از مهم‌ترین محصولات پوستی: مرطوب‌کننده و ماسک صورت

0 419

رایج‌ترین محصولات پوستی ، مرطوب‌کننده‌ها و ماسک‌های صورت است. به دلیل تنوع این محصولات در بازار ممکن است انتخاب محصول مناسب در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد. اما نگران نباشید در زیر نکاتی که هنگام خرید آبرسان میس و مستر و ماسک صورت خوب باید بدانید، آورده شده است.

یک مرطوب‌کننده چگونه عمل می‌کند؟

مواد اصلی ترکیبات مرطوب‌کننده‌ها عبارتند از؛ پترولاتوم، روغن معدنی، لانولین و دیمتیکون، گلیسیرین، پروپلین گلایکول، پروتئین ها، اوره و ویتامین‌های مغذی. این مواد جذب لایه بیرونی پوست می‌شود. برخی مرطوب‌کننده‌ها حاوی اسید آلفا هیدروکسی (AHA) هستند. این اسید باعث جدا کردن سلول‌های مرده از روی سطح پوست می‌شود که برای پوست‌های خشک گزینه خوبی است.

بهترین زمان استفاده از مرطوب‌کننده‌ها

بعد از انتخاب یکی از سازگارترین محصولات پوستی با پوستتان، باید هر روز عمل پوستتان را با استفاده از آن مرطوب نمایید. این مهم در رفع خشکی پوست بسیار موثرند و از ایجاد چین و چروک زودرس نیز پیشگیری می‌کنند. به یاد داشته باشید که مرطوب کننده‌ها قادر به برطرف کردن چین و چروک‌هایی که قبلا بر روی پوست ایجاد شده‌اند، نیستند. اما در کمتر دیده شدن آن‌ها موثرند.

توصیه ما به شما این است که مرطوب‎کننده را بر پوست خیس و مرطوب بزنید. برای پی بردن به ضرورت این کار اجازه دهید مثالی بزنیم. اسفنج خشکی را تصور کنید. اگر زدن مرطوب‌کننده به یک اسفنج خشک کاملا بی‌فایده خواهد بود. اما اگر قبلا اسفنج را نمناک کرده و سپس مرطوب کننده به آن بزنید، خواهید دید که اسفنج، مرطوب‌کننده را به خوبی جذب می‌کند. عملکرد پوست شما نیز درست مانند عملکرد اسفنج است.

چه مرطوب‌کننده ای مناسب پوست من است؟

برخلاف تصورتان، انتخاب نرم‌کننده مناسب با پوستتان، سخت و گیج‌کننده نیست. تنها با دانستن چند نکته ساده می‌توانید به راحتی مرطوب‌کننده ایده‌آل خود را پیدا کنید.

  • در انتخاب این محصولات پوستی، به پنج ماده لازم و تشکیل‌دهنده آنان توجه کنید: لانولین،گلیسیرین و پترولاتوم.
  • مرطوب‌کننده خود را از برندهای معتبر تهیه نمایید.
  • مرطوب‌کننده‌ای بخرید که حاوی ضد آفتاب باشد. بهتر است SPF آن حداقل 30 باشد.
  • مرطوب‌کننده صورت با مرطوب‌کننده بدن تفاوت دارد. از آنجا که پوست صورت نازک‌تر و حساس‌تر از بدن است، به همین دلیل مراقبت از آن باید به صورت ویژه‌ای باشد.
  • محصولات پوستی خریداری شده باید کاملا سازگار با پوستتان باشد. اگر پوستی حساس دارید، از مرطوب‌کننده‌های ضدحساسیت استفاده کنید. اگر پوستتان چرب است، از مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی و اگر پوست خشکی دارید، از مرطوب‌کننده‌های قوی استفاده نمایید. در صورتی‌که پوست مختلطی دارید، برای قسمت‌های چرب از مرطوب‌کننده سبک و برای مرطوب قسمت‌های خشک‌تر از مرطوب‌کننده‌های قوی‌تر استفاده کنید.
  • ممکن است شما نیز جز آن دسته از افرادی باشید که در تابستان نیاز به استفاده از مرطوب‌کننده‌ای سبک و در زمستان به مرطوب کننده‌ای سنگین‌تر احتیاج پیدا کنید.

دیگر محصولات پوستی مهم، ماسک‌های صورت و فواید آن

ماسک‌های صورت از مهم‌ترین محصولات پوستی هستند که در خشکی، تورم، قرمزی و یا حتی آکنه تاثیراتی آنی دارند.

این روزها که تب استفاده از انواع ماسک‌های زیبایی در سالن‌های آرایشی به شدت افزایش یافته و افراد از انواع گوناگون آنان استفاده می‎کنند .به همین دلیل لازم دانستیم که نکاتی اساسی که هنگام خرید ماسک صورت باید از آن آگاه باشید، برشماریم.

می‌توان از ماسک‌های صورت به عنوان تمرین اسکات نگاه کرد. یک حرکت مکمل که وقتی به عنوان بخشی از یک عادت روتین تکرار شود، فواید بسیاری به همراه خواهد داشت.

به عبارت دیگر استفاده از این محصولات ممکن است به تنهایی مزایا و فوایدی به همراه داشته باشند، اما بیشترین فوایدشان هنگامی است که در کنار ضدآفتاب‌ها، آنتی‌کسیدان و رتینول استفاده شود. تاثیر فزاینده این دو در کنار هم، تاثیر در خور توجه‌ای خواهد بود.

 

انواع ماسک صورت

ماسک‌های صورت با اهداف مختلفی تولید می‌شوند. برخی روشن کننده‌اند، برخی ضدجوش‌، برخی آبرسان و برخی نیز لایه‌بردارند.

به طور کل، این محصولات پوستی را می‌توان از نظر شیوه‌ی ساخت  به چهار دسته‌ تقسیم کرد:

  • ماسک‌های دست ساز یا خانگی: که خودتان در خانه آن را تهیه می‌کنید.
  • ماسک‌های تجاری:که از داروخانه‌ها و یا فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی خریداری می‌کنید.
  • ماسک‌های نیمه حرفه‌ای:که در آرایشگاه‌ها، اسپاها و سالن‌های خدمات پوست ارائه می‌شوند.
  • ماسک‌های کلینیکی: با کیفیت‌ترین و موثرترین نوع ماسک‌ها به شمار می‌آیند.

اگر بخواهیم بهترین نوع ماسک‌های صورت را معرفی کنیم، بدون شک ماسک‌های کلینیکی با اختلافی فاحش صدرنشین خواهند بود. این ماسک‌ها معمولاً به عنوان بخشی از درمان‌های مختلف مشکلات پوستی استفاده می‌شوند.

باید و نبایدهای استفاده از محصولات پوستی خانگی دست‌ساز خانگی

 

بایدها

  • اجازه دهید که ماسک بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورتتان بماند.
  • پیش از گذاشتن ماسک، صورتتان را با آب و یک شوینده‌ی ملایم بشویید. این کار باعث جذب بهتر آن می‌شود.
  • بعد از شستن، از کرم‌های آبرسان یا مرطوب کننده‌ی متناسب با پوستتان استفاده کنید.
  • بعد از پاک کردن ماسک، صورتتان را آب سرد بشویید تا منافذ پوستی بسته شوند.

 

نبایدها

  • در صورتی‌که پوستتان دچار التهاب یا واکنش‌های آلرژیک شده، از ماسک‌ها استفاده نکنید.
  • استفاده از ماسک‌های صورت یک یا دوبار در هفته کافی است.
  • از گذاشتن ماسک‌ها به مدت طولانی بر روی پوست جدا خودداری کنید زیرا باعث التهاب و آزار پوست می‌شود.
  • از سابیدن پوستتان هنگام شستن ماسک خودداری کنید وگرنه پوستتان ملتهب و قرمز می‌شود.

ماسک‌های تجاری بهتر است یا خانگی؟

ماسک‌های تجاری برای استفاده در خانه یا مکان‌هایی مانند اسپاها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های خدمات پوست مناسب است.

ماسک‌های تجاری معمولاً موثرتر از ماسک‌های خانگی‌اند. اما در صورت استفاده از محصولات پوستی ارزران و بی‌کیفیت، به دلیل ترکیبات شیمیایی خطرناک در ساختارشان، می‌توانند آسیب‌های جدی به پوستتان وارد کنند. پس در صورت استفاده از ماسک‌های تجاری، حتماً از یک برند معتبر و قابل اعتماد خریداری کنید.

کاربرد ماسک‌های تجاری بسته به هدف تولیدشان، متفاوت خواهد بود. مثلاً از بهترین و مشهور‌ترین ماسک‌های تجاری صورت، ماسک زغال یا ماسک سیاه است که حاوی زغال فعال است. ازاین ماسک برای پاکسازی پوست صورت استفاده می‌شود. زغال فعال توانایی زیادی در جذب سموم و مواد مضر دارد.

دو نکته مهم هنگام خرید ماسک‌های تجاری

  • دقت کنید که در ترکیباتشان از مواد تشکیل‌دهنده فاقد عطر، پارابن‌، رنگ‌های مصنوعی و سایر مواد شیمیایی محرک استفاده نشده باشد. هرچه ماسک طبیعی‌تر باشد، بهتر است.
  • هر ماسک برای استفاده‌ی ویژه‌ای طراحی شده است. ماسکی را تهیه نمایید که سازگار با نوع پوست شما باشد.

ماسک‌های کلینیکی

ماسک‌های کلینیکی  با استفاده از مواد باکیفیت و توسط یک پزشک حاذق تولید می‌شوند. معمولا از این محصولات پوستی درکنار سایر روش‌های درمانی برای حل مشکلات پوستی و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است در یکی از مراحل پاکسازی پوست، از ماسک‌ها استفاده شود. برای این منظور، اقدامات زیر انجام می‌شود:

  • تمیز کردن آلودگی‌های پوست و تخلیه‌ی سیستم لنفاوی
  • حذف سلول‌های مرده و برداشت لایه‌های شاخی با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی یا اسکراب‌ها
  • ماساژ حرفه‌ای صورت برای تحریک کلاژن‌سازی و خون‌رسانی بهتر پوست
  • لایه برداری عمیق برای بهبود جذب و نفوذ مواد جوانساز، آبرسان و داروها

سخن پایانی

همانطور که خود بهتر می‌دانید هنگام استفاده از محصولات پوستی، کیفیت است که باید مهم‌ترین دغدغه شما باشد. برای اطمینان از کیفیت هنگام خرید لوازم آرایشی تنها راه پیش رو محدود کردن خرید به فروشگاه‌های معتبری چون میس و مستر است. میس و مستر فروشگاهی اینترنتی است که با رویکرد خرید آنلاین انواع ماسک‌های صورت، مرطوب‌کننده‌ها و دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی راه‌اندازی شده است. قدرت انتخاب‌های زیاد و متنوع، بهره‌مندی از مشاوره رایگان و در نهایت لذت واقعی خرید آنلاین، تمامی چیزی است که می‌توان از میس و مستر انتظار داشت.

3.7/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/5yuh
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.