برسی و معرفی بهترین هتل های یزد

0 692

یزد شهری با تاریخ برجسته و آثار باستانی فراوان در قلب ایران است. این شهر با فرهنگ و تاریخ کهن خود، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران به شمار می‌رود. در حین سفر به این شهر زیبا، یکی از عوامل مهم و اساسی برای راحتی و لذت بردن از بازدید از این شهر، انتخاب یک هتل مناسب است. با رشد صنعت گردشگری در ایران، تعداد هتل های یزد افزایش یافته و هتل‌های مختلف و متنوعی در این شهر تاسیس شد. در این مقاله، به معرفی و بررسی برخی از بهترین هتل های یزد خواهیم پرداخت.

هتل های سنتی یزد

هتل پارسیان صفائیه یزد: این هتل یکی از هتل های یزد ۵ ستاره است که در یکی از بهترین مناطق یزد یعنی منطقه صفائیه واقع شده است. موقعیت مکانی استثنایی این هتل به شما امکان دسترسی بسیار آسان به اماکن تفریحی و گردشگری، مراکز خرید و جاذبه‌های دیدنی از جمله موزه قصر آیینه، دخمه زرتشتیان، نمایشگاه بین المللی یزد، گلستان قدیم یزد، میدان امیر چخماق، میدان مارکار، زندان اسکندر، باغ دولت آباد، باغ خان و… را میدهد.

هتل صفائیه یکی از هتل های یزد نزدیک میدان امیر چخماق است که محبوبیت زیادی در بین توریست‌ها دارد.

 

هتل داد یزد: یکی از جواهرهای شهر یزد، هتل ۴ ستاره “داد” است. این هتل که یکی از هتل های یزد سنتی است، در یک بنا با ارزش تاریخی واقع در مرکز شهر قرار دارد. در سال ۱۳۰۷، حاج عبدالخالق داد، این بنا را به عنوان گاراژ و مهمانپذیر آفرید. اما بر اثر زیبایی منحصر به فرد معماری آن، نسل‌های بعدی او آن را مرمت و بازسازی کردند. در نهایت، در سال ۱۳۸۶ به عنوان هتل ۴ ستاره، به ارمغان آرامش و خدمات ویژه برای مسافران آمد.

این هتل که ۴ طبقه و ۸۸ اتاق دارد، اتاق‌های تک، دوتخته و سه‌تخته، اتاق کانکت چهار تخته، اتاق‌های ماه عسل و سوئیت رویال را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. طراحی سنتی اتاق‌ها همراه با امکانات رفاهی کامل، لذت اقامت را دو چندان می‌کند. موقعیت مکانی عالی هتل داد یزد به اماکن تاریخی و دیدنی شهر مانند موزه آب، آب انبار شش بادگیری، بازار کویتی‌ها، آتشکده زرتشتیان و باغ دولت‌آباد، آن را به هتلی محبوب تبدیل کرده است. همچنین این هتل یکی از هتل های یزد نزدیک میدان امیر چخماق است.

 

هتل های سه ستاره یزد

هتل مهر یزد: این هتل علاوه بر اینکه جزو هتل های یزد سنتی است، یک هتل سه ستاره در شهر یزد است که با ترکیبی از معماری سنتی و امکانات مدرن در قلب بافت تاریخی شهر واقع شده است. این هتل در دوران قاجار توسط خانواده‌ای به نام “زرگر یزدی” اداره می‌شد و به همین عنوان شهرت داشت. هتل سنتی مهر دارای ۲۳ اتاق با فضای اقامتی مطلوب و مناسب است.

 

با ورود به این هتل و مشاهده حوض زیبا در مرکز حیاط، شیشه‌های رنگارنگ، درب‌های چوبی، اتاق‌های سه در و پنج در، هشت تالار بزرگ و باغ نارنجستان، شما احساس خواهید کرد که در سفری به گذشته قدم گذاشته‌اید. رستوران و کافی‌شاپ هتل در بالای ساختمان قرار دارد و از منظره‌ای فوق‌العاده از بافت تاریخی یزد بهره می‌برد. در این رستوران، انواع غذاهای ایرانی و فرنگی لذیذ سرو می‌شوند که به میهمانان تجربه‌ای فراموش‌نشدنی ارائه می‌دهد. همچنین، این هتل در فهرست میراث فرهنگی ایران ثبت شده است. از جمله مزایای این هتل می‌توان به نزدیکی به موزه آب، زندان اسکندر، خیابان قیام و مراکز بزرگ خرید مانند بازار زرگرها، بازار پنجعلی و بازار شاهزاده افضل اشاره کرد. همچنین هتل مهر یکی از هتل های یزد نزدیک میدان امیرچخماق است.

 

هتل رز یزد: هتل سنتی رز، یک هتل تاریخی و سه ستاره در یزد است. این هتل در یک خانه قدیمی که حدود ۲۵۰ سال پیش در دوران قاجار ساخته شده، قرار دارد. خانه اصلی به نام “خانه تهرانی‌ها” شناخته می‌شود، زیرا متعلق به خانواده‌ای با لقب “تهرانی‌ها” بود. در ساخت این بنا نیز از خشت و گل استفاده شده است.

این هتل که یکی از هتل های یزد سنتی است، دارای ۱۱ اتاق با ظرفیت ۳۵ تخت می‌باشد. با ورود به این خانه، در یک محیط قدیمی و آرام قرار می‌گیرید. حیاط سرسبز با یک حوض بزرگ و تخت‌هایی که در آن قرار دارند، فضایی دلنشین را ایجاد می‌کند و شما را به یاد خانه‌های قدیمی در فیلم‌ها می‌برد. رستوران باز هتل نیز انواع غذاهای سنتی و ایرانی را سرو می‌کند و از جذابیت‌های بیشتر این هتل است. موقعیت جغرافیایی این هتل نیز دسترسی آسان به بافت تاریخی و جاذبه‌های دیدنی شهر را فراهم می‌کند. همچنین، هتل سنتی رز در نزدیکی فرودگاه شهید صدوقی و ایستگاه راه‌آهن یزد قرار گرفته است و فاصله کمی تا مسجد جامع کبیر یزد دارد.

 

با توجه به اینکه انتخاب هتل در شهر یزد نیاز به دقت و تحقیق بسیاری دارد، همچنین برای سهولت در اقامت و رفت وآمد باید هتلی مناسب و نزدیک به بناهای دیدنی انتخاب کرد، در عین حال نیز باید از کیفیت غذاهای هتل مطمئن شد، رزرو هتل های یزد در رزرواسیون آریا برای شما فراهم گردیده تا با توجه به بودجه و شرایط خود، بهترین هتل های یزد را بررسی و انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/F3Wj
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.