درمان خانگی رفع همیشگی بوی بد پا

0 500

بوی بد پا شرایطی آزاردهنده که هر فردی آن را تجربه کرده و دلیل بو گرفتن پا می تواند عرق کردن پا ، گرد و خاک و … باشد . روش ها و درمان های مختلفی برای این مشکل وجود دارد و ما میخواهیم چند نمونه از روش های خانگی برای درمان بوی بد پا را در این مقاله نام ببریم .

برخی از روش های درمان خانگی برای مقابله با بوی بد پا وجود دارند که یا به تنهایی و یا با ترکیب مواد دیگر از بروز بوی پا جلوگیری می کنند .

علت بوی بد پا و درمان خانگی و راهای رفع بوی بد پا

ترکیب آلوئه ورا و روغن درخت چای

ژل آلوئه ورا حاوی ترکیبات مرطوب کننده و ضد میکروب می باشد که به همین خاطر به حذف باکتری هایی که موجب بو گرفتن پا می شوند کمک می کند . ترکیب روغن چای با چل آلوئه ورا نیز می تواند از بروز قارچ پا جلوگیری کند .

نحوه استفاده :

3 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا (45 گرم)

6 قطره روغن درخت چای

ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای را در یک ظرف کوچک با هم ترکیب کنید. این ترکیب را روی پاهای خود قرار داده و حدود 20 تا 30 دقیقه در همین حالت بگذارید بماند و صبر کنید . سپس، پاهای خود را با آب گرم شستشو دهید. این کار را تا زمانی که بوی بد پا به طور کامل از بین برود و معمولا هر روز یک مرتبه  انجام دهید.

آشنایی با فواید جو دوسر

ترکیب مریم گلی و جو دوسر

شما می توانید برای از بین بردن عرق و باکتری هایی که موجب بوی ناخوشایند پا می شوند را با ترکیب مریم گلی و جو دوسر از بین ببرید.

نحوه استفاده :

3 برگ مریم گلی

3 قاشق غذاخوری جو دوسر (30 گرم)

برگ های مریم گلی را خرد کرده و با جو دوسر مخلوط کنید. این مواد را درون کفش های خود پخش کرده و اجازه دهید برای 12 ساعت به همان حالت باقی بماند. این کار را تا زمانی که بوی بد کفش به طور کامل از بین برود تکرار کنید.

آشنایی با گیاه دم اسبی و کاربردهای درمانی آن

گیاه دم اسبی

خواص بوزدایی و ضد میکروب گیاه دم اسبی آن را به گزینه ای خوب برای تمیز و بی بو نگه داشتن پاها تبدیل می کند. همچنین، استفاده از این گیاه در حمام به کسب آرامش بیشتر و همچنین بهبود گردش خون و کاهش خستگی بسیار کمک می کند.

نحوه استفاده :

3 قاشق غذاخوری گیاه دم اسبی (45 گرم)

2 پیمانه آب (500 میلی لیتر)

آب و گیاه دم اسبی را در یک ظرف ریخته و روی حرارت بگذارید . پس از به جوش آمدن آب اجازه دهید پنج دقیقه به آرامی بجوشد و پس از آن ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خنک شود. زمانی که به دمای مطلوب رسید، این ترکیب را در یک ظرف بزرگ بریزید.

پاهای خود را برای 20 دقیقه در این ترکیب قرار دهید. این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

عرق رزماری - پالیزهم

گیاه رزماری

استفاده از رزماری می تواند به کاهش تعداد قارچ و باکتری ها منجر شده، در شرایطی که به نرم شدن بخش هایی که می توانند به پینه یا کالوس تبدیل شوند نیز کمک می کند.

نحوه استفاده  :

3 قاشق غذاخوری رزماری خشک شده (45 گرم)

2 پیمانه آب (500 میلی لیتر)

رزماری را در آب ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و برای سه تا پنج دقیقه به آرامی بجوشد. سپس یک درپوش روی ظرف قرار داده و اجازه دهید این ترکیب برای 10 دقیقه دم بکشد. این ترکیب را از یک صاف عبور داده و در یک ظرف بزرگ بریزید.

پاهای خود را در ظرف قرار داده یا با استفاده از یک بطری اسپری روی بخش های خاص اسپری کنید. این کار را هر روز تکرار کنید.

خواص اعجاب انگیز لیموترش برای بدن

جوش شیرین و روغن لیمو ترش

ترکیب جوش شیرین و روغن لیموترش ، به منظور پیشگیری از رشد باکتری هایی که می توانند موجب عفونت ها و بوی بد شوند، کمک می کند. جوش شیرین و روغن لیمو ترش به از بین بردن عرق کمک می کند، در صورتی که لایه برداری برای از بین بردن سلول های مرده پوست و ناخالصی های دیگر را نیز ممکن می کند.

نحوه استفاده
3 قاشق غذاخوری جوش شیرین (30 گرم)

6 قطره روغن لیمو ترش

آب (در صورت نیاز)

جوش شیرین را در یک ظرف ریخته و روغن لیمو را به آن اضافه کنید. از مقداری آب برای ترکیب مواد و ایجاد یک خمیر استفاده کنید. این خمیر را روی پاهای خود و بین انگشتان پا بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه به همان حالت باقی بماند. پاهای خود را با آب گرم شستشو دهید و این کار را حداقل سه بار در هفته انجام دهید.

در صورت تمایل، شما می توانید بدون افزودن آب از ترکیبی خشک درون کفش خود استفاده کنید.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/BIyiY
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.