جاذبه­ های شهر رشت که باید آنها را ببینیم

0 366

استان­های شمالی ایران همیشه مملو از مسافرانی است که از استان­های مختلف به این منطقه سرازیر می­شوند و قصد دارند مدتی را استراحت کنند، از آب و هوای خوب این استان­ها لذت ببرند و در نهایت از آرامش دریا و سکوت جنگل، بهره ببرند. در میان شهرهای شمالی ایران، شهر رشت بعنوان مرکز استان گیلان، یکی از مسافرپذیرترین این شهرهاست. این شهر که به شهر باران نیز معروف می­باشد، جاذبه­ های تاریخی و طبیعی فراوانی را در خود و اطراف خود دارد که دیدنش برای هر مسافری جذابیت­های خاص خودش را دارد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی تعدادی از جاذبه­ های گردشگری این شهر، روشی آسان برای خرید بلیط اتوبوس به این شهر را به شما معرفی نماییم.

خانه میرزاکوچک خان جنگلی

این خانه تقریبا در مرکز شهر رشت قرار گرفته و تا میدان معروف شهرداری رشت، حدود ۱۰ دقیقه پیاده­روی دارد. این خانه که خانه پدری میرزا کوچک خان هم هست، در خیابان استادسرا رشت واقع شده است. میرزا کوچک خان لقبی بود که پدرش به او داد، نام اصلی او یونس استادسرایی بود و در سال ۱۲۵۷ بدنیا آمد. قدمت این خانه به بیش از ۲۰۰ سال می­رسد و به لحاظ معماری و سابقه تاریخی، یکی از مهمترین و بااصالت­ترین خانه­ های شهر رشت بحساب می­آید.

تالاب عینک

این تالاب که در غرب شهر رشت واقع شده، تا میدان شهرداری حدود ۷ کیلومتر فاصله دارد. جالب است بدانید که تالاب عینک، بزرگترین تالاب شهری ایران است و به این دلیل نام آن را تالاب عینک گذاشته­اند که اگر از بالا و ارتفاع زیاد به آن نگاه کنیم، شبیه به یک عینک بنظر می­رسد. وسعت این تالاب حدود ۴۴ هکتار است و از قدیم بعنوان یکی از مراکز جذاب برای ماهیگیران به شمار می­رفته است.

پارک جنگلی سراوان

این پارک جنگلی که در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز شهر رشت قرار دارد، از قدیمی­ترین و معروف­ترین پارک­های جنگلی استان گیلان است که همیشه مورد استقبال گردشگران این منطقه قرار گرفته است. دریاچه داخل این پارک جنگلی و پوشش سبز روی آن، این دریاچه را به یکی از متفاوت­ترین دریاچه­ های ایران تبدیل کرده است. پوشش گیاهی متنوع و سرسبزی این پارک، اینجا را به مقصدی جذاب برای کسانی که به شهر رشت سفر می­کنند، تبدیل کرده است.

خرید بلیط اتوبوس رشت

برای خرید بلیط اتوبوس تهران رشت نیاز نیست به ترمینال مراجعه کنید. کافیست وارد سایت اسنپ تریپ شوید و گزینه اتوبوس را انتخاب کنید. سپس با مشخص کردن تهران بعنوان مبدا و رشت بعنوان مقصد و همچنین تعیین تاریخ حرکت، پیشنهادات اسنپ تریپ را دریافت کنید. شما می­توانید بلیط­های پیشنهادی اسنپ تریپ را بر اساس ساعت حرکت، پایانه مبدا و مقصد و همچنین شرکت مسافربری، فیلتر کنید. هنگام خرید بلیط رفت، می­توانید به راحتی بلیط اتوبوس رشت تهران را نیز برای برگشت خریداری نموده و هزینه هر دو را بصورت آنلاین پرداخت نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/mNsi
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.