نکات مهم هنگام انتخاب مدرس زبان خصوصی

0 983

بیشتر زبان‌آموزان به دلایلی کلاس‌های خصوصی را به گروهی ترجیح می‌دهند، مثلا بعضی ها به خاطر وقت کمی که دارند یا به خاطر شرکت در آزمون‌های تافل یا آیلتس و یا تنها شرکت در کلاس‌های خصوصی مکالمه محور. درست است که کلاس‌های خصوصی سرعت و تمرکز رسیدن به هدف را بیشتر می‌کند ولی تمام این‌ها بستگی به انتخاب یک مدرس زبان خوب دارد که در این مسیر به شما کمک کند. پس اول از همه بدانید که پیدا کردن یک معلم زبان خصوصی خوب نه تنها یک فرصت برای یادگیری بهتر است بلکه می تواند تجربه‌ای دوستانه و مفید هم باشد و آگاهی کامل او از انتظارات و نیازهای شما بسیار ضروری است.

در ادامه به روش‌های انتخاب یک کلاس خصوصی زبان می‌پردازیم، پس تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید

نکات مهم برای پیدا کردن یک معلم زبان خصوصی:

تخصص و تجربه در تدریس

اینکه معلمی که انتخاب می‌کنید در کنار تسلط به زبان انگلیسی از تجربه کافی هم برخوردار باشد یک نکته مهم است. البته که منظور ما فقط تجربه در زمینه تدریس یا حضور در کلاس‌های درس نیست؛ منظور شرکت در آزمون‌هایی مثل تافل یا آیلتس و یا دارا بودن مدرک تی تی سی است.

روش های تدریس

یکی دیگر از نکاتی که برای انتخاب معلم زبان خصوصی باید در نظر بگیرید روش های تدریس آن‌ها می‌باشد. سعی کنید اساتیدی که همیشه روش‌های تدریس خود را به روز می‌کنند اطلاع کسب کنید، آن‌ها را بشناسید. چون روش‌های تدریس قدیمی سوای کسل کننده بودن، دیگر منسوخ هم شده‌اند. و همین طور اساتیدی که همیشه در حال آپدیت کردن و تطبیق خود با متدهای جدید هستند به راحتی می توانند با زبان آموزان خود ارتباط بگیرند و برای هر شاگرد نسبت بهترین راه یادگیری او، متد خاصی را به کار بگیرند.

مهارت های ارتباطی

اساتیدی که ارتباط بالایی را با شاگردان خود برقرار می کنند خیلی سریع تر از اساتید دیگر به خواسته‌ها و نیازهای زبان آموزان خود پی می‌بردند و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را پیدا می کنند، از این رو در طول ترم شاگردها عملکرد بهتری دارند. تجربه ثابت کرده کلاس هایی که انتقال مطالب آموزشی دوستانه تر و سرشار از انرژی است به نسبت کلاس هایی که کسل کننده است، بیشتر و متفاوت‌تر است.

تمرکز و تداوم در تدریس

یک معلم زبان خوب، معلمی است که تمام نکات آموزشی مناسب را در کلاس آموزش دهد و به تقویت و یادگیری دانش‌آموز خود بها دهد. از متدهای مختلف برای آموزش نکات درسی استفاده کند و به شاگردان این اطمینان را بدهد که در تدریس خود در انتقال اطلاعات کوتاهی نمی‌کند. پس برای انتخاب یک معلم خوب خصوصی حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

صحبت با اساتید

بهتر است قبل از شروع ترم خود، با استاد زبان صحبت کنید، از هدف و انگیزه‌ی خودتان برای شروع یادگیری به او توضیح دهید و کمی با هم آشنا شوید تا محیط کلاس از حالت خشک و رسمی خارج شود.

نرخ تدریس خصوصی

درست است که بحث شهریه یک مورد بسیار مهم است ولی بهتر است از معیارهای اولیه شما نباشد. هرچند که شما می توانید در موسسه زبان دهخدا در کنار پیدا کردن معلمین با دانش و تجربه، کلاس‌های خصوصی با هزینه‌های پایین تر و مناسب تری را پیدا کنید.

یادگیری زبان نیاز به علاقه و هدف دارد، پس بهتر است قبل شروع و ثبت نام در کلاس از شرایط مناسب و وقت کافی خود مطلع شوید. و همچنین برای انتخاب یک معلم خوب با صبر و حوصله جست و جو کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

کلاس‌های خصوصی آموزشگاه دهخدا

موسسه زبان دهخدا برگزار کننده دوره‌های خصوصی آکادمی برای گروهای سنی مختلف کودکان و بزرگسالان می باشد. شما می توانید برای هر روز و ساعت مورد نظر خودتان کلاس‌های خصوصی را انتخاب کنید و برای انتخاب اساتید نیز می‌توانید با همکاران ما در آموزشگاه تماس بگیرید تا آن‌ها شما را در این زمینه راهنمایی کنند و اگر این مسئله برایتان مهم است می‌توانید آقا یا خانم بودن استادتان را خودتان انتخاب کنید. همچنین موسسه دهخدا برگزار کننده دوره های آیلتس و تافل و… نیز می‌باشد. پس با خیال راحت می‌توانید برنامه‌ریزی برای یادگیری صفر تا صدتان را به ما بسپارید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/ozjb
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.