بیوگرافی فردریک جان کیسلر هنرمند معمار و مجسمه ساز

0 769

فردریک جان کیسلر در سال  ۱۸۹۰ در  چرنیوست اوکراین (فعلی) متولد و در سال ۱۹۶۵ در نیویورک آمریکا چشم از جهان فرو بست.

جان کیسلر به عنوان یک معمار، نظریه پرداز، طراح تئاتر، هنرمند و مجسمه ساز در دنیا مطرح است.

فردریک جان کیسلر

کیسلر در دوران حرفه ای خود با مدیوم های بسیاری کار کرد، به اعتقاد او مجسمه، نقاشی، و معماری نباید به منزلۀ ابزاری برای گسستِ تجربۀ هنر و زندگی بکار برده شوند، بلکه باید در خدمت پیوند دادن، همبسته کردن، و متصل ساختن رویا و واقعیت باشند.

فردریک جان کیسلر پس از تحصل در رشته های نقاشی و چاپ در وین در اوایل ۱۹۰۰، به دلیل سبک نوآورانه اش در صحنه پردازی های تئاتر و نمایشگاه های هنری در وین و برلین مشهور شد، و در این حین با بسیاری از آوانت گاردهای پرآوازۀ اروپایی همکاری کرد که بر رویکرد بدعت آمیز او به سنت ها و نظریه های هنری تاثیرگذار بودند.

او بعدها برای سازماندهی نمایشگاه بین المللی تئاتر به آمریکا سفر کرد و توانست به ترویج ایده های آوانت گاردهای اروپایی: نظیر نقاشی غیرآبژکتیو، آبستره، و ادغام هنر و زندگی در آمریکا کمک کند. او در ۱۹۴۲ برای طراحی گالری «هنر این قرن» پگی گوگنهام، مجموعه دار و فعال هنری، در نیویورک انتخاب شد که در آن تمامی جنبه ها از روش های نوآورانۀ نصب تابلوها بر دیوار تا نورپردازی، پایه های مجسمه و صندلی ها را طراحی کرد.

خانه بی انتها فردریک جان کیسلر

اصلی ترین پروژۀ فردریک جان کیسلر «خانۀ بی انتها» بود، محلی برای زندگی یک خانواده که شکل بیومورفیک، منحی، و بدون زاویۀ آن به شدت در تقابل با گوشه های سخت هندسی بود که معرف بسیاری از آثار معماری آن زمان به حساب می آمد.

او در صدد طراحی سازه ای بود پاسخگوی تمامی نیازهای کنشی و فضایی ساکنانش باشد. تلاش های کیسلر طی چند دهه و ساخت طرح ها و مدل های بسیاری از «خانۀ بی انتها» در نهایت منجر به تحقق ایدۀ نهایی او نشد. با این وجود ایده و طرح «خانۀ بی انتها» همچنان تاثیرگذار و معرف اظهارنظر جسورانۀ او است: «فرم از کنش پیروی نمی کند. کنش در پی خیال است. خیال در پی واقعیت.»

نظریۀ مرکزی کیسلر در آثارش، که خود مبدع آن بود، «هم واقعگرایی» است: پویایی های تعاملِ مستمرِ میان انسان و محیط پیرامونش، شامل محیط طبیعی و محیط مصنوع ساختۀ فناوری.

4.5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/pHmG
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.