اشتباهات مردان در زندگی مشترک

0 664

همانطور که می‌دانید مردان ممکن است در زندگی مشترک اشتباهاتی را مرتکب شوند که می‌تواند به رابطه زناشویی شما آسیب وارد کند. در حقیقت، اگر شما هم یک مرد معمولی باشید، در طول زندگی مشترکتان با همسرتان به احتمال زیاد چندین مورد از این خطاها از شما نیز سر زده است.

باور نمی‌کنید؟ از همسرتان بپرسید.در واقع این خطاها بعضی اوقات موضوعات ظریف و حساسی هستند که حتی نمی‌دانید هر روز در حال انجام آنها هستید. در حالی که تغییر این عادت‌ها می‌تواند آرامش زیادی برای همسرتان ایجاد کند که می‎‌تواند برای شما هم خوب باشد.

علاوه بر این، تشخیص این اشتباهات و تلاش برای اصلاح آنها نه تنها به زندگی مشترک شما کمک می‌کند بلکه ممکن است به سلامتی روحی و روانی شما و همچنین همسرتان نیز کمک کند.

روانشناس گلوریا واندرهرست (Gloria Vanderhorst) در این باره می‌گوید: با گذشت زمان احساسات منفی که به آنها اهمیت داده نمی‌شود می‌تواند منجر به مشکلات جسمی و روانی شود. استرس در روابط برای هر شریک زندگی ایجاد می شود، هر چند به دلایل مختلف. به طور معمول پس از مراجعه به روانشناس یا مشاور و با شروع به درمان یک زن و شوهر، این استرس باعث اضطراب یا افسردگی در یکی از آنها یا هر دو شده است.

در این مطلب در مورد چندین اشتباه رایجی که مردان در زندگی مشترک مرتکب می‌شوند و راهکارهای تشخیص آنها و از همه مهم تر کارهایی که می‌توانید برای اصلاح آنها انجام دهید، بحث شده است. پس در ادامه‌ی مطلب با ما با مجله تفریحی و سرگرمی روزگار همراه باشید.

1. عدم همدلی

روانشناس آلبرت ماسلو (Albert Maslow) می‌گوید: همدلی یعنی توانایی تشخیص و به اشتراک گذاشتن احساسات شخص دیگر و مهمترین بخش از هر رابطه‌ی زناشویی است. و در این مورد به طور کلی، زنان نسبت به مردان بهتر هستند. خانم‌ها دوست دارند احساساتشان درک شده و مورد توجه واقع شوند.

در حالی که مردان به جای اینکه فقط گوش دهند، معمولاً به مد اصلاح آن احساسات می‌روند که اشتباه محض است.

ماسلو می‌گوید: اگر همسر شما به شما بگوید احساس کم ارزش بودن در دید شما دارد، به عنوان مثال در آن لحظه آنچه می‌خواهد این است که شما احساسات او را درک کنید، نه اینکه به گفتگو در مورد دلایل یا واقعیت‌ها بپردازید.

زندگی مشترک

2. ولخرجی‌های بی پایان

دکتر واندرهرست می‌گوید: انجام خریدهای بزرگ مانند خرید ماشین بدون مشاوره اولیه با همسرتان یکی از این موارد مهم است. در حقیقت  این یکی از اشتباهاتی است که در زندگی مشترک مردان تمایل زیادی به انجام آن دارند.

چرا؟ آیا این کار آگاهانه است یا ناخودآگاه؟ چرا که مردان غالباً نقش رهبری در روابط را به خود اختصاص می‌دهند. در حالی که بنا به اعتقاد دکتر واندرهرست: این تفکر نیز یک اشتباه است. او می‌گوید: روابط زوجین باید شامل رهبری مشترک باشد.

3. خودخواهی یا بی روح بودن در رابطه جنسی

دکتر ماسلو در این باره می‌گوید: در اتاق خواب برخی از مردان فراموش می‌کنند (یا خود را به فراموشی می‌زنند) که همسرانشان برای ارضا شدن از لحاظ احساسی بیشتر از آنچه که آنها انجام می‌دهند نیاز دارند. محبت، باعث تحریک احساس دوست داشتنی و مورد نیاز او می شود.

دکتر واندرهرست می‌گوید: مردان رابطه جنسی را وسیله ای برای نزدیکی و ارتباط داشتن می‌دانند. اما زنان قبل از رابطه جنسی خواهان ارتباط هستند.

4. گوش دادن به روش اشتباه

گوش دادن به معنای تولید راهکار نیست. مثلاً وقتی همسر شما توضیح می‌دهد که چه چیزی او را آزار می‌دهد، شما در همان لحظه در حال اندیشیدن به راه‌هایی برای حل مشکل هستید. دکتر واندرهرست می‌گوید: مردان تمایل دارند موقعیت‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و راهکارهایی را تولید کنند. این روش گوش دادن تضمین می‌کند که همسر شما از نحوه گوش دادن شما عصبانی شود.

چیزی که همسر شما بیشتر اوقات می‌خواهد این است که صحبت کردن در مورد او انجام شود و می‌خواهد شما را به طور جدی درگیر گفتگو کند. او در تلاش برای قهرمان شدن و صرفه جویی در روز نیست. بلکه دوست دارد به آنچه می گوید علاقه نشان دهید و توجه کنید.

5. عدم دسته بندی احساسات

گوش دادن به صحبت‌های همسرتان در مورد احساسات او امری اساسی است. چرا که این صحبت‌ها در مورد خود شما است. اما بسیاری از مردان فکر می‌کنند که باید احساسات خود را پنهان کنند یا می‌ترسند در معرض خطر ضعیف دیده شدن قرار بگیرند. این نوع تفکر اشتباه است.

دکتر ماسلو می‌گوید: عدم اشتراک احساسات شما می‌تواند یک مشکل واقعی برای همسر شما باشد. در این حالت زن احساس می‌کند ارتباط نزدیکی را که با همسرش باید داشته باشد از دست می‌دهد. وقتی مرد خود را عقب می‌کشد، زن احساس می‌کند که از طرف همسرش از لحاظ احساسی طرد شده است.

دکتر ماسلو معتقد است که اگرچه باز کردن قفل صندوقچه‌ی احساسات مردان می‌تواند دشوار باشد. اما در صورت باز کردن، یک مرد می‌آموزد که وقتی می‌ترسد نمی‌تواند به همسرش اجازه دهد تا از احساسات او با خبر شوند و این عامل می‌تواند مخرب باشد و باعث دور شدن همسرش شود.

6. دروغ گفتن

دروغ گفتن اشتباه دیگری است که زن‌ها نمی‌بخشند. مثلاً اگر به همسرتان بگویید که سر کار بوده‌اید ولی در واقعیت خانه دوستتان مشغول‌ خوش‌گذرانی بوده باشید، حسابی به دردسر خواهید افتاد. این چیزهای کوچک بر روی اعتماد همسرتان به شما تأثیر خواهد گذاشت.

زندگی مشترک

7. فراموش کردن روز تولد یا سالگرد ازدواج

مورد آخر یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که مردها مرتکب می‌شوند و باعث سرد شدن زندگی مشترکتان می‌شود. زن‌ها چنین اشتباهاتی را نمی‌بخشند. حتی اگر شما را ببخشد، هر روز و هر شب به شما سرکوفت خواهد زد.

منبع: webmd

2.8/5 - (6 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/JjqFF
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.