ترفندهای پاک کردن لکه‌ چسب 123 از روی فرش و مبل

0 1,025

آیا تا بحال برای شما هم پیش آمده است که هنگام کار کردن با چسب 123 مقداری از آن روی فرش بریزد؟
در این زمان شما برای رفع سریع این مشکل چه می‌کنید؟
لکه‌های چسب ممکن است بر روی فرش و مبل به علل مختلفی ظاهر شوند و پاک کردن آنها یک یک کار دشوار به نظر برسد. اما با اطلاعات و روش‌های صحیح، می‌توان این لکه‌ها را به سرعت و به طور موثری پاک کرد. این مقاله، راهنمای جامعی برای پاک کردن لکه‌های چسب از روی فرش و مبل است. اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده اید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

مراحل پاک کردن لکه چسب 123 از فرش و مبل

پاک کردن لکه چسب از روی فرش و مبل کاری تخصصی است. بهتر است درصورتیکه لکه به راحتی و با روش های خانگی پاک نشد به جای استفاده از شوینده های قوی از خدمات یک مجموعه معتبر قالیشویی تهران، کرج و یا هر منطقه دیگری که در آن ساکن هستید استفاده کنید. پرسنل متخصص قالیشویی با آگاهی لز روش‌های برطرف کردن انواع لکه از روی مبلمان و فرش، لکه چسب 123 را به راحتی و بدون ایجاد آسیب بر روی الیاف فرش پاک می‌کنند.

مرحله 1: تشخیص نوع چسب

قبل از شروع به پاک کردن لکه، مهم است که نوع چسب را تشخیص دهید. زیرا روش‌های پاکسازی ممکن است بسته به نوع چسب تغییر کند. در این مقاله تمرکز ما بر روی پاک کردن لکه چسب 123 از روی مبل و فرش است. این لکه چسب یکی از لکه های سخت برای پاک کردن است و مهمترین مزیت چسب 123 که سرعت بالای خشک شدن آن است در زمان پاک کردن به بزرگترین مشکل تبدیل می‌شود.

مرحله 2: پاکسازی اولیه

اگر لکه چسب تازه بر روی فرش ایجاد شده است، بلافاصله با دستمال محل لکه را تمیز کنید تا چسب در بین الیاف فرش نفوذ نکند. توجه داشته باشید که در زمان پاک کردن لکه چسب بهتر است از فشردن پارچه به فرش خودداری کنید تا لکه پخش نشود و در بین الیاف فرش بیشتر نفوذ نکند. همچنین درصورتیکه چسب 123 بر روی مبل ریخت برای پاک کردن آن دقت کنید تا لکه پخش نشود.

اگر چسب خشک شده است و می‌خواهید آن را بوسیله یک چاقو از سطح فرش و یا مبل جدا کنید بهتر است توجه داشته باشید که تیغه چاقو به الیاف فرش و رویه مبلمان آسیبی وارد نکند.

مرحله3: شوینده مناسب را انتخاب کنید:

امروزه پاک کننده های صنعتی مختلفی وجود دارد که مخصوص از بین بردن چسب 123 می باشند. فقط کافی است این حلال‌ها بر روی لکه چسب 123 اعمال شود و چسب را در خود حل کند. توجه داشته باشید که استفاده از این حلال‌ها نیازمند استفاده از دستکش و عینک است. بنابراین با توجه به قوی بودن این حلال ها درصورتیکه لکه بر روی فرش و یا مبل بوجود آمده استفاده از روش های خانگی بهتر از محلول‌های شیمیایی است.

شوینده های خانگی پاک کننده لکه چسب 123 عبارتند از:

  • مخلوط سرکه و آب

مخلوطی از آب و سرکه را با نسبت 1 به 2 تهیه کنید. این مخلوط را روی لکه اسپری کنید و کمی زمان بدهید تا سرکه بر روی لکه بماند. سپس با دستمال یا اسفنج تمیز کنید. سرکه به عنوان حلال انواع لکه و لکه‌زدا برای انواع سطوح عالی عمل می‌کند و به سطوح آسیبی وارد نمی کند.

  • استفاده از خمیردندان

خمیردندان یکی از پاک کننده های مناسب برای پاک کردن لکه 123 از روی فرش و مبل است. خمیر دندان را روی لکه قرار دهید و کمی صبر کنید و به آن زمان دهید. سپس خمیر دندان را بوسیله یک دستمال نرم از روی مبل یا فرش پاک کنید.

  • استفاده از استون

استون یکی از پاک کننده‌های مناسب برای پاک کردن لکه چسب 123 از فرش و مبل است. برای استفاده از استون کافی است تا کمی پنبه را به استون آغشته کرده و به آرامی بر روی لکه بکشید. توجه داشته باشید که از کشیدن پنبه به بخش های تمیز فرش خودداری کنید تا لکه پخش نشود. اگر لکه بزرگ است پنبه آغشته به استون را از بیرون به داخل بکشید. درصورتیکه لکه کوچک است به ارامی بر روی آن ضربه بزنید. برای اطمینان یکبار استون را در نقطه ای از فرش یا مبل که دید کمتری دارد تست کنید چون ممکن است برای بعضی از فرش یا مبل ها آسیب بیشتری وارد شود.

نکات مهم برای پاک کردن لکه چسب از فرش

  • توجه داشته باشید که مهمترین نکته قبل از استفاده از هر مواد شیمیایی یا روشی جدید برای پاک کردن لکه چسب 123 از فرش و یا مبل، تست کوچکی روی یک قسمت مخفی از سطح مبل و بخش کوچکی از فرش است. این کار به شما کمک می‌کند تا از ایجاد هرگونه آسیب احتمالی محلول‌ها و مواد شیمیایی بر روی فرش و مبل جلوگیری کنید.
  • سرعت عمل بالا برای پاک کردن لکه چسب از روی فرش و مبل به پاک شدن آسان تر لکه ها کمک می‌کند.
  • در هنگام جدا کردن چسب خشک شده از روی مبل و فرش، از ابزار مناسب استفاده کنید تا به نخ‌های فرش و رویه مبلمان صدمه وارد نشود.
  • درصورت پاک نشدن لکه آن را به یک قالیشویی معتبر بسپارید. مجموعه معتبر قالیشویی خوشنام تهران که دارای شعب متعددی در سطح شهر تهران می‌باشد میتوانند به شما کمک کنند تا فرش و مبل خود را به حالت قبل بازگردانید. اگر در تهران ساکن هستند و نیاز به خدمات قالیشویی تهرانسر و یا سایر نقاط تهران دارید می‌توانند از خدمات شعب قالیشویی خوشنام تهران استفاده کنید.

بهترین قالیشویی در تهران

استفاده از خدمات قالیشویی یکی از راهکارهای موثر برای پاک کردن لکه چسب 123 است. اما مهمترین نکته در زمان سپردن فرش به قالیشویی شناسایی یک مجموعه معتبر و حرفه ای برای پاک کردن لکه است تا لکه بدون آسیب به بافت فرش و مبل ازمیان برداشته شود. اما یافتن یک قالیشویی معتبر کار دشواری است. قالیشویی خوشنام در تهران یک مجموعه قالیشویی حرفه ای و با سابقه چندین ساله است که خدمات متنوعی در زمینه شستشوی انواع فرش دستبافت، ماشینی، تابلوفرش، فرش ابریشم، گل ابریشم، شستشوی انواع مبلمان استیل و راحتی، رفو و تعمیر انواع فرش‌های آسیب دیده و لکه بری را با کیفیت بالایی ارائه می کند. قالیشویی خوشنام تهران خدمات خود را در مناطق مختلفی در تهران ارائه می‌دهد. اگر به دنبال قالیشویی غرب تهران همچون پونک، مهرآباد، تهرانسر، شهران، المپیک و… هستید پیشنهاد میکنیم از خدمات قالیشویی خوشنام تهران استفاده کنید. اگر شما هم به دنبال شماره قالیشویی در تهران هستید همین حالا با شماره 44771071 با مجموعه خوشنام تهران تماس بگیرید. این قالیشویی بصورت شبانه روز پاسخگوی نیاز‌ شما مخاطبین عزیز می‌باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/dqiA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.