چرا هنوز از اس ام اس برای تبلیغات استفاده میکنیم؟

0 196

ممکن است برای‌تان عجیب باشد اگر بگوییم هنوز هم یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی، بازاریابی پیامکی است. احتمالا خیلی از کسب و کارها در برابر استفاده از اس ام اس برای تبلیغات‌شان مقاومت می‌کنند. این مقاومت دلیل ساده‌ای دارد. در نظر آنها، پیامک شیوه منسوخ شده‌ای است که دیگر برای تبلیغ یک محصول جوابگو نخواهد بود.

با این حال، به دلایلی که به آنها اشاره خواهیم کرد، بازاریابی پیامکی می‌تواند تاثیر به سزایی در گسترش کسب و کارها داشته باشد. به شرطی که از آن درست استفاده کنید و اصول مهم آن را رعایت کنید.

بازاریابی پیامکی چیست؟

خیلی ساده است. وقتی شما از اس ام اس برای معرفی محصول، خدمت یا برند خود استفاده می‌کنید، در واقع از بازاریابی پیامکی بهره برده‌اید. گرچه اس ام اس مارکتینگ روش‌های مختلفی دارد و در موقعیت‌های متفاوتی می‌توانید از آن استفاده کنید، اما اصل و پایه این روش ارسال پیامک برای تعداد زیادی از مخاطبین است.

کسب و کارها همواره به دنبال راهی برای ارتباط با مخاطبین خود هستند تا بتوانند مشتریان بالقوه را جذب کرده و مشتریان فعلی را نگه دارند. پیام کوتاه سریع‌ترین و در دسترس‌ترین راه ارتباطی در دنیای امروز است. چرا که امروزه تقریبا همه افراد از تلفن همراه استفاده می‌کنند و همیشه و هر لحظه به پیام‌های تلفن همراه خود دسترسی دارند. سطح دسترسی بالای پیامک، یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از اس ام اس برای تبلیغات کسب و کارهاست.

اصول استفاده از بازاریابی پیامکی چیست؟

اگر قصد دارید در تبلیغات خود از اس ام اس استفاده کنید، مجموعه‌ای از نکات را باید رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. مانند هر حوزه‌ دیگری از تبلیغات، بازاریابی پیامکی هم اصول مهمی دارد که در صورت رعایت نکردن، تمام تلاش شما را بی‌فایده خواهد گذاشت. مهم‌ترین ویژگی یک تبلیغ موثر در روش پیامکی این است که به مخاطب احساس بدی منتقل نکند. مخاطب نباید احساس کند بدون اجازه او صندوق پیامک‌هایش را هدف قرار داده‌اید. یا در زمان بدی از شبانه‌روز مزاحم اوقات‌ش شده‌اید.

رضایت و حس خوب مخاطب مهم‌ترین اصلی است که باید در بازاریابی پیامکی آن را رعایت کنید. اما چطور؟  کافی است به چند نکته‌ای که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم توجه کنید تا بهترین نتیجه را از روش تبلیغات پیامکی بگیرید.

شناخت ویژگی‌های مخاطب هدف

وقتی می‌خواهید برای مجموعه‌ای از مخاطبین خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، باید به ویژگی‌های شخصیتی اعم از جنسیت، سن، شغل و روحیات کلی آنها توجه کنید. مخاطبین هدف خود را به خوبی بشناسید. به علایق و نیازهای او توجه کنید و با توجه به شناختی که به دست می‌آورید، بهترین پیشنهاد را به او بدهید.

زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

با توجه به شناختی که از مخاطب خود کسب کرده‌اید، باید بهترین زمان را برای ارسال پیامک انتخاب کنید. بیشتر افراد از اینکه پیامکی را در ساعات استراحت خود دریافت کنند راضی نیستند. بهتر است زمانی را برای ارسال پیامک انتخاب کنید که تمرکز و آرامش افراد را به هم نزند و در عین حال بتواند توجه لازم برای اقدام مخاطب را جلب کند.

لحن درست پیامک

شاید نیاز به گفتن نداشته باشد که هر گروهی از مخاطبین، روحیه به خصوصی دارند و با توجه به این روحیه است که باید لحن مناسبی برای پیام خود انتخاب کنید. لحن رسمی، لحن دوستانه یا خودمانی یا هر لحنی که انتخاب می‌کنید، باید با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و کاری مخاطب شما انتخاب شده باشد.

فواید استفاده از بازاریابی پیامکی کدامند؟

همانطور که در ابتدا ذکر کردیم، یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی، استفاده از اس ام اس برای تبلیغات است. دلایل متعدی برای این امر وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • نرخ باز شدن و مشاهده پیامک‌ها در حدود 60 الی 98 درصد است. در واقع می‌توان گفت بیشتر پیامک‌های ارسالی توسط مخاطبین باز می‌شوند. این نرخ بسیار بالاتر از روش‌های دیگری مانند ایمیل مارکتینگ است. اگر شما بتوانید اصول پیامک مارکتینگ را به خوبی رعایت کنید، با اتکا به نرخ بالای مشاهده پیام‌ها، موفقیت بسیار بالایی در کمپین تبلیغاتی خود کسب خواهید کرد.
  • اجرایی کردن کمپین‌های بازاریابی پیامکی آسان‌تر از روش‌های دیگر است. هم هزینه کمتری در بر دارد و هم با در دست داشتن لیست مخاطبین هدف، در چند دقیقه می‌توانید کمپین خود را راه‌اندازی کنید. در نتیجه می‌تواند برای کسب و کارها منفعت‌های خیلی زیادی داشته باشد.
  • هزینه پایین اجرای بازاریابی پیامکی، این فرصت را در اختیار بسیاری از مشاغل محلی و کوچک قرار می‌دهد که بتوانند توجه مخاطبین خود را جلب کنند. اغلب کسب و کارها امکان بهره‌مندی از تبلیغات تلویزیونی یا بنرهای محیطی را ندارند. با این حال، این کسب و کارها با استفاده از کمپین‌های پیامکی، می‌توانند نتیجه دلخواه را از تبلیغات بگیرند.
  • یکی از خوبی‌های پیامک این است که نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. در نتیجه در زمان‌هایی که افراد دسترسی به اینترنت ندارند هم می‌توانند پیام‌های شما را دریافت کنند. این نکته دامنه تاثیر پیامک‌های تبلیغاتی را افزایش می‌دهد.

 

سخن پایانی

بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش‌های تبلیغات برای کسب و کارها است. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما بزرگ باشد یا کوچک؛ در هر صورت می‌توانید در بسیاری از موقعیت‌ها از پیامک مارکتینگ استفاده کرده و از منافع آن بهره‌مند شوید. اگر کسب و کار بزرگی دارید، می‌توانید از این روش به عنوان مکملی در کنار دیگر روش‌ها استفاده کنید و بازده کلی کمپین‌های خود را بالا ببرید.

علاوه بر نکات گفته شده، استفاده از خدمات سرویس‌های پیامکی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. سایت کندو اس ام اس با سابقه و تجربه فراوان در حوزه بازاریابی پیامکی، خدماتی در زمینه اجرای کمپین‌های پیامکی به کسب و کارها ارائه می‌دهد. با کمک این سرویس‌ها، ‌می‌توانید اطمینان داشته باشید که تمامی نکات مهم در اجرای کمپین پیامکی شما رعایت شده و بهترین نتیجه را از اجرای تبلیغات خود خواهید گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/EaSO
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.