آموزش نصب اکانت ظرفیت ۲ بازی‌های روی ps5 و ps4

راهنمایی و آموزش گام به گام اکانت های ظرفیتی 2 بازی ها روی کنسول پلی استیشن 4 و 5

0 182

اگر اهل بازی‌های ویدیویی هستید و از کاربران کنسول‌های مخصوص گیم به شمار می‌روید، حتما تاکنون اصطلاح اکانت ظرفیتی به گوش‌تان خورده است. اما اکانت ظرفیتی چیست و اکانت های ظرفیتی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ ما در این وبلاگ توضیحاتی را در خصوص اکانت‌های ظرفیتی پلی‌استیشن  و آموزش نصب آنها با شما به اشتراک گذاشته ایم ، شما متیوانید با این راهنمای آموزش نصب به راحتی بازی خریداری شده را روی کنسول خود راه اندازی کنید.

اکانت ظرفیتی چیست؟

در برخی مواقع، پیش می‌آید که در یک خانواده چند کنسول بازی وجود داشته باشد و از همین رو خرید یک بازی یکسان روی چند اکانت امری منطقی به نظر نمی‌رسد. از آن جایی که امکان دارد دو نفر به صورت هم‌زمان قصد تجربه یک بازی را داشته باشند، حسابی به دردسر خواهند افتاد و بدین ترتیب می‌بایست یکی از آن‌ها راضی شود که در زمان دیگری بازی را دنبال کند. کمپانی سونی نیز برای رفع چنین مشکلاتی و از طرفی تسهیل کار گیمرها، سیستمی مناسبی را ارائه کرد که به افراد اجازه اشتراک‌گذاری اکانت ظرفیتی پلی‌استیشن را خواهد داد. در این حالت، کاربر قادر خواهد بود تا اکانت خود را با افراد دیگر به اشتراک گذاشته تا آنان نیز بتوانند از بازی‌ها بهره‌مند شوند.

معرفی تمامی اکانت های ظرفیتی

در این بخش به معرفی اکانت‌های ظرفیتی می‌پردازیم.

اکانت یک ظرفیتی

 اکانت ظرفیت اول به گونه‌ای طراحی شده است که گیمرها به کمک آن می‌توانند بازی‌ها را هم به شکل آفلاین و هم آنلاین تجربه نمایند. این نکته را توجه داشته باشید این دسته از اکانت‌ها امکان نصب دوباره را نخواهند داشت. پس از خرید اکانت و بازی کردن با ظرفیت یک نمی‌توانید اکانت و بازی را بفروشید.

اکانت دو ظرفیتی

اگر می‌خواهید بازی‌ها را هم به شکل آنلاین و هم به صورت آفلاین تجربه نمایید، می‌توانید اکانت‌های ظرفیت دوم را خریداری کنید.

اکانت ظرفیت سوم

اکانت‌های ظرفیت سوم تنها امکان تجربه بازی‌ها به صورت آنلاین را به کاربران خواهند داد. به همین دلیل نیز در صورت استفاده از این اکانت، کنسول شما باید حتما به اینترنت متصل شده باشد.

شما میتوانید برای خرید تمامی بازی های ps4 و ps5 به گاماریو سایت فروشگاهی مطمئن برای خرید اکانت بازی های ظرفیتی با قیمت مناسب مراجعه کنید.

توضیحات درباره اکانت‌های قانونی ظرفیت دوم

بازی‌های ظرفیت دوم، دسترسی کاملی را در اختیار استفاده کننده قرار می‌دهند. این بازی‌ها از لحاظ قیمت، از سایر ظرفیت‌ها گران‌تر هستند این گران بودن، کامل بودن اکانت به شمار می‌رود. درواقع می‌توان گفت کاربرانی که قصد استفاده از بازی و فروش مجدد آن را دارند می‌توانند از این ظرفیت استفاده نمایند. بازی‌های ظرفیت دوم شامل ضمانت می‌شوند و کاربران می‌توانند با خیالی آسوده از این نوع بازی‌ها بهره ببرند.

ویژگی های اکانت ظرفیت ۲

ین نوع اکانت دقیقاً مانند سی دی، هم می‌تواند به اینترنت وصل شود و هم صورت آنلاین بازی کنید و حتی می‌توانید آفلاین بازی کنید و اتصال خودتان را از اینترنت قطع نمایید. ضمناً شما با هر یوزری که بخواهید (مثلا یوزر یا همان اکانت شخصی خودتان) می‌توانید آن گیمی را که به صورت ظرفیت دو خریداری کرده‌اید را بازی کنید. پس اکانت ظرفیت 2 به معنای ظرفیت آنلاین و آفلاین یا همان ظرفیت اکتیو و فعال است.

مواردی که در اکانت ظرفیتی ۲ باید رعایت کرد

در صورت انجام یکی از امور زیر، تخلف صورت گرفته و اکانت شما از گارانتی خارج و توسط پشتیبانی سونی از شما گرفته خواهد شد. همچنین وجه پرداختی شما عودت داده نخواهد شد و فروشگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال اکانت را نمی‌پذیرد.

  • تغییر دادن آدرس ایمیل اکانت
  • تغییر پسورد اکانت
  • غیرفعال کردن دومرحله‌ای اکانت یا تغییر دومرحله‌ای اکانت یا فعال کردن دو مرحله‌ای آن
  • استفاده از بک آپ کد اکانت
  • دادن اکانت به دیگران
  •  جابجایی اکانت بین دو کنسول یا فروش اکانت بدون اطلاع

تفاوت اکانت ظرفیتی با اکانت‌های هکی

در اکانت ظرفیتی، شما بصورت قانونی آن‌ها را تهیه می‌کنید و مشکلی از جهت گیر دادن سونی یا صاحب اصلی اکانت ندارید و اکانت به صورت اختصاصی برای شماست. از طرفی مشکل بن یا مسدود شدن یا قفل شدن بازی پلی استیشن خود را در این اکانت‌ها نخواهید داشت.

اکانت‌های ظرفیتی و قیمت بالای آن‌ سبب می‌شود که بسیاری از فروشندگان خریداران را به سوی اکانت‌های عکس سوق دهند.

اکانت‌های هکی در واقع اکانت‌های قانونی عموما ظرفیت دومی هستند که از آن‌ها هم بصورت آفلاین در بخش داستانی و هم بصورت آنلاین در بخش مولتی پلیر می‌توان استفاده نمود. مزایای اکانت‌های هکی نیز بسیار است که مهم‌ترین آن‌ها قیمت اقتصادی این اکانت‌ها به شمار می‌رود. اما آن‌ها خطرات گاه سختی هم به همراه دارند.

وارد کردن اکانت ظرفیت دوم بر روی کنسول ps4

نحوه وارد کردن اکانت ظرفیت دوم روی ps4 به شرح زیر است:

ابتدا وارد setting شوید.

2- حال وارد Login setting شوید.

3- سپس وارد User Management شوید.

4-گزینه Create User را انتخاب نمایید.

5- ایمیل و پسوردی را که به شما داده شده را به ترتیب در کادر اول و دوم وارد نمایید.

6- در این مرحله کد رمز دوم یک‌بار مصرفی را که پشتیبانی به شما می‌دهد وارد کنید.

7- در صورتی که دو گزینه دیگر مشاهده کردید change to this device را انتخاب فرمایید.

8- برای وارد شدن درون یوزر بازی دکمه وسط دسته را نگه دارید، سپس از گزینه power و بعد switch user یوزر بازی را انتخاب نمایید.

9- در صفحه نمایش داده شده به آخرین گزینه سمت راست یعنی library وارد شوید.

10- از قسمت purchased بازی مورد نظر را به لیست دانلود اضافه نمایید.

11- اکنون در منوی اصلی جهت را بالا زده و وارد notification و سپس Downloads شده و بازی مورد نظر را Pause کنید تا از حجم اینترنت شما کم نشود.

12- بلافاصله به setting و سپس Account Management بروید.

13- حالا وارد گزینه یکی مانده به آخری یعنی  Activate as your primary PS4 شوید.

14- در این مرحله گزینه Active را بزنید طوری که کمرنگ شود.

15- از قسمت Account Management روی Restore Licence کلیک کنید.

16-  سپس در همان منو گزینه آخر یعنی Restore Licence را فشار دهید.

17- در مرحله آخر هم در همان منو گزینه sign out را انتخاب کنید.

نحوه ی وارد کردن اکانت ظرفیت دوم در کنسول PS5

برای وارد کردن اکانت ظرفیت دوم در کنسول PS5 موارد زیر را انجام دهید.

۱-در بالای سمت راست تصویر روی یوزر خود بزنید.

۲-بر روی گزینه Switch User بزنید.

۳-گزینه Add User را انتخاب نمایید.

۴-گزینه سمت چپ Add A User to this PS5 را انتخاب کنید.

۵-تیک گزینه Agree را بزنید و سپس گزینه Confirm را بزنید.

۶- ایمیل و پسوردی را که که به شما داده شده را به ترتیب در کادر اول و دوم وارد سازید.

۶-کد رمز دوم را که پشتیبانی به شما میدهد وارد کنید.

۷-در صورتی که دو گزینه دیگر مشاهده کردید Enable را انتخاب کنید.

۸- در داخل اکانت خریداری شده در این صفحه به آخرین گزینه سمت راست یعنی Game Library وارد شده و از قسمت Your Collection بازی مورد نظر را به لیست دانلود اضافه کنید.

۹- سپس در بالای سمت راست صفحه اکانت خریداری شده را انتخاب کنید و گزینه ی چهارم یعنی Switch User را انتخاب و وارد اکانت خود بشوید.

جمع بندی

در صورتی که پایین بودن قیمت بازی برای شما اولویت بسیار زیادی دارد باید اکانت ظرفیت اول را بخرید. همچنین اگر می‌خواهید بازی‌ها را به شکل آنلاین تجربه کنید، می‌توانید به سراغ خرید اکانت‌های ظرفیت دوم و سوم بروید.

سوالات متداول

1. چند نفر می‌توانند به‌طور همزمان از حساب پلی‌استیشن من استفاده کنند؟

حداکثر 4 کاربر می‌توانند به صورت همزمان به کنسول PS4 شما وارد شوند. وقتی که چندین کاربر وارد شوند و کاربری دکمه PS را روی کنترلر فشار می‌دهد، صفحه اصلی آن کاربر نمایان خواهد شد.

2.چند نوع اکانت ظرفیتی وجود دارد؟

انواع مختلفی از اکانت ظرفیتی وجود دارد که بسته به شرکت ارائه‌دهنده و شرایط آن متفاوت خواهد بود. برخی از انواع رایج اکانت‌های ظرفیتی شامل اکانت ظرفیتی یک‌ساله، اکانت ظرفیتی چندماهه و اکانت ظرفیتی ماهانه است.

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/yO9e
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.