معرفی انواع چاپ

0 191

در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد چاپ دیجیتال تهران پرداخته می شود و اینکه جهت انجام چاپ دیجیتال در تهران به چه مراکزی می توان مراجعه نمود.

بلوط چاپ با ارایه با کیفیت ترین و بهترین خدمات در حوزه چاپ دیجیتال و چاپ بنر و اخذ مجوز های لازم از مجموعه های مربوطه  توانسته بیشترین رضایت مشتریان خود را در این حیطه کسب نماید ، چاپ دیجیتال یکی از با کیفیت ترین و جذاب ترین چاپ ها در حوزه ی چاپخانه محسوب می شود به گونه ای که دارا بودن دستگاه های به روز و مدرن و با کیفیت می تواند این اطمینان را برای تمام متقاضیان این چاپ جذاب فراهم نماید که مورد چاپی آنها با کیفیت هرچه تمام تر و بهتر چاپ بنر می شود .

امروزه چاپ دیجیتال در حوزه چاپخانه ها یکی از به روز ترین و کارامد ترین چاپ ها مطرح گردیده به گونه ای که دارا بودن دستگاه های نوین چاپ دیجیتال یا چاپ بک لایت در هر مجموعه ی چاپخانه ای سبب کیفیت مطلوب تر در خروجی محصولات چاپی خواهد بود .

تاریخچه چاپ دیجیتال :

از زمانی که چاپ های رنگی به بازار عرضه شدند از جمله ویژگی هایی که سبب ماندگاری بیشتر این نوع چاپ در جامعه گردید می توان به هزینه کمتر ، چاپ در مدت زمان بسیار کوتاه و زمان اولیه جهت نصب و راه اندازی اشاره نمود به گونه ای که این ویژگی ها به قدری قدرتمند و مهم بودند که سبب ماندگاری بیشتر چاپ های رنگی در میان تمام افراد متقاضی گردید .

و این روند ادامه یافت به گونه ای که تمام کمپانی هایی که از این روش استفاده کردند روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شد به گونه ای که هر چه زمان بیشتر سپری میشد بر تعداد درخواست هایی که متقاضی استفاده از مدل های تجاری جدیدتری بودند به گونه ای که فناوری دیجیتال جایگزین آنالوگ گردید و همانطور که فناوری در این حوزه افزایش چشمگیری داشت درخواست ها نیز در حوزه چاپ دیجیتال افزایش یافت و بازار جدیدی برای چاپ کتاب ها و محصولات عکاسی به ارزش چندین میلیارد دلار ایجاد گردید و همگان در سراسر دنیا به ارزش چاپ دیجیتال و زیبایی ها و امکانات و فناوری های جذاب در این حوزه رجوع نمودند .

و اما آینده چاپ دیجیتال بر اساس نظریه اسمیترز پیرا :

چاپ دیجیتال به علت امکان تیراژ اندک در این نوع چاپ بسیار ایده آل می باشد در چاپ دیجیتال نیازی به استفاده از فیلم و کپی کردن پلیت ندارد و در این روش چاپ با استفاده از یک فایل پی دی اف و یا فایل های متناسب دیگر بر روی سیلندر های چاپی منتقل شده که از جمله عدم استفاده از پلیت سبب کاهش هزینه ها می گردد .

امروزه در چاپ دیجیتال به جای استفاده از تونر از مرکب چاپ استفاده می شود در چاپ دیجیتال به دلیل عدم استفاده از پلیت می توان نام و آدرس را در هر یک از صفحات چاپی تغییر داد و در واقع می توان تغییرات جزیی تا کلی را در هر یک نمونه چاپی لحاظ نمود و چاپ دیجیتال با پودر مشکی و رنگی امکان پذیر است .

چاپ افست و چاپ دیجیتال هر کدام از آنها را در جایگاه های خاص خود می توان استفاده نمود ، لازم به ذکر است که در چاپ افست کیفیت در آنها به عوامل بسیاری بستگی دارد و از جمله مواردی که سبب افزایش کیفیت در چاپ افست می شود عبارتند از :

۱) ماشین چاپ می بایست در سلامت کامل و دقت کامل باشد .

۲) روی هم قرارگیری رنگ ها به صورت کاملا مرتب .

۳) اپراتور بسیار دقت نموده و تمام موارد را لحاظ نماید .

۴) محیط می بایست دارای حرارت مطبوع باشد و کاغذ نیز می بایست دارای رطوبت متعادل باشد .

۵) ایجاد یک نمونه دقیق پیش از انجام چاپ نهایی .

۶) ماشین چاپ می بایست پیش از انجام عملیات چاپ به صورت کامل شسته شده باشد .

۷) می بایست از مرکب های استاندارد در چاپ استفاده شود .

۸) می بایست زبان های مشترکی در زبان های طراحی و دستگاه وجود داشته باشد در واقع همان لیتوگرافی و چاپخانه می باشد .

۹) رنگ ها به دقت مدیریت شود و تمام رنگ ها به میزان کافی وجود داشته باشند .

۱۰) گردش کار به صورت هوشمند وجود داشته باشد .

و به همین دلیل می بایست در چاپ افست خیلی عملیات و کارها به نحو مطلوب انجام شود تا یک چاپ حرفه ای و جذاب ایجاد شود .

چنانچه نیازمند اخذ مشاوره در مورد چاپ دیجیتال تهران هستید می توانید با کارشناسان بلوط چاپ تماس حاصل نمایید .

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/YiJ4
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.