معرفی کتاب بازاریابی گوریلی میثم شکری ساز

0 553

سالانه عده زیادی بیزینس شخصی خودشان را به راه می اندازند. اما شاید باور نکنید که تنها 20 درصدشان موفق می شوند و به آنچه در ذهن شان داشته اند می رسند. شما هم می خواهید کسب و کار خودتان را داشته باشید و از کار کردن برای شرکت های کوچک و بزرگ شهر خسته شده اید؟

اگر چنین فکری دارید به نظرم اول یک فنجان قهوه بریزید، روی یک کاناپه راحت بنشینید و کتاب بازاریابی گوریلی را ورق بزنید و بخوانید. این کتاب روایتگر داستان موفقیت یک شرکت هواپیمایی است که به شما رمز موفقیت در کسب و کارتان را می آموزد. می گوید که چه بکنید و چه نکنید. پس بهتر است دست روی دست گذاشتن و شانس و اقبال را فراموش کنید. چرا که هیچ موفقیتی شانسی نیست و اگر هم باشد، ادامه دار نخواهد بود.

امروز قصد داریم که معرفی کتاب بازاریابی گوریلی  میثم شکری ساز بپردازیم. در این کتاب که نوشته نویسنده بزرگ “تونی اندرسون” و ترجمه و تالیف “دکتر میثم شکری ساز” است، متوجه می شوید که چگونه با روش بازاریابی گوریلی، می توانید کسب و کارتان را متولد کنید، در آن از فناوری ها کمک بگیرید، ساختار شکنی کنید و به اهدافتان برسید.

کتاب بازریابی گوریلی چه می گوید؟

شاید تعجب کنید که چرا اسم این کتاب بازاریابی گوریلی است. نام کتاب برگرفته از داستان و ماجرایی است که در آن نقل می شود. داستان از جایی شروع می شود که شرکت های هواپیمایی اروپایی و آمریکایی به مدت پنج سال دچار رکود و ورشکستگی های شدید می شوند. در میان اینهمه ناکامی شرکت هواپیمایی ایزی جت روی کار می آید و با استراتژی هایی که در ذهن دارد، به مقابله با شرایط حاکم می پردازد و سرانجام موفقیت چشمگیری را تجربه می کند. این شرکت، از استراتژی بازاریابی گوریلی کمک می گیرد، گوریل ها گر چه سرعت عمل ندارند، اما دو مشخصه دارند، بی رحمی و نیرنگ.

در این کتاب شما به خوبی درک می کنید که اولین قانون برای راه اندازی هر کسب و کاری این است که باید حتما و حتما “برنامه داشته باشید”. بله ابتدا باید برنامه ریزی کنید که ساز و کار آن به وضوح در کتاب شرح داده شده است. سپس باید به بازنگری و پیدا کردن اشکالات و اشتباهات بپردازید. در نهایت باید امکاناتی را به طرح های کسب و کاری خود اضافه کنید. در آخر هم اقدام به ترسیم مسیری روشن در جهت اهداف خود نمایید.

با معرفی کتاب بازریابی گوریلی میثم شکری ساز، یاد می گیرید نخستین کسی باشید که اقدام جدیدی می کند. نوآوری و اثرات شگفت انگیزش را درک می کنید و می آموزید که هزینه کردن برای تبلیغات مهم است و ارزشش را دارد. البته باید با استراتژی و هوشمندانه باشد. همچنین سعی کنید با بازارهای جهانی نیز تعامل و ارتباط برقرار کنید.

اگر چندی کسب و کار خود را پیش بردید و شکایت های سایرین شروع شد؛ بدانید که استراتژی تبلیغاتی شما موثر بوده است. سعی کنید که از کارهای درست و غلط خود درس بگیرید و از انجام کارهای تکراری دوری کنید. زیرا هر بار که کارهای تکراری انجام می دهید، نتایج یکسانی دریافت می کنید و انتظار نتایج متفاوت، عین حماقت است.

فراموش نکنید که اگر به کارکنان تان توجه کنید و به ان ها انرژی و انگیزه بدهید،  آن ها این حس خوشنودی را به مشتریان منتقل می کنند و به این ترتیب آن ها مجدد به شما مراجعه می کنند. هدف از معرفی کتاب بازاریابی گوریلی میثم شکری ساز آن است که به شما نشان دهد چگونه تیم فوق العاده ای از افراد، با رهبری و انگیزه درست، به منابع مناسب دست می یابند و با کمی خوش شانسی می توانند به چیزهای قابل ملاحظه ای دست پیدا کنند.

درباره دکتر میثم شکری ساز ، مترجم و مولف این اثر ارزشمند بیشتر بدانید

دکتر میثم شکری ساز تحصیلکرده رشته MBA از دانشگاه اشتنبایس آلمان است. همچنین این رشته مدیریتی را در دانشگاه امیر کبیر تهران نیز پشت سر گذاشته است. از دیگر مدارک تحصیلی او می توان به مدرک دکترای کارآفرینی و کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

میثم شکری ساز متولد 29 فروردین ماه 1365 است که موفق شده با تلاش و پشتکار شبانه روزی، در سال 96 موفق به اخذ عنوان مدیر برگزیده فن آوری و کارآفرین برتر کشور شود.

این کارآفرین جوان دارنده گواهینامه ها، تندیس ها، تقدیرنامه ها و لوح های سپاس از داخل و خارج کشور است. از جمله گواهینامه های این کارآفرین جوان می توان به گواهینامه مدیریت کسب و کارMBA  مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001:2000 ازDNV  هلند و گواهینامه دوره آموزش عالی حقوق تجارت و داوری اشاره کرد.

همچنین خوب است بدانید که میثم شکری ساز، بینان گذار اولین موسسه آموزش مجازی کشور و مدیر عامل هلدینگ پارس پندار نهاد است. این مدیر توانمند بیش از 500 نیروی جوان را در شرکت های متعدد و تحت امر خود بکار گرفته و باعث اشتغال زایی و رشد اقتصادی بسیاری شده است.

همچنین این جوان شایسته ، نویسنده و مولف آثار ادبی مهمی نیز هست که برخی از آثار مهم او عبارتند از کتاب بازاریابی گوریلی، کتاب توهم باهوشی 1 و 2، کتاب بازاریابی نوگرا، کتاب فراتر از استراتژی، کتاب مذاکره با دست های خالی و چندین اثر خواندنی و فاخر دیگر. توصیه می کنیم به عنوان کسی که می خواهد کسب و کارش را آغاز کند و در ابتدای راه قرار دارد، خواندن کتاب بازاریابی گوریلی دکتر میثم شکری ساز را اگر هنوز آن را نخوانده اید، از دست ندهید.

4/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/aSD7
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.