دلایل سرد شدن رابطه عاشقانه چه می‌تواند باشد و چگونه می‌توان دوباره آنرا گرم کرد؟

0 662

در این مطلب می‌خواهیم به دلایل سرد شدن یک رابطه عاشقانه بپردازیم و ترفندهایی را برای گرم کردن دوباره رابطه عاشقانه و از سر گرفتن آن به شما همراهان عزیز مجله تفریحی و سرگرمی «روزگار» آموزش دهیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

همانطور که خودتان نیز در زندگی روزمره تجربه می‌کنید، انسان سرشار از احساس است و ذات او به گونه‌ای طراحی شده است که به جنس مخالف خود گرایش دارد. وقتی که این گرایش کمی قوی تر اتفاق می‌افتد و دل عاشق می‌شود رابطه‌ای متقابل در جنس مخالف ایجاد می‌شود که اگر از آن مراقبت لازم به عمل نیاید باعث سرد شدن رابطه عاشقانه می‌شود.

دلایل سرد شدن رابطه عاشقانه

رابطه عاشقانه نوعی رابطه دو نفره است که هر کدام از طرفین باید برای آن ارزش و احترام قائل شوند. هر رابطه‌ عاشقانه‌ای در اوایل گرم و آتشین می‌باشد و هیجان‌های اولیه مانع از حس کردن کمبودها می‌شود. اما به مرور زمان ویژگی‌های شخصیتی پر رنگ تر می‌شوند و موضوع داشتن تفاهم مطرح می‌شود و در صورت فقدان تفاهم و درک متقابل رابطه عاشقانه سرد می‌شود. در این مطلب به برخی از دلایلی که باعث سردی رابطه می‌شود می‌پردازیم.

  • عدم ابراز احساسات

نوع شخصیت برخی از افراد به گونه‌ای می‌باشد که نمی‌توانند احساسات واقعی خود را ابراز نمایند.

ان افراد یا بیش از حد مغرور هستند و ابراز عشق و علاقه را در شأن شخصیت خود نمی‌دانند و یا بیش از حد مهربان هستند و ناراحتی و خشم خود را به این دلیل که طرف مقابل شان دلخور نشود ابراز نمی‌کنند.

افرادی که با یک فرد مغرور وارد رابطه عاشقانه می‌شوند و یا همسر مغرور دارند به این دلیل که فقط یک طرفه ابراز علاقه می‌کنند به زودی خسته می‌شوند و رابطه شان با مرور زمان سرد خواهد شد، همچنین افرادی که از خود گذشتگی و فداکاری افراطی دارند به مرور از این انکار احساس خود خسته می‌شوند و شاهد سرد شدن رابطه عاشقانه خود خواهند بود.

چگونگی رفع مشکل عدم ابراز احساسات و گرم نمودن رابطه:

باید به این نکته توجه کرد که برای دوام رابطه ابراز هر گونه احساسات چه خوشایند و چه ناخوشایند لازم است و هر رابطه‌ای نیاز به شفاف سازی دارد تا گرم و پایدار بماند.

قابل ذکر است فقط ابراز علاقه مکرر به تنهایی و در دراز مدت باعث صمیمیت و استحکام رابطه نخواهد شد. بلکه  گاهی ابراز احساس دلخوری و ناراحتی لازم است چرا که در پس تمام احساسات واقعیت‌های ارزشمندی نهفته است.

به طور مثال وقتی احساس ناراحتی می‌کنید به این معنی است که طرف مقابلتان را دوست دارید و نحوه‌ی رفتار او برایتان اهمیت دارد و سعی دارید ارتباط خودتان را با او گرم کنید. بنابراین با بیان احساس واقعی خود می‌توانید رابطه تان را به چالش بکشید و پایه‌های آن را محکم تر کنید و از سرد شدن رابطه عاشقانه تان جلوگیری نمایید.

  • عدم توجه به خواسته‌های طرف مقابل

موضوعی که در هر رابطه عاشقانه‌ای اصولاً باید در اولویت قرار گیرد کشف علایق طرفین است و یکی از دلایل سرد شدن رابطه عاشقانه اهمیت ندادن به خواسته‌های طرف مقابل است که به دلیل عدم شناخت کافی به وجود می‌آید.

به عنوان مثال اگر شما با صرف وقت و هزینه همسر خود را به یک رستوران برده و غذایی را سفارش دهید که باب میلش نباشد، بی شک زحماتتان هدر رفته و نتیجه مطلوبی از این تعامل نمی‌گیرید.

یا اگر لباسی را به عنوان هدیه برای همسرتان بخرید و رنگ لباس مورد علاقه‌اش نباشد، نه تنها خوشحال نمی‌شود احتمالاْ دلخور هم خواهد شد که چطور به او می‌گویید دوستت دارم در حالی که از رنگ مورد علاقه او بی خبرید.

در مورد ویژگی‌های اخلاقی نیز همین مسائل صادق است. مثلاً هرگز نباید در مقابل همسرتان از جنس مخالف خود تمجید نمایید و حس حسادت او را برانگیزید.

چگونگی رفع مشکل عدم توجه به خواسته‌های طرف مقابل و گرم نمودن رابطه:

دانستن ویژگی‌هایی مانند رنگ مورد علاقه، غذای دلخواه، حساسیت‌های اخلاقی و نوع معیارها شاید در ظاهر مهم به نظر نرسند، اما مطمئناً به یاد داشتن آنها نشانه احترام و عشق است.

هنگامی که با فردی وارد رابطه عاشقانه می‌شوید و می‌خواهید ارتباط خود را صمیمی و عاشقانه نگه دارید، بدیهی است که باید بعضی از اخلاق‌ها و خواسته‌های خود را کنار بگذارید و از خود گذشتگی داشته باشید و در مقابل به عقاید و ویژگی‌های شخص مورد علاقه تان احترام بگذارید.

ابراز عشق فقط به بیان جمله دوستت دارم کفایت نمی‌کند و گاهی اوقات هدیه دادن یک شاخه رز قرمز که گل مورد علاقه فرد مورد علاقه تان است، عشق و محبتی بی نهایت را به او می‌بخشد.

سرد شدن رابطه

  • ایجاد تشنج و مخالفت

بروز مخالفت در رابطه عاشقانه مانند هر رابطه دیگری امری کاملاً طبیعی است که اگر به درستی برطرف نشود منجر به سرد شدن رابطه عاشقانه می‌شود. اگر شما در برابر رفتار و گفتار و یا احساسات طرف مقابل تان مقاومت نمایید و آنها را نپذیرید مخالفت به وجود می‌آید.

معمولاً مخالفت با ناراحتی و احساس طردشدگی همراه است که اگر در مواجه با آن واقع بین نباشید و کوتاه نیایید احتمال دارد باعث جدایی شود. کوتاه آمدن همیشگی و عقب نشینی یک طرفه در مخالفت‌ها نیز اصلاً جایز نیست چرا که با گذشت زمان کینه و کدورت ایجاد می‌کند و رابطه را سرد خواهد کرد، این سرکوبی احساس اگر طولانی شود مانند یک مواد منفجره عمل می‌کند و دیر یا زود همه چیز را می‌سوزاند.

چگونگی رفع مشکل ایجاد تشنج و مخالفت و گرم نمودن رابطه:

در مواقعی که مخالفت ایجاد می‌شود باید واقع بینانه رفتار کرده و از تحمیل عقاید خود بر طرف مقابل خودداری کنید. چرا که در حالت کلی باید به هر فردی با هر جایگاهی که در زندگی ما قرار دارد حق  ابراز عقیده را بدهیم.

در مورد روابطه عاشقانه این امر از حساسیت بیشتری برخوردار است چرا که در این ارتباط عشق و علاقه پر رنگ تر است و بروز مخالفت گاهی حکم زنگ خطر را دارد. با انجام گفتگویی منطقی و به دور از کشمکش می‌توان به راحتی مخالفت‌ها را حل کرد و دوباره جوی پایدار را در رابطه حاکم نمود.

  • تمرکز بیش از حد بر حاشیه‌ها

هنگامی که با فردی وارد رابطه احساسی می‌شوید گویی درون یک دنیای متفاوت و ناشناخته پا می‌گذارید. چرا که هر فردی احساسات، شخصیت، خاطرات و عقاید منحصر به فردی دارد.

برای اینکه مکمل طرف مقابل خود شوید لازم است او را بپذیرید و به دنیای او احترام بگذارید. اصل یک رابطه را درک و فهم متقابل تشکیل می‌دهد، بنابراین تمرکز زیاد روی طرز رفتار و عیب جویی و انتقاد مکرر که حواشی یک رابطه را تشکیل می‌دهند و پررنگ نمودن آنها باعث می‌شود که به تدریج شاهد سرد شدن رابطه عاشقانه خود شوید.

توجه زیاد به حواشی و موضوعات بی ارزش فقط باعث اتلاف وقت و انرژی می‌شود و اگر ادامه پیدا کند بی شک قطع رابطه را به دنبال خواهد داشت.

چگونگی رفع مشکل تمرکز بیش از حد بر حاشیه‌ها و گرم نمودن رابطه:

یکی از اصول اساسی رابطه این است که اگر به دنبال دریافت عشق و محبت هستید در ابتدا خودتان عشق بورزید و ابراز احساس نمایید تا بتوانید عواطف مخاطب خود را ببینید و بشنوید و به او کمک کنید تا با شما بیشتر آشنا شود.

در این مورد نیز باید از ابراز علاقه زیاد و افراطی بپرهیزید زیرا نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت. صمیمیتی که در نتیجه شناخت حاصل می‌شود از ایجاد بسیاری از سوء تفاهم‌ها و کشمکش‌ها جلوگیری خواهد کرد و به مرور زمان آرامشی را در پی خواهد داشت که هدف اصلی هر رابطه‌ای می‌باشد و آن رابطه را پایدار می‌کند.

بنابراین به جای انتقادهای نابجا و بهانه گیری سعی کنید خصوصیات شخصیتی یکدیگر را مورد توجه قرار دهید.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/g8HGA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.