سفری به سرزمین عجایب و کشف جاذبه‌های جدید در ایران

0 295

محال ممکن است که به کیش سفر کنید و برای لحظه‌ای بدون ‌برنامه بمانید! رستوران‌ها، مراکز خرید، کافه‌های کوچک و بزرگ، اماکن تاریخی، ساحل ماسه‌ای و طبیعت بکر این جزیره اجازه نمی‌دهد که هیچ گردشگری بی‌حوصله و بی‌برنامه روزهای سفرش را سپری کند.

بدون اغراق یکی از بهترین مقاصد سفر در نوروز و تعطیلات عید، جزیره کیش است. در این زمان هنوز آب و هوای جزیره آنقدر گرم و شرجی نشده است که نتوانید در خیابان‌هایش راه بروید، پاساژگردی کنید یا مشغول دوچرخه سواری شوید! علاوه بر این در تعطیلات عید، کیش میزبان جشنواره‌های متعدد در زمینه خرید بهاره می‌شود و مسافران می‌توانند ضمن تفریح و گردش، هر آنچه که لازم دارند را با قیمت‌های مناسب تهیه کنند.

در کیش هتل‌های لوکس و متنوعی هم برای اقامت گردشگران وجود دارد. با این حال یک راه ارزان برای اقامت در این جزیره مراجعه به پلتفورم‌های رزرو اقامتگاه و اجاره خانه در کیش است. بدین ترتیب هر گردشگری می‌تواند با اقامت و اجاره سوئیت کیش یک سفر ارزان را به این جزیره تجربه کند.

بازدید از کهنسال ترین درخت ایران در کیش

کیش امکانات مختلفی برای مسافران با سلیقه‌های گوناگون فراهم کرده است. از تفریحات آبی و دریایی گرفته تا مراکز خرید بسیار معروف که در آنها همه جور کالایی به فروش می‌رسد. با این حال در کیش چند جاذبه طبیعی منحصر به فرد هم وجود دارد که به شما توصیه می‌کنیم در اولین سفرتان به این جزیره حتما از آنها بازدید کنید!

یکی از محبوب‌ترین این جاذبه‌ها، کهنسال‌ترین درخت ایران است که در محله‌ای به نام دره پرتغالی‌ها قرار دارد. درختی با تنه تنومند و پیچ در پیچ که اهالی جزیره سن آن را بیشتر از  ۶۰۰ سال می‌دانند! تنه این درخت شکل خاصی دارد و شاخ و برگ آن به گونه‌ای رشد می‌کند که مانند چتری روی زمین سایه می‌اندازد. این درخت شگفت انگیز با نام‌های مختلفی مثل انجیر معابد، لور و انجیر هندی شناخته می‌شود.

بد نیست که بدانید منشا و اصل این درخت کهنسال، به کشورهای چین و هند برمی‌گردد. به دلیل آب و هوای گرم و مرطوب این منطقه و به ویژه شرایط طبیعی محله دره پرتغالی‌ها، این درخت به خوبی با محیط منطبق شده و رشد کرده است.

دره پرتغالی‌ها در حقیقت نام منطقه‌ای در بخش شمالی کیش است که با فضای سبز و درختان قدیمی‌اش شناخته می‌شود. این دره در گذشته‌های دور محل زندگی و سکونت پرتغالی‌هایی بود که برای تصرف مناطق جنوبی ایران، وارد کیش شده بودند. سرازیر شدن آب‌های سطحی در این بخش از جزیره باعث شده تا در طول سالیان دراز در این قسمت فضایی سرسبز و زیبا ایجاد شود.

از آنجا که این درخت تنومند و کهنسال عمر بسیار زیادی دارد، به یکی از گیاهان مقدس جزیره تبدیل شده است. تا جایی که اهالی کیش و حتی گردشگران به شاخه‌ها و تنه‌های آن پارچه‌های کوچک و بزرگ خود را گره می‌زنند و به این امید که آرزوهایشان برآورده شود، نذرشان را در دل می‌خوانند.

بازدید از جاذبه‌های مازندران در تعطیلات نوروز

شمال همیشه و در هر فصلی مسافرانِ خودش را دارد! بدون شک فضای سرسبز و بارانی شمال یک نعمت بی‌جبران است که غم و غصه‌ و دغدغه‌های مسافران را برطرف می‌کند و آنها را با دل خوش و حال خوب به خانه می‌فرستد. قرار گرفتن دریاچه خزر و کوهپایه‌های البرز در نزدیکی شهرهای شمالی باعث شده است تا این مناطق در اغلب روزها، آب و هوای مطلوبی داشته باشند! اصلا همین توریستی بودن این خطه سرسبز است که باعث شده تا در تمام شهرهای آن امکانات مختلفی برای رزرو اقامتگاه و اجاره ویلا در شمال وجود داشته باشد.

دشت دریاسر، بهشت مازندران

می‌خواهیم شما را با بهشت روی زمین آشنا کنیم! باور کنید که هیچ اغراقی در کار نیست و اگر خودتان هم اسم این جاذبه دیدنی را در صفحات مجازی جستجو کنید، از زیبایی غیر قابل وصف آن حیرت زده می‌شوید! منظورمان دشت دریاسر است که در استان مازندران واقع شده و زیبایی‌هایش در بهار دو چندان می‌شود.

این دشت مرز و نقطه اتصال جنگل‌های سرسبز شمال ایران و یخچال‌های رشته کوه‌ الموت به حساب می‌آید. بنابراین دشت دریاسر طبیعتی بکر و کم نظیر است که در میان کوه‌های مرتفع و پر از برف قرار گرفته و به همین دلیل می‌تواند محل خوبی برای علاقه‌مندان به کوهنوردی باشد.

گرچه دشت دریاسر طبیعتی چهار فصل است اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در اواخر فروردین و اردیبهشت ماه از آن بازدید کنید. چرا که در این زمان گل‌های زرد بابونه سراسر دشت را فرا می‌گیرند و منظره‌ای نفس‌گیر را خلق می‌کنند. بد نیست که بدانید به ‌دلیل کم بودن آلودگی‌های نوری، تماشای آسمان شب یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ها در سفر به دشت دریاسر خواهد بود.

یک تجربه متفاوت در چشمه‌های رنگارنگ باداب سورت 

حتما در سال‌های اخیر تصاویر مختلفی از چشمه‌های باداب سورت دیده‌اید و یا حداقل درباره زیبایی‌هایش چیزهایی شنیده‌اید! این چشمه‌ها یکی از متفاوت‌ترین دیدنی‌های شمال هستند که در نتیجه جریان آب‌های معدنی و رسوبی و در طی سال‌های گذشته به این شکل درآمده‌اند. در حقیقت چشمه‌های باداب سورت محل جاری شدن آب‌های شور، گرم و گازداری هستند که بسیاری آن‌ها را معجزه‌ای برای درمان دردهای کمر، پا و حتی سردرد می‌دانند.

بد نیست که بدانید بعد از پاموک کاله ترکیه، باداب سورت لقب دومین چشمه پلکانی آب شور جهان را به خود اختصاص داده است. این مجموعه از دو چشمه پرآب اصلی و چشمه‌های پلکانی کوچک‌تری در پایین‌دست تشکیل شده است که هر کدام از آنها رنگ، بو و مزه متفاوتی دارند.

چشمه‌های باداب سورت در جنوب شهرستان ساری و در روستای سورت واقع شده‌اند. گرچه پیدا کردن امکانات اقامتی در این حوالی سخت است با این حال می‌توان با جستجو در حوالی ساری و یا شهرهای نزدیک به این چشمه، نسبت به رزرو و اجاره اقامتگاه‌های بوم گردی مناسب اقدام نمود.

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/c7Di
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.