سهمیه‌بندی بنزین در سال 98 آغاز شد / بنزین با سهمیه لیتری 1500 تومان شد

0 710

بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، از ساعت صفر روز 24 آبان 98 سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز آغاز شد.

سهمیه بندی بنزین در سال 98

بنزین سهمیه بندی شد

به گزارش مجله خبری روزگار، بنابر اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، از ساعت صفر روز 24 ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز آغاز شد. بر این اساس، قیمت بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان و بنزین آزاد 3000 تومان شد.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بدین شرح است:

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به اطلاع عموم هموطنان عزیز می رساند که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه ، از ساعت صفر روز 24 ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز به ترتیب بیان شده در این اطلاعیه انجام می شود.

میزان سهمیه بنزین هر نوع خودرو به ترتیب زیر است :

قیمت و میزان سهمیه بندی بنزین در سال 98

جدول تیپ خودروهای مشمول سهمیه

2) – قیمت بنزین معمولی سهمیه ای از قرار هر لیتر 1500 تومان خواهد بود .

– قیمت بنزین معمولی غیر سهمیه ای از قرار هر لیتر 3000 تومان خواهد بود .

– قیمت بنزین سوپر از قرار هر لیتر 3500 تومان خواهد بود .

3) از ساعت صفر روز 24 سهمیه کامل ماه آبان سال 1398 همه خودروها به کارت سوخت شخصی آن ها واریز شده و سهمیه خودروهای شخصی به مدت 6 ماه قابل ذخیره است . استفاده از سهمیه سوخت صرفا با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی میسر خواهد بود .

4) کسانی که تاکنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند ، از ساعت اجرای طرح، سهمیه سوخت ایشان محفوظ است و از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند .

افرادی که کارت سوخت ندارند ، شامل کسانی که تاکنون درخواست المثنی نداده اند ، کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برایشان صادر شده ولی در باجه معطله شرکت ملی پست است ، سهمیه همه آنها از همین امروز محفوظ و ذخیره خواهد شد.

5) نرخ CNG‌ بدون تغییر خواهد بود .

6) برای مسافربرهای بر پایه اینترنت ( اسنپ و تپ سی) مشروط برآن که نرخ های خود را از مقادیر مصوب ، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند ، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت . برای تامین سوخت خودروهای مسافر برخطی و بین شهری ، آژانس های مسافربری و آموزشگاه های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذگردیده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

7) به منظور رفاه حال دارندگان خودروها با اولویت وانت بارها مقررگردید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف مدت یک ماه ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف CNG‌ در خودروها را تنظیم و به تصویب شورای اقتصاد برسانند .

8) همچنین به خودروهای همه دستگاه های اجرایی دولتی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری ، سهمیه بنزین تعلق نمی گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر 3000 تومان نسبت به دریافت بنزین اقدام کنند .

9) قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه دار بدون تغییرخواهد بود .

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/uadDP
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.