دخالت والدین در دعوای خواهر و برادری ممنوع!

0 476

دعوای بین فرزندان و خواهربرادران امری عادی است و همه ما در هر خانه و هر سنی شاهد آن هستیم . گاهیی اوقات ممکن است حسادت هایی بین فرزندان وجود داشته باشد که به وسیله دعوا کردن این حسادت ممکن است تخلیه شود .  زیرا کودکان با روش های حل مسئله آشنا نیستند و نمی توانند خیلی از مسائل را تجزیه و تحلیل کنند لذا ممکن است دعوا کنند .

وظیفه والدین هنگام دعوای فرزندان

والدین تا زمانی که دعوای شدیدی بین فرزندانشان صورت نگرفته بهتر است مداخله نکنند زیرا در صورت مداخله کردن ممکن است طرفداری از یک کودک انجام دهند و این باعث خشم نهفته ای در کودک دیگری می شود . این دعوا ممکن است تمام شود اما این رفتار والدین در ذهن کودک می ماند و خشم و هیجان منفی به صورت دیگری بروز خواهد یافت .

یکی دیگر از مشکلات دخالت کردن والدین در دعووای کودکان این است که کودک هیچ وقت نحوه حل مسئله و یافتن راه حل را یاد نخواهد گرفت و همواره به گونه ای رفتار خواهند کرد تا پدر و مادر مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند .

دعوای دوقلوها

هنگام دعوای فرزندان چه عکس العملی نشان دهیم ؟

یکی از کار هایی که می توانید در این مواقع انجام دهید تکنیک حواس پرتی است . همچنین می توانید از جایگزین کردن یک فعالیت لذت بخش دیگر برای اینکه ذهن کودک به آن توجه کند استفاده کنید .هنگامی که دعوای بین فرزندان شدت گرفت تنها آن ها را جدا کرده و به عنوان مثال اگر دعوا بر سر اسباب بازی ای بود از تکنین توقف اسباب بازی استفاده کنید و بگویید که تا زمان مشخشصی نمی توانید از این وسیله استفاده کنید و با آن بازی کنید .

دعوای دوقلوها را چطور مدیریت کنیم؟ — کودکت

زمانی که اوضاع آرام تر شد و شرایط مناسب تر بود درمورد آموزش ها و راه حل ها با فرزندان صحبت کرده و سعی کنید با ملایمت از وقوع دوباره این اتفاقات جلوگیری کنید .

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/whq5M
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.