مهمترین و شایع‌ترین هوس‌های بارداری

0 422

هوس‌های بارداری می‌تواند مانند PMS  در استروئیدها احساس شود. در این مقاله به رایج‌ترین هوس‌های بارداری می‌پردازیم.

 

1٫ شیرینی‌ها

هوس‌های بارداری به ندرت نسبت به شکلات و اسنک‌های شیرین و میوه‌های تازه اتفاق می‌افتد در حالی که این مواد سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند و می‌توانند به عنوان یک وعده‌ی سالم استفاده شوند‌. شکلات تیره بهتر است زیرا شکر کمتری دارند و سرشار از فلاونوئیدهای دوستدار قلب است.

 

2٫ مواد لبنی

اکثر مواد لبنی سرشار از کلسیم و قند هستند و برای دوران بارداری مناسب هستند. اگر که نسبت به خوردن مقدار زیاد بستنی در این دوران احساس گناه می‌کنید می‌توانید ماست یخ زده را امتحان کنید که به همان اندازه لذت بخش است.

3٫ کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای

عوارض دوران بارداری در طی 9 ماه باعث کاهش انرژی بدن می‌شود. برخی از گرایشات بارداری شامل نان، سیب زمینی، ماکارونی و سایر کربوهیدرات‌هایی است که به بالا رفتن انرژی بدن کمک می‌کند.

 

4٫ فست فود

آیا در حال حاضر تمایل به خوردن پیتزا یا یک غذای چینی دارید؟  بعضی‌ها بر این عقیده‌اند که هوس‌های بارداری ، درخواست بدن برای جذب سدیم و کالری بیشتر است. در برابر این تمایلات مقاومت کنید و گزینه‌های بهتری را انتخاب کنید.

 

5٫ غذاهای تند

تمایل به خوردن خوراک لوبیای تند و عرق کردن در واقع مکانیسم طبیعی بدن برای خنک کردن خود است. از خوردن غذاهای تند اجتناب کنید چراکه باعث سوزش سر دل و نارحتی معده می‌شوند.

6٫ ترشیجات

ترشیجات معمول‌ترین هوس‌های بارداری است. مشابه فست فود، ترشیجات به دلیل داشتن سدیم بالا مورد علاقه زنان باردار هستند. ترشیجات باعث کاهش گرفتگی‌های عضلانی و کاهش ابتلا به دیابت می‌شوند.

 

7٫ گوشت قرمز

بر خلاف برخی افراد که نسبت به گوشت قرمز ویار نشان می‌دهند، بعضی دیگر از زنان باردار گرایش زیادی به گوشت قرمز پیدا می‌کنند. تغییرات هورمونی و کمبود آهن ممکن است دلیل این گرایش باشد. اگرچه استفاده از گوشت قرمز در حد اعتدال بی خطر است اما بهتر است با پزشک در میان گذاشته شود.

8٫ کره بادام زمینی

احساس زیاد طعم و بو می‌تواند دلیل گرایش به کره بادام زمینی باشد. این ولع به حدی است که زنان باردار را مجبور به خوردن یک شیشه کره بادام زمینی می‌کند. بهتر است برای کنترل آن ورزش کنید و کره‌ی بادام زمینی را با نان تست یا میوه دلخواه خود بخورید. به این ترتیب قادر خواهید بود گرایش به چند ماده غذایی را هم زمان برطرف کنید.

 

9٫ پیکا در بارداری

پیکا یک بیماری است ناشی از کمبود آهن، که باعث ایجاد هوس به اقلام غیر خوراکی مانند کبریت سوخته، گل، خشت یا یخ می‌شود. اگر گرایش به مواد خطرناک یا سمی پیدا کردید با پزشک خود حتماً مشورت کنید.

 

10- یخ

از جمله رایج‌ترین هوس‌های بارداری می‌توان به جویدن یخ اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که هوس کردن یخ در بارداری نشان دهنده کم خونی در شماست. یکی از علائم کم خونی، التهاب زبان و دهان است و تمایل پیدا کردن به جویدن یخ باعث کاهش این علائم می شود.

11-شکلات

یکی از دلایلی که زنان باردار هوس خوردن شکلات می‌کنند این است که باید در این دوران قهوه و کافئین کمتری مصرف کنند. همچنین شکلات باعث افزایش انرژیِ و شادی آن‌ها می‌شود.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/aOxCO
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.