ورزش تی آر ایکس چیست و چگونه باعث لاغری می‌شود؟

0 584

آیا می‌دانستید از وزن بدنتان می‌توانید برای تناسب اندام و لاغری استفاده کنید؟ ورزش تی آر ایکس ورزشی است که با وزن بدن و ایجاد تعادل استقامت و تناسب اندام را به همراه می‌آورد. تی آر ایکس یک ورزش رو به رشدی است که در سال‌های اخیر با استقبال بسیاری مواجه شده. این ورزش که از محبوبیت چشم‌گیری هم برخوردار است، برای چربی سوزی، رسیدن به اندام مناسب و حتی اماده سازی نیروهای نظامی و آتش‌نشانی هم استفاده می‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا برای شما توضیح دهیم که تی آر ایکس چیست؟

ورزش تی آر ایکس چیست؟

بسیاری معتقد هستند که ورزش تی آر ایکس حاصل تلفیق تجربیات نظامی، تحقیقات آکادمیک و تجربه هزاران مربی و کارشناس ورزشی است. ورزش تی آر ایکس توسط یک افسر سابق ارتش آمریکا به نام رندی هتریک ابداع شد. این ورزش که در حقیقت از زیر شاخه‌های ورزش بدن سازی است، بر روی عضلات بدن تمرکز دارد.

اگر بخواهیم تعریفی از ورزش trx ارائه کنیم، باید بگوییم که این ورزش شامل تمرینات کششی و استقامتی است که توسط لوازمی که به کش یا سیم تی آر ایکس معروف هستند، اجرا می‌شود. تمرکز اصلی این ورزش در بالا بردن تعادل، استقامت بدن، انعطاف پذیری، چربی سوزی و ثبات بدن است. ورزش تی آر ایکس باعث می‌شود تا بدن انرژی بیشتری نسبت به سایر ورزش‌های دیگر مصرف کند. این مورد باعث می‌شود تا شخص از نظر تعادل و عظلانی در شرایط مطلوب قرار بگیرد. این امر در نهایت باعث به وجود آمدن شرایط فیزیکی ایده آلی خواهد شد که مد نظر ورزش کار است.

کش تی آر ایکس وسیله‌ای است که بسیار مقاوم و از جنس نایلون است. این کش از سقف آویزان می‌شود و می‌تواند تا 600 کیلوگرم وزن را به راحتی تحمل کند. شما با کش تی آر ایکس می‌توانید به راحتی طیف کاملی از حرکات ورزشی را انجام دهید. این حرکات باعث می‌شود تا بدن انرژی بسیار بالایی را مصرف کند. یکی از ویژگی‌های این ورزش تقویت عظلات کور بدن است که با ورزش تی آر ایکس به راحتی تقویت می‌شوند.

ورزش تی آر ایکس چگونه باعث لاغری بدن می‌شود؟

یکی از سوالات مهمی که بسیاری به دنبال آن هستند، این است که نی آر ایکس چگونه باعث لاغری می‌شود؟ اکثر کسانی که این ورزش را انجام می‌دهند پس از گذشت 2 تا 3 ماه از تاًثیراتی که این ورزش روی تناسب اندامشان گذاشته، شگفت‌زده می‌شوند. تمرکز اصلی این ورزش روی اندام‌های میانی بدن است. وقتی ماهیچه‌های میانی بدن شروع به فعالیت کردند، سایر ماهیچه‌ها را هم با خود همراه می‌کنند. وقتی فشار کافی روی ماهیچه‌ها وارد شد، عظلات بدن شروع به سوختن چربی می‌کنند و در نتیجه در ناحیه کمر، شکم، داخل ران، بازو و دیگر اندام ها، چربی سوزی رخ می‌دهد.

بنابراین پس از مدتی شاهد سفت شدن اندام میانی و بازوها و ران می‌شوید. بهترین روش برای نتیجه گیری و رسیدن به تناسب اندام، ادغام این ورزش با ورزشی مانند یوگا یا پیلاتس است. با این روش به راحتی به تناسب اندام مورد نظر خود می‌رسید.

چرا دستگاه تی آر ایکس برای خانم‌ها عالی است؟

وقتی ورزش تی آر ایکس را با سایر ورزش‌ها و تمرینات لاغری مقایسه می‌کنیم، به این نتیجه میرسیم که ورزش تی آر ایکس و لاغری فواید بسیاری برای خانم‌ها دارد. هدف خانم ها از ورزش به طور کلی تناسب اندام و لاغری است.

این ورزش تمام بدن را درگیر می‌کند و باعث چربی سوزی و سوزاندن کالری می‌شود و بدین ترتیب به شما کمک می‌کند تا علاوه بر اینکه راحت‌تر به بدن ایده‌آل خود برسید، بدنی سالم‌تر و قوی‌تر هم داشته باشید. فراموش نکنید که ورزش تی آر ایکس مقاومت بدن شما را بسیار بالا برده و به شما قدرت کنترل این مقاومت را خواهد داد.

ورزش تی آر ایکس ورزشی اقتصادی است. شما نیازی به تهیه ماشین‌های گران بدنسازی نخواهید داشت. قیمت سازه تی آر ایکس گران نیست و اگر امکان نصب آن را در خانه ندارید، می‌توانید تنها با تهیه کش تی آر ایکس و نصب آن به سقف یا در اتاق شروع به انجام این ورزش بکنید.

برای انجام این ورزش شما حتی نیازی به تهیه دستکش یا کفش مناسب با این ورزش ندارید. استفاده از هر نوع کفش و لباس ورزشی‌ای برای انجام آن مناسب است.

فواید تی آر ایکس

تی آر ایکس یک نوع ورزش هوازی و استقامتی است که حرفه‌ای ها به راحتی می‌توانند آن را انجام دهند. تی آر ایکس یک ورزش قدرتی محسوب می‌شود و توان شما را بسیار زیاد می‌کند. هدف اصلی این ورزش تقویت، استقامت، قدرت بدنی، تعادل و انعطاف پذیری بدن است.

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/cdIp
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.