سود سهام عدالت چقدر است؟

0 810

سن علایی معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی کشور در مصاحبه با رادیو گفت: مطابق برآوردهای صورت گرفته مبلغ واریز سود سهام عدالت به ازای هر سهم یک میلیون تومان بالای 200 هزار تومان است.

علایی افزود: پرداخت سود سهام عدالت از سوم اسفند ماه سال جاری در کشور آغاز و تا پایان اسفند ادامه پیدا خواهد کرد.

سود سهام عدالت چقدر است

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که قرار بود پرداخت سود سهام عدالت از آذرماه سال جاری به حساب مشمولان واریز شود چرا به اسفند موکول شد، اظهار داشت: شرکت هایی که در سبد سهام عدالت قرار دارند اغلب بورسی هستند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی کشور گفت: پایان سال مالی این شرکت ها منتهی به 29 اسفند هر سال است.

وی افزود: مجمع عمومی این شرکت ها نیز پس از گذشت چهار ماه از پایان سال مالی یعنی تیر ماه برگزار می شود.

علایی اظهار داشت: بر اساس قوانین جاری بازار سرمایه و قانون تجارت این شرکت ها هشت ماه پس از برگزاری مجمع عمومی فرصت قانونی برای توزیع سود سهم دارند بنابراین تیرماه که مجمع عمومی شرکت ها برگزار می شود شرکت ها اغلب سود سهم سهامداران حقوقی که سهام عدالت هم مشمول این موضوع است انتهای سال یعنی ماه اسفند به نیابت از مشمولان به حساب سازمان خصوصی واریز می کنند.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی هم پس از وصول سود از شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت بلافاصله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می کند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی کشور گفت: واریز سود سهام عدالت در آذرماه جنبه قانونی به لحاظ قانون بازار سرمایه و قانون تجارت ندارد.

وی افزود: شرکت ها الزامی به وایز سود پس از تیرماه را ندارند بلکه واریز سود سهم سهامداران حقوقی از جمله سهام عدالت اغلب در بهمن و اسفند صورت می گیرد.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/whpan
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.