یک مشاوره بازرگانی خوب چگونه باعث رشد کسب و کار می‌شود؟

0 933

حالا که جهان شروع کرده است به حرکت آهسته و  بااحتیاط برای خارج شدن  از کمای کوید 19، شرکت‌ها باید در نظر بگیرند که چگونه رشد کسب‌وکار  خود را دوباره قوی شروع کنند. تاثیرگذارترین راه حل این مسئله، گسترش دادن بازار جهانی است  و استفاده مداوم از مشاوره واردات می‌تواند به افزایش سرعت رشد آن کمک کند.

کارشناسان بازرگانی به صورت تخصصی این خدمات را  ارائه می‌دهند، همچنین صاحبان کسب و کارها می‌توانند برای مشاوره واردات به شرکت‌های بازرگانی که برخی از آنها برای جذب مشتریان بیشتر، این خدمات را رایگان ارائه می‌دهند، مراجعه کنند. مشاوره بازرگانی که از کارشناس بازرگانی  گرفته می‌شود چه تفاوتی با خدمات شرکت‌های بازرگانی دارد؟

مشاور واردات چه کاری انجام می‌دهد؟

یک مشاور واردات بسته به اینکه در کجای جهان کار می‌کند و آنچه در  بازار  آنجا معمول است، ممکن است با نام‌های متفاوت معرفی شود؛ برای مثال:

  • مشاور تجارت بین‌ا‌لملل(متخصص در عرضه کالا  به بازار و مبادله وجوه)
  • مشاور مدیریت بین‌المللی(متمرکز بر استراتژی)
  • مشاور بازرگانی بین المللی (به صورت تخصصی بر فروش تمرکز دارد)

مشاور واردات با هر عنوان که معرفی شود کارکرد و مزایای یکسانی دارد. از دلایل اینکه صاحبان کسب و کار از خدمات مشاوره واردات  استفاده می کنند این است که شانس موفقیت خود را با پروژه های بین المللی افزایش می دهند و انتقال به بازارهای خارجی را تا حد امکان بدون مشکل انجام می دهند.

دریافت مشاوره واردات چه  مزایایی برای صاحبان کسب‌وکار دارد؟

صاحب یک شرکت در مورد زمان و منابعی که می‌خواهد سرمایه گذاری کند، باید فکر کند. اگر  او بخواهد تمام جنبه های کار ورود به بازار را خودش انجام دهد؛  اگر به هزینه‌های کاملی که یک مدیر توسعه تجارت بین‌المللی برای یک شرکت در طی 6 ماه که طول می‌کشد، چنین پروژه‌ای را آماده ‌کند نگاه کند، احتمالاً همکاری با یک شرکت بازرگانی حرفه‌ای برای گسترش دامنه دسترسی ، ارزان‌تر و سریع‌تر است. صاحبان کسب‌وکار باید به شرکت‌های بازرگانی به عنوان یک شتاب دهنده فکر کنند.

همکاری با یک شرکت بازرگانی احتمالاً راه مقرون به صرفه و کارآمدتری است؛ تسریع رشد فروش خارج از کشور می‌تواند آن را ثابت کند، زیرا این راهکار می تواند از بسیاری از اشتباهات رایج جلوگیری کند.

دریافت برنامه استراتژیک با مشاوره واردات

در صورتی که صاحب کسب و کار، مشاوری در واردات داشته باشد.مشاور متخصص باید در مرحله استراتژی پروژه بین المللی سازی در درک پویایی بازار و همچنین در جلوگیری از شکاف در منطقه  به صاحب کسب و کار کمک کند.

این بخش مهم  از برنامه ریزی فرآیند توسعه، اغلب توسط شرکت هایی که به دنبال واردات هستند نادیده گرفته می شود. یک مشاور نه تنها در مورد استراتژی شما دید واقعبینانه‌ای ارائه می دهد، بلکه باید در فرایند برنامه‌ریزی و اجرا به واردکننده کمک کند و در عین حال تلاش کند که او را از تله‌های بازار جهانی دور سازد .

شرکت‌های  بازرگانی شما  را  با مقررات واردات آشنا میکنند.

مشاور واردات حرفه‌ای باید بتواند در مورد آخرین تغییرات مقررات طبق بازار هدف مورد نظر، به صاحبان کسب و کار مشاوره دهد. این لزوماً به این معنی نیست که آنها در جزئیات متخصص خواهند بود، اما آنها باید از معیارهای اصلی که باید در واردات کالا رعایت شوند و به طور کلی آنچه از نظر ثبت نام محصول برای واردات لازم است آگاه باشند. این به واردکنندگان کمک می کند تا مطمئن شوند که مطابق با به روزترین مقررات کار می کنند و می توانند مطابق با بازار مخاطب خود باشند.

ارائه‌دهنده خدمات مشاوره واردات، باید بتواند افراد را در مورد موانعی که برای ورود محصولات خاص  وجود دارد مطلع کند و همچنین توضیح دهد که چگونه با کسب‌وکارشان ارتباط دارد. یک مشاور همچنین می‌تواند به شما در ایجاد یک استراتژی مناسب برای به حداقل رساندن معایب، کمک کند.آنها همچنین باید بتوانند بگویند که کدام تغییرات کلی  در قوانین در راه است.

کمک مشاوره واردات در تحقیقات بازار

صحبت کردن با یک مشاور واردات که می‌داند کجا باید آن اطلاعات را جستجو کند، برای  تحقیقات قبل از ورود به بازار می تواند بسیار ارزشمند باشد.

متغیرهای زیادی وجود دارد که صاحبان کسب و کار هنگامی که به یک بازار جدید نقل مکان می کنند، باید در هنگام تنظیم برنامه وارداتی خود در نظر بگیرند. معمولاً بهتر است که این کار را به کسی واگذار کنند که قبلاً دانش خوبی از بازار داشته‌باشد و می تواند در مورد موارد خاص تحقیق کند.

برخی از موضوعاتی که مشاور بازرگانی می تواند قبل از ورود به بازار راجع به آن تحقیق کند، باید شامل موارد زیر باشد:

  • قیمت گذاری در محیط رقابتی
  • آشنایی با مقررات واردات برای محصولات خاص
  • آشنایی با مقررات برچسب زدن و بسته بندی
  • آشنایی با الزامات ثبت نام
  • آیا محصول به فروش خواهد رسید؟
  • سفر مشتری (customer journey) چگونه است؟ مشتریان چگونه خرید می کنند؟
  • سازنده چگونه دستمزد می گیرد؟
  • مناسب ترین کانال های فروش کدامند؟

اکثر معیارهای واردات برای این است که وقتی کسب‌وکاری وارد بازار جدید می شود، با مقررات مطابقت داشته باشد و بتواند بفروشد.

شناخت هنجارهای فرهنگی با  مشاوره بازرگانی

وقتی کسب‌وکاری وارد بازار جدیدی می شود، همیشه هنجارهای فرهنگی وجود دارد که با وضعیت بازه مخاطبان همیشگی متفاوت است. در شهرهای مختلف این تفاوت‌ها چشمگیر است؛ اما وقتی به بازارهای خارج از کشور نقل مکان می شود، این تفاوت ها به طور تصاعدی بزرگتر می شوند . در آن زمان داشتن مشاور وارداتی که بتواند آن کسب‌وکار را حمایت کند و  پل ارتباطی باشد، واقعاً سودمند است.

همراهی مشاوران واردات در مدیریت ریسک

برای بسیاری از شرکت ها، مدیریت ریسک یک دلیل کلیدی برای همکاری با مشاوران وارداتی است. اگر یک کسب‌وکار برای موضوعاتی مانند تامین مالی صادرات، مدیریت مبادلات ارزی و البته «چگونه حقوق دریافت خواهم کرد؟» که  انگیزه های قدرتمندی هستند؛ پاسخ روشنی برای این سؤالات نداشته باشد حتی می تواند باعث بی خوابی شبانه شوند. تصمیم گیری در مورد روش پرداخت مناسب می تواند سنگ بنای موفقیت باشد.

یکی دیگر از مواردی که در صورت عدم تجربه واردات، ممکن است باعث ایجاد سردرد بشود  این است که آیا باید در بیمه اعتباری سرمایه گذاری بشود یا نه. این چیزی است که از موردی به مورد دیگر تغییر می کند و بسیار فردی است، اما مشاور باید بتواند صاحبان کسب‌وکار  را در فرآیند تصمیم گیری راهنمایی کند.

استفاده از خدمات مشاوره  واردات به رشد  شرکت ‌ها در خارج از کشور کمک می کند.

صاحبان کسب‌وکار می‌توانند همه کارها را  خودشان انجام دهند و  این روابط را خودشان بسازند، اما اگر مشاوری داشته باشند که بتواند به آنها توصیه کند و  قابل اعتماد باشد، در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود. علاوه بر این، یک مشاور ممکن است بتواند در مواقع بحرانی به بازاری دسترسی پیدا کند که صاحبان کسب‌وکار نتوانند آن را به دست آورند.

یکی از شرکت‌های بازرگانی حرفه‌ای که در زمینۀ واردات مشاوره بازرگانی می‌دهد شرکت ایمن تجارت کارآمد است که به تازگی توسعۀ چشم گیری داشته و مشتریانش در شبکه‌های اجتماعی در موردش صحبت می‌‎کنند.

داشتن مشاورۀ بازرگانی به عنوان پشتیبان، به صاحبان کسب‌وکار کمک می کند تا بتوانند پیچیدگی های تجارت خارج از کشور را مدیریت کنند و در عین حال ریسک آنها را کاهش می دهد. مشاور مناسب همچنین به فرصت های تجاری اضافی که ممکن است محصولات یک شرکت دیده‌شود اشاره می کند.

 

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/Z8e9
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.