آموزش پخت سیب زمینی تنوری ترد و خوشمزه

0 553

سیب زمینی تنوری یکی از محبوب ترین غذاهاست که به راحتی  درست می شود . سیب زمینی تنوری یا سیب زمینی کبابی به عنوان پیش غذا می باشد و با کمترین مواد موجود در منزل درست می شود . در ادامه دستور پخت این سیب زمینی خوشمزه را برای شما قرار داده ایم . پس با ما همراه باشید .

مواد لازم برای سیب زمینی تنوری در فر

روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
سیب زمینی 3 عدد متوسط
سیر 2 حبه
پیازچه 2 عدد
نمک و فلفل و زردچوبه به ميزان لازم

 

سیب زمینی تنوری رژیمی

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

در قابلمه ای مقداری آب بریزید و صبر کنید تا جوش بیاید . سیب زمینی ها را خوب شسته و در اندازه های دلخواه برش بزنید . زمانی که آب جوش آمد سیب زمینی ها را همراه با مقداری نمک به آب جوش اضافه کنید . پس از 10 دقیقه سیب زمینی را آبکش کنید .

سیر را خورد یا رنده کرده و همراه با پیاز خرد شده با روغن زیتون تفت دهید . پس از یک دقیقه روغن زیتون که طعم و عطر سیر و پیازچه را گرفته ، را از صافی عبور دهید .

سبی زمینی ها را در ظرفی قرار دهید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید . اگر دوست داشتید میتوانید نمک و فلفل قرمز به آن اضافه کنید . مواد را به گونه ای با هم مخلوط کنید تا همه سیب زمینی ها به روغن آغشته بشوند اما مراقب باشید خرد نشوند .

فر را روشن کرده و دما را روی 200 درجه سانتی گراد قرار دهید . سیب زمینی ها را روی سینی فر بچینید به طوری که روی هم قرار نگیرند و بگذارید حدود نیم ساعت تا 40 دقیقه درون فر بماند .

در مرحله آخر می توانید از سبزیجات یا ادویه های مورد علاقه تان استفاده کنید و میل کنید .

سیب زمینی تنوری با دستورپخت

ادویه ها و سبزیجات های معطر برای سیب زمینی تنوری

برای سیب زمینی تنوری میتوان از ادویه هایی همچون پودر سیر ، پودر پیاز ، فلفل قرمز ،‌فلفل سیاه ، پودر کاری  و سبزیجات معطری همچون شوید ،‌برگ سیر ،‌پیازچه ، تره ،‌جعفری استفاده نمود .

2/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/HEbvQ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.