آشنایی با نحوه نورپردازی نمای ساختمان و اجرای آن

0 1,069

در سال های اخیر میزان ساخت و ساز در کشور ایران تا مقادیر بسیار زیادی افزایش یافته است که این مسئله سبب ورود تجهیزات جدید به این عرصه شده است. نیاز است که بدانید، در سال های اخیر محصولات متنوعی برای ساختمان ها تولید شده اند. علاوه بر این مسئله روز به روز شاهد پیشرفت در صنعت ساختمان سازی هستیم و رونق گسترده ای را در آن مشاهده می کنیم. یکی از قسمت های بسیار مهم هر ساختمان که باید توجه ویژه ای به آن شود، نمای ساختمان ها می باشد. همان طور که می دانید در سال های اخیر تنوع وسیعی از نماهای گوناگون برای ساختمان ها در نظر گرفته شده است. اما نمای ساختمان برای جلوه بهتر خود نیازمند اقلام دیگری نیز می باشد.

طراحی خاص نمای ساختمان قطعا می تواند تا میزان بسیار زیادی در جلوه زیبای ساختمان موثر باشد. اما این طراحی هنگامی فوق العاده خواهد شد، که از نورپردازی نمای ساختمان نیز استفاده شود. در سال های اخیر اقلام مختلف مربوط به نورپردازی توسط شرکت های گوناگونی تولید شده اند تا در نمای ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا افرادی که قصد اجرای نور پردازی نمای ساختمان را دارند، حتما اطلاعات مفیدی را در این رابطه به دست آورند. کسب اطلاعات لازم در این زمینه موجب می شود تا سطح کیفی روند اجرای نورپردازی تا مقادیر بسیار زیادی افزایش یابد.

نورپردازی نمای ساختمان در بهترین مراکز
نورپردازی نمای ساختمان در بهترین مراکز

با اصلی ترین نکات در نورپردازی نمای ساختمان آشنا شوید

قبل از هر چیزی نیاز است تا نکات مهم مربوط به نورپردازی نمای ساختمان توسط شما به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد. نیاز است که بدانید، آشنایی با شدت و رنگ نور مسئله بسیار مهمی بوده که باید توسط شما بررسی شود. شدت نور باید به میزانی باشد تا سبب از بین رفتن جلوه ساختمان شما نشود. همچنین رنگ نور شما می تواند متفاوت باشد. امروزه استفاده از نور های رنگ آفتابی رواج گسترده تری دارد. همچنین رنگ های سفید، آبی و … نیز می توانند به عنوان گزینه بی نظیری برای شما شناخته شوند. علاوه بر این مسئله توجه داشته باشید که نحوه قرار گیری منبع نور به چه گونه می باشد. منبع نور باید در حالتی قرار بگیرد تا مناسب ترین بازدهی را داشته باشد.

یکی دیگر از مسائل مهم مربوط به نورپردازی نمای ساختمان، به هماهنگی متریال به کار رفته در ساختار ساختمان و نوع نور می باشد. برای مثال در ساختمان هایی با ارتفاع بلند، نیاز است تا از لامپ های مخصوصی که پرتاب نور بالایی را دارند، استفاده شود. برخی اوقات نیز با توجه به رنگ سنگ های به کار رفته در نمای ساختمان، می توان به تغییر منبع نور و تغییر شدت آن پرداخت. اگر بتوانید موارد ذکر شده را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و با توجه به نمای ساختمان موردنظر نسبت به انتخاب یکی از آن ها اقدام نمایید. قطعا شما می توانید زیبایی نمای ساختمان خود را تا میزان بسیار زیادی افزایش دهید.

در نورپردازی نمای ساختمان از چه محصولاتی استفاده می شود؟

در نورپردازی نمای ساختمان، از محصولات مختلفی استفاده می شود که هر یک از آن ها دارای ساختار های مختلفی هستند. برای مثال، امروزه استفاده از لامپ های زمینی یا همان دفنی رواج گسترده ای را در این عرصه دارد. علاوه بر لامپ های دفنی، لامپ وال واشر نیز به عنوان نوع دیگری از لامپ ها شناخته می شوند که در دیوار های صاف مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از لامپ های وال واشر در سال های گذشته تا میزان بسیار زیادی افزایش یافته است. علت این مسئله نیز کاربردی بودن لامپ های وال واشر بوده که سبب افزایش قابل توجه طرفداران این محصول شده است.

استفاده از منابع نوری مختلف در نمای ساختمان
استفاده از منابع نوری مختلف در نمای ساختمان

جت لایت ها نیز به عنوان نوع دیگری از نور ها در نورپردازی نمای ساختمان ها شناخته می شوند که طرفداران زیادی را پیدا کرده اند. بسیاری از شرکت های تولیدکننده اقلام نورپردازی، این محصول را به شکل نورافکن پایه دار تولید می کنند. با وجود پایه برای این محصول، نور موردنظر به صورت خطی و پر شتاب برای ساختمان ها پرتاب می شود. استفاده از ریسه های خطی نیز برای نمای ساختمان ها رواج گسترده ای دارد. ریسه های خطی در گذشته نیز مورد استفاده قرار می گرفتند و امروزه نیز همچنان استفاده از این محصولات رواج دارد. با توجه به تمامی موارد ذکر شده قطعا می توان شرایط ایده آلی را برای نورپردازی نمای ساختمان به وجود آورد. توجه داشته باشید که تمامی این محصولات از مقاومت در برابر بارش باران، برف و شرایط جوی مختلف برخوردار هستند.

اجرای نورپردازی ساختمان زیر نظر مراکز متخصص

اگرچه اجرای نورپردازی نمای ساختمان از نگاه بسیاری از مردم کشورمان مسئله ای بسیار آسان و راحت است، اما باید بگوییم که شرایط اصلا بدین شکل نمی باشد. نورپردازی ساختمان های شما قطعا باید زیر نظر افرادی صورت بگیرد که از تخصص لازم در این زمینه بهره مند هستند. امروزه تیم های تخصصی بسیار زیادی وجود دارند که با آنالیز دقیق نمای ساختمان شما، تمامی شرایط مربوط به نصب نور پردازی نمای ساختمان را برای شما شرح خواهند داد. این مراکز تعیین می کنند تا در هر یک از قسمت های ساختمان شما از چه نوع نوری و با چه هدفی استفاده شود. قطعا در چنین شرایطی سبک نورپردازی شما نیز مدرن تر خواهد شد.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، مجموعه هایی که به اجرای نور پردازی نمای ساختمان می پردازند، از تجربه بیشتری در این زمینه برخوردار هستند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است تا به جای تصمیم های نادرست، در همان ابتدا به استفاده از خدمات مراکز تخصصی در این عرصه بپردازید. در این صورت سطح کیفی نورپردازی ساختمان شما نیز تا میزان بسیار زیادی افزایش خواهد یافت.

ساخت و سفارش و اجرای انواع نورپردازی ساختمان

09127667128

02166483676

02166481834

 

نحوه نورپردازی ساختمان ها
نحوه نورپردازی ساختمان ها

جمع بندی

در سال های گذشته مجموعه های بسیار زیادی به منظور نورپردازی نمای ساختمان تاسیس شده اند که وظیفه آن ها افزایش زیبایی های مربوط به جلوه ساختمان بوده است. در چنین شرایطی پیشنهاد می کنیم تا با بهره گیری از خدمات مجرب مانند مجموعه لومینکس، روند انجام نورپردازی را کوتاه تر کنید. ما توانسته ایم در سال های اخیر به عنوان اولویت مردم کشورمان در این زمینه به شمار رویم.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/JQyU
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.