برای مصاحبه شغلی چه بپوشیم ؟

0 761

برخورد کردن با برخی از افراد بسیار مهم و حیاتی می باشد . هنگامی که شما از مصاحبه کاری صحبت می کنید اولین نکته و مطلبی که در ذهن شما جای پیدا می کند این است که چه لباسی را به تن کنیم . به عبارتی دیگر روز مصاحبه کاری شما نه تنها طرز صحبت شما بسیار مهم است بلکه طرز لباس پوشیدن شما نیز تاثیر فراوانی را بر روی استخدام شما می گذارد .

مواردی که در لباس پوشیدن به آن ها توجه می شود نوع لباس و همچنین رنگ لباس ها نیز می باشد . در ادامه می خواهیم به بخشی از سخنان یکی از بزرگ ترین طراحان مشهور لباس بپردازیم که به شما در  لباس پوشیدن روزمصاحبه کاری کمک های فراوانی می کند .

لباس مناسب برای حضور در مصاحبه کاری

چرا لباسی که باید در روز مصاحبه به تن کنیم ، اهمیت بالایی دارد ؟

طرز لباس پوشیدن شما سبب می شود تا شخصیت و طرز فکر و حتی میزان آشنایی شما با فرهنگ و قوانین شرکت را به شخص مصاحبه گر منتقل و کند و در واقع شخصیت شما را نیز آنالیز می کند. پس شما باید اطلاعاتی دقیق در زمینه لباس پوشیدن در روز مصاحبه داشته باشید .

استایل کژوال

بدترین لباسی که برای مصاحبه کاری می توان پوشید چیست ؟

تقریبا می توان گفت که تمامی افراد می داند استفاده کردن از لباس های کژوال و اسپورت برای یک مصاحبه کاری مناسب نمی باشد یعنی در واقع پوشیدن شلوار های برمودا و همچنین کلاه های اسپورت مانند کپ به هیچ عنوان برای مصاحبه کاری توصیه نمی شود .

اگر با قوانین و فرهنگ لباس پوشیدن جایی که می خواهیم برای مصاحبه برویم آشنا نباشیم، آیا می توانیم تماس بگیریم و از آنها سوال کنیم؟!

به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده کردن از این روش شما می توانید به آسانی با سرچ کردن در گوگل یا شبکه های اجتماعی اطلاعاتی را در رابطه با محیط شرکت و خصوصا فرم لباس های آن شرکت اطلاعات کافی و مورد نیاز خود را به دست بیاورید .

پیشنهادات

بهترین رنگ برای لباس های رسمی و مناسب برای مصاحبه های کاری رنگ های تیره می باشد و دیگر این که زمانی که لباسی را انتخاب می کنید دور از هر گونه تزییناتی مانند تصاویر گرافیکی و همچنین پارگی و … باشد .

لباس زنانه برای مصاحبه کاری

برخی از نکاتی که رعایت کردن آن ها به شما در موفق شدن کمک های فراوانی می کند عبارت اند از :

از زدن بیش از اندازه عطر به خود خودداری کنید .

استفاده کردن از عطر ها به گونه ایی است که ممکن است برای برخی از افراد حساسیت های را به وجود بیاورد بنابراین ممکن است شما عطری را استفاده کنید که طرف مقابلتان به آن حساسیت دارد یا علاقه ایی به آن نداشته باشد بنابراین بهتر است به اندازه ایی عطر به لباس خود بزنید که دیگران را آزار ندهد . تنها زدن 2 یا 3 اسپری کافی است و تاثیر خود را می گذارد .

خرید کفش اداری زنانه مشکی

کفش های باز نپوشید

همه افراد علاقه ایی ندارند تا پاهای برهنه شما را ببیند به خصوص زمانی که شما در یک جلسه مصاحبه کاری می باشد . استفاده کردن از کفش های جلو باز و صندل اگر چه برای شما حس خوشایند و راحتی را ایجاد می کند اما مناسب برای چنین موقعیت هایی نمی باشد بنابراین به شما توصیه می کنیم تا از پوشیدن کفش های صندل خود داری کنید و پاهایتان را برای چند ساعت مهم در کفش ها بپوشانید .

از پوشیدن لباس های چروک بپرهیزید

لباس های خود را قبل از یک مصاحبه کاری اتو کنید و در واقع از صاف بودن و چروک نبودن لباس خود اطمینان کافی حاصل کنید این نکته به این دلیل است که زمانی که شما با لباس های چروک وارد یک مصاحبه  کاری می شوید نشان می دهد که شما به کارتان اهمیت نمی دهید و دیگر آن که شما به جزییات هیچ گونه توجهی نمی کنید و در نتیجه شما گزینه مناسبی برای کار در شرکت نخواهید بود .

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/WvnaB
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.