اگر اولین بارتان است که می‌خواهید این کار را انجام دهید، می تواند برایتان کمینا آشنا باشد. اگر مراحل زیر را دنبال کنید، خواهید دید که به زودی متخصص خواهید شد!

  1. پای مرغ ‌ها را کاملاً بشویید.
  2. بعد آنها را با نمک مالش دهید تا لکه‌های آن از بین بروند.
  3. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز یا یک قیچی آشپزخانه، نوک پنجه‌ها (ناخن ها) را بگیرید.
  4. اکنون پای مرغ برای پخت آماده است.

روش پخت

مقدار 1 بسته پای مرغ را پس از طی کردن مراحل بالا به همراه 3 تا 4 لیوان آب داخل قابلمه‌ای قرار داده و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل 4 تا 6 ساعت حرارت دهید. البته با شعله ملایم، پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را داخل مخلوط کن ریخته و صافی کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از “عصاره پای مرغ “تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید.

نکته‌ی مهم: افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند.

بهترین روش برای درمان افسردگی

پای مرغ را چه ماشینی و چه محلی (اگر مرغ محلی باشد بهتر است) تمیز بشویید. بدون اینکه در آب جوش زده و پوست زرد رنگ آن را پاک کنید. پای مرغ را خوب بشویید و روی آتش کباب کنید و بخورید. مد نظر داشته باشید که فقط ناخن‌های آن را بکنید و انگشتان باید بمانند. چندین بار در روز این کار را انجام دهید. به زودی و به فاصله یک هفته می‌بینید که چه جادویی می‌کند. مصرف پای مرغ بدون کندن پوست آن بسیار مؤثر در درمان افسردگی و اضطراب می‌باشد. توجه کنید که این روش نه شیمیایی هست و نه اثرات جانبی دارد.

منبع: delishably

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/qOwIb
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. س ه می گوید

    سلام بسیارسپاسگزارم موضوع جالب ومفیدی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.