آیا داعش مرکز آمار ایران را هک کرد

112

آیا داعش مرکز آمار ایران را هک کرد

خبر هک مرکز آمار ایران توسط داعش یا داعس در اینترنت جنجال زیادی به پا کرده است دیروز داعش سایت آمار ایران را هک کرد. البته این خبر هنوز به طور رسمی مورد تایید قرار نگرفته و هنوز معلوم نیست واقعا داعشی ها اینکار را انجام داده اند و یا هکرهای ایرانی دست به اینکار زده اند

 

داعش مرکز آمار ایران,هک مرکز آمار ایران توسط داعش,مرکز آمار ایران هک شد


 با اینحال به نظرمی رسد در صورت صحت هک مرکز آمار ایران، توجه داعشی ها به سایت های اقتصادی ایران جلب شده که این خود نگرانی هایی را به همراه خواهد داشت. چراکه همین چند وقت پیش بود که با هک شدن سایت شرکت ملی نفت البته نه توسط داعش اما نگرانی هایی برای نفتی ها بوجود آمد. داعش طی سه سال گذشته بارها اقدام به هک کردن سایت های اجتماعی کرده است اما این اولین بار است که نام وی در هک شدن یک سایت اماری اقتصاد یک کشور به چشم می خورد.
سایت مرکز آمار ایران از شامگاه سه شنبه چهارم خرداد ماه از دسترس خارج شده است و کاربرانی که به این سایت مراجعه می کنند نمی توانند از هیچ یک از بخش های آن استفاده کنند.زمانیکه که از طریق جستجوگر گوگل قصد ورود به سایت مرکز آمار ایران را دارید با متنی عربی روبه رو می‌شوید که ترجمه آن به فارسی"هک شده از سوی داعشی ها " است.

 

با توجه به  اسناد و تصاویر زیر  دو احتمال وجود دارد؛ یکی اینکه هک سایت مرکز آمار ایران توسط  گروهک تروریستی داعش صورت گرفته باشد و دیگر اینکه پای هکرهای کلاه‌سیاه ایرانی در میان باشد.
این خبر کنجکاوی ما را دوچندان کرد تا اطلاعاتی را  در خصوص سایت هایی که تا کنون توسط داعش هک شده اند را جمع‌آوری کنیم.  به نظر می رسد داعش علاوه بر سیطره افکار عمومی توسط اخبار تصویری و تلویزیونی در فضای مجازی نیز برای تبلیغ خود از هیچ تلاشی فروگزار نکرده است.

 

به همین منظور در برخی از سایت های هک شده مطالبی برای تبلیغ به نفع دیدگاه‌های این گروهک تروریستی نیز درج شده است. به اعتقاد برخی از هکر ها داعش قصد دارد تفکرات جوانان را تغییر دهد و آنان را تبدیل به انسان هایی افراط گرا کند.
 سال 93 بود که خبری مبنی بر  حمله داعش به شبکه های اجتماعی منتشر شد.این خبر با این تیتر بر روی سایت ها آمد: حمله هکرهای داعش به شبکه های اجتماعی و سایت های خبری با پیام "من عاشق داعش هستم".گروهی که نام خلافت اسلامی را برای خود انتخاب کرده با هک کردن فید چند حساب کاربری در توییتر و سایت های خبری آمریکایی پیام هایی را در حمایت از تروریست های داعش منتشر کرده است.  این هکرها به وب سایت یک شبکه تلویزیونی در مریلند آمریکا هم حمله کرده‌اند.بنر تمامی سایت‌های هک شده با چهره یک تروریست پوشانده شده و پیام "من عاشق داعش هستم" نیز در این بنرها نقش بسته است.

 

با توجه به اینکه گروهک داعش به طور گسترده از شبکه‌های اجتماعی و از جمله توییتر برای انتشار دیدگاه‌های خود بهره می‌گیرد و به این منظور حساب‌های کاربری متعددی نیز در آن ایجاد می‌کند.شبکه تلویزیونی WBOC  از جمله شبکه‌های وابسته به سی بی اس یکی از قربانیان این حملات بود. این شبکه  بعد از چند ساعت توانست حمله یاد شده را دفع کرده و کنترل سایت و صفحه توییتر خود را در دست بگیرد.

 

داعش مرکز آمار ایران,هک مرکز آمار ایران توسط داعش,مرکز آمار ایران هک شد

 

دست داعش هم رو شد

 

در سال 93 خبر دیگری از هک شدن سایت داعش منتشر شد و منجر به کشف اسراری نهفته از داعش شد. احمد سماره جوان مصری برنامه نویس رایانه اعلام کرد، او توانست با هک کردن پایگاه اینترنتی گروه داعش، به اسرار «فاجعه باری» از جنایت‌های این گروه را کشف کند.  این برنامه نویس مصری گفته است، تصاویر ویدیویی که داعش تاکنون منتشر کرده در واقع تنها «قطره ای از دریا» هستند، و آنچه او به آن دست یافته بسیار فاجعه بار‌تر و وحشتناک‌تر از آنچه تا حالا مشاهده شد بوده است. سماره در گفت‌و‌گو با العربیه از چگونگی تصویر برداری داعش از عملیات سربریدن و آتش زدن قربانیان سخن گفت. وی همچنین افزود به ویدیوهای اصلی آتش زدن قربانیان دست یافته که هنوز گروه تروریستی داعش آن‌ها را پخش نکرده است.

 

این جوان مصری در باره چگونگی هک کردن پایگاه اینترنتی داعش گفت: «تقریبا از یک ماه پیش وقتی متوجه شدم که رسانه‌های جهان به آنچه داعش منتشر می‌کند خیلی اهمیت می‌دهد، تصمیم گرفتم سایت داعش را هک کنم بخصوص که پیش از این در هک کردن سایت‌های دیگر تروریست مانند «انصار بیت المقدس»، «اخوان مسلمین» و «اجناد مصر»، تجربه کافی را کسب کرده بودم به همین دلیل با اسم مستعار وارد سایت‌های آن‌ها می‌شدم».وی در ادامه افزود: «وقتی داعش، «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی را به آتش کشیدند، دقیقا در روز 3 فوریه، به «سرور» داعش نفوذ کردم و همه فایل‌های موجود در آن «سرور» را مرور کردم، تا به فایلی رسیدم که ویدیوهای اعدام، قتل، آتش زدن و سربریدن را پنهان می‌کنند و از آنچه در آن فایل دیدم، وحشت زده شدم».

 

20هزارحساب‌توییتری در دستان داعش

الف  سال  94 نوشت: یک هکر ناشناس با انتشار ویدئویی مدعی شد، 20 هزار حساب کاربری توییتر که مربوط به داعش بوده، را مسدود کرده است. شخصی ادعا کرد که 5500 حساب کاربری توییتر منتسب به عناصر داعش را مسدود کرده، یک هفته از این موضوع نگذشته بودکه  یک فرد ناشناس دیگر هم مدعی شد تعداد 20 هزار حساب توییتر مربوط به داعش را مسدود و متوقف کرده است. در آنزمان ویدئویی منتشر شد و شخصی با چهره ای مبدّل و ماسک، مدعی شد 20 هزار حساب کاربری مربوط به داعش را در توییتر، از کار انداخته و لیستی نیز از این حساب های مسدود شده، تهیه کرده است.این شخص ناشناس در این ویدئو می گفت: مردم جهان در این جنگ پیشرفته باید با هم همدست شوند و تمام حساب‌های کاربری را که توسط تروریست ها اداره می شود، حذف کنند. در این ویدئو آمده بود: داعش قصد دارد تفکرات جوانان را تغییر دهد و آنان را تبدیل به انسان هایی افراط گرا کند.این هکر ناشناس در آخر با تهدید داعش تاکید کرده بود از این پس هیچ جای امنی در فضای مجازی برای شما باقی نخواهد ماند و شما مانند ویروسی هستید که ما به مقابله با آن برخواسته ایم.این اقدامات در پی حادثه تروریستی پاریس شروع و رو به افزایش است و هدف از این اقدامات متوقف ساختن تبلیغات و سخت کردن جذب نیروی جدید توسط این گروه تروریستی از طریق حساب های توییتر است.

 

تهدید به مرگ مدیران فیس بوک و توییتر

 

 باشگاه خبرنگاران جوان سال گذشته نوشت: با افزایش اقدامات ضد تروریستی سایت های فیس بوک و توییتر، موسسان این دو شبکه با تهدیدات جدی داعش مواجه شده‌‍اند. به نقل از "گاردین"؛ گروه تروریستی داعش  در آنزمان  ویدیویی منتشر و در آن مدیران عامل  شرکت های توییتر و فیس بوک را به مرگ تهدید کرد. با افزایش برنامه‌های ضد تروریستی سایت های فیس بوک و توییتر، تروریست های داعش تهدیدات خود را بر علیه این دو وبسایت افزایش داده اند. در آخرین فیلم منتشر شده از سوی این گروه، داعش مدعی شده در حال حاضر 10 هزار حساب فیس بوک، 5000 حساب توییتر و 150 گروه فیس بوکی در اختیار دارد.

 

در کنار این ویدیو، متنی نیز منتشر شده که در آن داعش مدعی شده است "در ازای هر یک حساب کاربری مسدود شده، 10 حساب جدید ساخته می شود و در نهایت این سایت ها پاک خواهند شد."نکته ای که درباره این فیلم جلب توجه می کند، استفاده از چهره های زاکربرگ و جک دورسی، مدیرعامل های  فیس بوک و توییتر، به عنوان هدف تیراندازی است.

 

یکی از مسئولان شرکت توییتر درباره این ویدیو اظهار کرد: "این تهدید کاملا عادی است و داعش پیشتر هم تهدیدهای بسیاری ضد این شرکت مطرح کرده است."دولت آمریکا اخیرا تصمیم گرفته با همکاری شرکت های بزرگ فعال در زمینه شبکه های اجتماعی با تبلیغات اینترنتی داعش مقابله کند و تاکنون اقدامات بسیاری برای توقف گسترش آن ها انجام داده است. گفتنی است گروه داعش در میان اکثر مردم و سایت های خبری وشبکه های مجازی منفور است اما در این میان سایت BBC از معدود سایت های خبری است که تروریست های داعش را مجاهدین خوانده و از این گروه تروریستی، با عنوان "گروه جهادی" و "دولت اسلامی" نام می برد!

 

3.7/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/xqtL
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.