همه چیز در مورد نحوه سفر به جزیره زیبای هرمز!

برای اطلاع از شیوه‌های دسترسی به هرمز، هزینه‌های سفر، جاذبه های گردشگری و سایر نکات مهم با ما در ادامه این مطلب همراه شوید تا سفر لذت بخشی را تجربه کنید!

0 803

جزیره هرمز یکی از جذاب‌ترین و جالب توجه‌ترین جزایر ایران است که در جنوب کشور قرار داشته و مملو از جاذبه‌های گردشگری معروف است. به عنوان مثال توصیه می‌کنیم حتما در سفر به هرمز از قلعه پرتغالی ها، دره رنگین کمان، سواحل نقره فام و سرخ، اقامتگاه‌های بومگردی ساحلی و… دیدن کنید و لحظات بسیار لذت‌بخشی را برای خود به ثبت برسانید. البته این تجربه‌های به یادماندنی میسر نخواهند شد مگر با اطلاع از شیوه‌های دسترسی به این جزیره توریستی مانند بلیط هواپیما قشم، هزینه‌های سفر و… که در این مطلب به طور کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 نحوه سفر به جزیره زیبای هرمز

هرمز، جزیره ای شگفت انگیز در جنوب ایران!

هرمز جزیره‌ای کوچک و توریستی در 8 کیلومتری بندرعباس است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد. این جزیره‌ی زیبا به واسطه‌ی نزدیک بودن به تنگه هرمز مناظر شگفت‌انگیز و سواحل جذابی را ارائه می‌دهد که برای یک سفر به یادماندنی در جنوب کشو بهترین گزینه است. البته بسیاری از گردشگران این جزیره را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب می‌کنند تا در کنار بازدید از بندرعباس و قشم، از دیدنی های هرمز نیز بازدید کنند. در این بین شیوه رسیدن به هرمز بسیار مهم است؛ چرا که مسیر مستقیمی برای دسترسی به این جزیره وجود ندارد و برای سفر به آن باید یکی از شهرهای قشم یا بندرعباس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایید.

برای سفر به جزیره هرمز می‌توانید از طریق دو شیوه زمینی و هوایی میسر اقدام کنید. البته شما می‌توانید تور جزیره هرمز را نیز از قاصدک 24 خریداری کرده و جداگانه به دنبال بلیط سفر و رزرو هتل نباشید. اما اگر سفر بدون تور به جزیره هرمز را ترجیح می‌دهید در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با تک تک این روش‌ها را آشنا شویم.

چه زمانی به هرمز سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز از نظر آب و هوا ایام خنک سال است. در پاییز، زمستان و اواخر فصل بهار هنوز شرایط آب‌وهوایی جزیره به گرما و رطوبت زیاد نرسیده و فرصت مناسبی برای گردش و لذت‌بردن از یک سفر به یادماندنی است. در عوض اگر قصد تجربه‌ی سفر ارزان به جزیره هرمز را دارید؛ فصل تابستان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این فصل به علت تردد کمِ مسافران، هزینه‌ها کاهش یافته و فرصت برای سفری ارزان مهیاست. البته باید توجه نمایید سفر به هرمز در تابستان برای افراد گرمایی اصلا توصیه نمی‌شود.

 سفر به هرمز در تابستان

عوامل موثر بر هزینه های سفر

عوامل مختلفی می‌توانند بر هزینه سفر به جزیره هرمز تاثیر بگذارند که در زیر به تمامی آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فصل سفر: همانطور که گفتیم اگر در ایام پرطرفدار مانند اواخر زمستان و عید نوروز به هرمز سفر کنید هزینه‌ها نسبت به فصل تابستان بیشتر خواهد بود.
  • وسیله نقلیه: یکی از مهمترین عوامل موثر بر هزینه سفر به جزیره هرمز، شیوه‌ی رسیدن شما به مقصد است. اگر بلیط هواپیما را انتخاب کرده‌اید مخارج سفر شما نسبت به سفرهای زمینی بیشتر می‌شود. به عنوان مثال بلیط هواپیما تهران بندرعباس حداقل 900 هزار تومان و حداکثر 1میلیون و 300 هزار تومان است. البته شما با بلیط هواپیما قشم نیز می‌توانید به هرمز سفر کنید که هزینه آن برای تهران قشم تفاوت زیادی با تهران بندرعباس ندارد. در مقابل اگر تمایل به سفر با بلیط قطار از تهران به بندرعباس دارید؛ حداکثر 400 هزارتومان و برای اتوبوس حداکثر 300 هزار تومان خواهد بود. در ادامه با سفر به جزیره هرمز با هواپیما، قطار، اتوبوس و حتی ماشین شخصی آشنا می‌شویم.
  • محل اقامت: معمولا هرچه هتل‌ها لوکس‌تر و با ستارهای بیشتر باشند؛ قیمت بالاتری دارند. در مقابل اقامتگاه های بومگردی از هزینه کمتری برخوردار هستند. به عنوان مثال اقامتگاه های بوم گردی جزیره هرمز از 100 هزار تومان شروع می‌شوند و تا یک میلیون تومان نیز می‌رسند.
  • هزینه خورد و خوراک و رستوران های هرمز
  • خرید سوغاتی های هرمز

شیوه های رسیدن به جزیره هرمز

همانطور که گفتیم دو راه زمینی و هوایی برای مسافرت به هرمز وجود دارد. سفر زمینی با بلیط اتوبوس و قطار انجام می‌پذیرد و تنها شما را تا بندرعباس می‌رساند. برای آشنایی با قیمت‌ها و خرید بلیط اتوبوس اینجا را کلیک کنید. سپس برای ورود به جزیره هرمز می‌بایست به بنادر بندرعباس مانند اسکله حقانی رفته و سوار کشتی شوید. برای سفر به هرمز با هواپیما نیز می‌بایست یکی از دو بلیط هواپیما قشم و بلیط هواپیما بندرعباس را انتخاب کنید و خود را از طریق هوایی به این مناطق برسانید. البته توجه داشته باشید جزیره هرمز فرودگاه ندارد و شما در نهایت مجبور به استفاده از کشتی برای رسیدن به مقصد خواهید بود. در زیر به اطلاعات لازم در این سفرها اشاره می‌کنیم:

  • فاصله تهران بندرعباس با هواپیما: مدت زمان تهران تا بندرعباس در سفر هوایی 1 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد.
  • مسافت تهران تا بندرعباس با اتوبوس: اگر مسیر قم، کاشان، یزد و سیرجان را انتخاب کنید حداکثر 14 ساعت در راه خواهید بود.
  • فاصله تهران بندرعباس با قطار: مسافت این مسیر 1300 کیلومتر بوده و به مدت حداکثر 15 ساعت به طول می‌انجامد.
  • فاصله تهران بندرعباس با قطار

تجربه ای پرماجرا در سفر با خودروی شخصی

اگر سفر به جزیره هرمز با ماشین شخصی را انتخاب کرده‌اید؛ باید بدانید سفر پرماجرایی در انتظار شماست! در این سفر نه تنها از مسیر جاده‌ای لذت خواهید برد بلکه می‌توانید از شهرهای بین راهی نیز دیدن کنید و سپس خود را به استان هرمزگان برسانید. سپس باید مسافت هرمزگان تا بندرعباس  را که تقریبا 25 کیلومتر است طی کنید و پس از حداکثر 30 دقیقه به بندرعباس برسید. بهترین مسیر سفر به هرمز با ماشین شخصی از هرمزگان به شکل زیر است:

استان هرمزگان، روستای کنارو، دهستان تازیان پایین، بلوار شهدا، بندرعباس

پس از رسیدن به بندرعباس به یکی  از بنادر آن مانند بندر شهید حقانی رفته و از لندینگ کرافت‌ها برای حمل خودروی خود به جزیره استفاده کنید. لندیگراف‌ها نیز یدک‌کش‌های آبی یا شناورهای خودروبر هستند که با گرفتن هزینه‌ی نچندان زیاد خودروهای مسافران را وارد جزیره می‌کنند.

پس از معرفی شیوه‌های دسترسی به این جزیره و نکات مهم آن برای داشتن تجربه‌ای شیرین و دلپذیر در سفر، قصد داریم شما را با نحوه خرید بلیط‌های موردنیاز آشنا کنیم. همانطور که گفتیم اگر تمایل به سفر با ماشین شخصی نداشته باشید؛ تنها راه استفاده از اتوبوس، قطار و هواپیما است که لازمه‌ی دریافت آن‌ها انتخاب سامانه‌ای مطمئن و معتبر شناخته می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید از قاصدک 24 استفاده کنید که از نظر مسافران یکی از برترین سامانه‌های آنلاین فروش خدمات سفر است و پشتیبانی خود را به صورت همه روزه ارائه می‌کند. لذا از قاصدک 24 می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما قشم و کیش، بلیط قطار بندرعباس به مشهد ، بلیط اتوبوس هرمزگان و سایر مسیرهای دلخواه استفاده کنید. البته ناگفته نماند امکان رزرو هتل در قشم، کیش، بندرعباس و سایر شهرهای ایران نیز در قاصدک24 وجود دارد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/eblG
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.