شیشه ضد حریق

0 291

شیشه ضد حریق شیشه ای است که یک درجه خاصی از گرمای آتش را تحمل کند و بتواند مانع ورود آتش و دود از یک اتاق به اتاق دیگر شود، همچنین دچار شکستگی نشود به این نوع شیشه ، شیشه ضد حریق می گویند.

اگر بخواهیم به این قضیه خیلی سطحی نگاه کنیم، باید بگوییم که همه پنجره ها دارای چنین ویژگی هستند، اما اصل جریان این است که شیشه های استاندارد و معمولی تنها می‌توانند ۲۵۰ درجه فارنهایت را تحمل کنند، شیشه های سکوریت هم می‌توانند ۵۰۰ درجه فارنهایت را تحمل کنند.

C:Usersramadoor7Desktopعکس پروژهNew folderzedharigh-3-min.jpg

اما شیشه های ضد حریق ، این قابلیت را دارند که تا دمای ۱۶۰۰ درجه فارنهایت، در برابر آتش و گرما ایستادگی کند که این میزان استقامت در برابر گرما بسیار کاربردی است.

یکی از مهمترین مصالح ساختمانی که از اهمیت بالایی برخوردار است و از لحاظ ایمنی بسیار حیاتی است، شیشه های ضد حریق است.

ویژگی شیشه ضد حریق

شیشه های ضد حریق در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و باعث می‌شوند انرژی گرمایی ذخیره شده در ساختمان کمتر هدر برود.

این شیشه های ضد حریق می‌توانند دمای موجود را حفظ و نگهداری کنند و همین امر نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف انرژی دارد.

پاکیزگی و تمیزی یکی دیگر از ویژگی های مثبت این محصول است.

این نوع شیشه در حالت عادی خود، شفاف است و با شیشه های لمینت فرق چندان زیادی ندارد اما در اثر برخورد با آتش به شیشه های مات و سخت تبدیل می شود.

جالب است بدانید که، شیشه های ضد حریق در ساخت شومینه و بخاری استفاده می‌شود. شومینه را برای دکوری و دکوراسیونی زیبا در منزل ها استفاده می کنند. که میتوان در فصول سرد با نشستن در کنار شومینه، از گرمای آن استفاده کنید و لذت ببرید اما در این بین باید مراقب شعله ها باشید، به همین منظور شیشه های ضد حریق برای شومینه ها استفاده می شود.

برش شیشه سکوریت

یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش شیشه سکوریت بعد از تولید آن، برش شیشه سکوریت است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه های دیگر میتوان گفت مقدار مقاومت و امنیت آن ستودنی است این شیشه کاربردهای فراوانی در صنعت و در ساخت و ساز دارند.

به همین دلیل از شیشه های سکوریت بیشتر برای، ساخت درب ورودی منازل و آپارتمان ها استفاده می شود بنابراین شیشه ها به صورت نشکن ساخته می شوند تا در برابر شوک های وارده مانند :گرما مقاومت داشته باشند.

برش شیشه های سکوریت یک برش فنی و بسیار اصولی را طلب می کند، مقاوم بودن این شیشه و نشکن بودن آن موجب شده است برش آن به راحتی انجام نشود و در برش شیشه سکوریت حساسیت خاصی به کار رود .

C:Usersramadoor7Desktopعکس پروژهNew folderboresh-shishe-6-min.jpg

روش برش شیشه سکوریت

قبل از گفتن هر چیز دیگر شما باید از این موضوع اطلاع داشته باشید که برش شیشه سکوریت امکان پذیر نیست چون امکان شکستن این شیشه وجود ندارد بنابراین برای برش آن سخت ترین ابزارها نیز، کار را به سرانجام نمی رساند.

به همین دلیل برش شیشه باید در مرحله تولید شیشه سکوریت انجام شود، یعنی همان زمان که شیشه را تولید میکنند به آن شکل و فرم مد نظر را بدهند، برای اندازه های این شیشه ها ابعاد استاندارد مورد نظر است که طبق همان ها این شیشه ها تولید می شود اما اگر خواسته شما از ابعاد و اندازه شیشه سکوریت با ابعاد های استاندارد متفاوت است می توانید با مراجعه به مکان های مورد نظری که شیشه ها را تولید می کنند سفارش یکی شیشه با ابعاد مورد نظر خود کنید.

از دیاموند شیشه ، برای تراش شیشه های مختلف مانند :تخت، ساختمانی و غیره استفاده می شود این دستگاه کار خود را به صورت خودکار انجام می دهد و از دقت بالایی برخوردار است.

در تراشیدن شیشه ها لبه های آن ها تا یک زاویه مشخصی مثلاً ۴۵ درجه تراش داده می شود به این دلیل ضخامت اصلی شیشه را حفظ می کنند و فقط لبه شیشه کمی نازک تر می شود.

لبه آن شیشه ای که توسط دستگاه دیاموند تراشیده می شود، بسیار شفاف و یکنواخت است و به نظر سطح صاف تری دارد این کار باعث می شود شیشه جلوه ای خاص داشته باشد و زیبایی آن چند برابر شود.

به طور کلی می توانیم بگوییم این دستگاه مدل های متفاوتی دارد که بعضی از آنها به صورت اتوماتیک و بعضی دیگر به صورت غیر اتوماتیک کار میکند انواع دیگر این دستگاه ها دارای صفحات لمسی هستند.

C:Usersramadoor7Desktopعکس پروژهNew folderdiamond-2-min.jpg

انواع دستگاه های دیاموند شیشه

دستگاه دیاموند شیشه دو طرفه، دستگاه شیشه عمودی، دستگاه شیشه فرم زن

هر کدام از محصول های نامبرده بالا ویژگی های مختص به خود را دارد که ویژگی هر کدام، آن را از دیگری متمایز می سازد با به کار بردن این دستگاه می توان شیشه های مختلفی را لب زنی کرد.

این دستگاه طوری ساخته شده است که آلودگی صوتی کمتر ایجاد می کند و همچنین با گذشته زمان طولانی اصطحکاک ایجاد نمی کند. تعداد موتورهایی که در هر کدام از این دستگاه ها به کار رفته است مختلف است.

این دستگاه ها با موتورهای ۹، ۱۱،۱۹ وجود دارد که میزان کارکرد هر کدام متفاوت است دستگاهی که ۹ موتور دارد اندازه آن ۹ متر است، دستگاهی که ۱۱ موتور دارد طول آن ۱۰ متر است، البته دستگاه ۱۱ موتور نسبت به باقی دستگاه ها برتری خاص خودش را دارد، ساختار دستگاه ۱۱ موتور به گونه ای است که می تواند سالیان سال کار کند بدون اینکه نیاز به کوچکترین تعمیر داشته باشد این دستگاه عمر و دوام بالایی دارد

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/3uPu
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.