کلاهبرداری با فروش سیم کارت جعلی

0 358

اخبار اجتمایی

اخبار,اخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی جهان،اخبار اجتماعی روز،اخبار امروز،اخبار داخلی،آخرین اخبار اجتماعی

 

اخبار,اخبار اجتماعی,سيم‌كارت جعلی


 اخبار اجتماعی – کلاهبرداری با فروش سیم کارت جعلی

«سیم‌کارت اعتباری مشابه خط شما با قیمتی مناسب آماده فروش است»؛ این جمله‌ای بود که زن و مرد کلاهبردار هنگام تماس با طعمه‌هایشان به زبان می‌آوردند.

به گزارش همشهری، آنها با درج شماره تلفن‌هاي جعلي روي سيم‌‌كارت‌هاي معمولي، آنها را به‌عنوان سيم‌كارت ويژه به فروش مي‌رساندند و دست به كلاهبرداري مي‌زدند.

نخستين شكايت از متهمان زمستان 2سال پيش در كلانتري 122تهران مطرح شد. شاكي كه مرد جواني بود، به مأموران گفت: چند روز پيش خانمي با من تماس گرفت و مدعي شد كه از نمايندگي يكي از شركت‌هاي تلفن همراه تماس مي‌گيرد و شماره‌اي مشابه شماره تلفن من با يك رقم اختلاف در اختيار دارد و مي‌تواند اين سيم‌كارت را به مبلغ 60هزار تومان در اختيارم قرار دهد. من هم قبول كردم و آدرسم را دادم و 3ساعت بعد پيك موتوري مقابل خانه‌مان توقف كرد.

سيم‌كارت را كه گرفتم، شماره رويش را نگاه كردم و ديدم كه كاملا شبيه شماره موبايل دائمي‌ من است. 60هزار تومان به‌علاوه مبلغي به‌عنوان مژدگاني به پيك موتوري دادم و سيم كارت را گرفتم اما ساعتي بعد وقتي آن را استفاده كردم ديدم كه شماره‌اش با شماره من كاملا فرق دارد و يك شماره عادي است براي همين تصميم گرفتم از فروشنده به اتهام كلاهبرداري شكايت كنم.

اين مرد تنها شاكي پرونده نبود؛ چرا كه به فاصله چند روز، عده ديگري هم با مراجعه به پليس شكايت‌هاي مشابهي مطرح كردند.

بررسي تمامي شكايت‌ها نشان مي‌داد كه كلاهبرداران در تماس با دارندگان سيم‌كارت‌هاي دائمي و گفتن اين جمله كه سيم كارتي اعتباري با شماره‌اي مشابه سيم‌كارت دائمي شما در اختيار داريم، سيم‌ كارت‌هاي معمولي را به آنها مي‌فروختند. با افزايش شكايت‌ها و تشكيل پرونده‌ قضايي، تيمي از كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران تحقيقات براي شناسايي و دستگيري كلاهبرداران را شروع كردند.

 آنها در بررسي‌هاي اطلاعاتي توانستند محل كار متهمان را در خيابان جمهوري شناسايي و مرد كلاهبردار و همدستش را كه زني جوان بود، دستگيري كنند.

متهمان به اداره آگاهي انتقال يافتند و در بازجويي‌ها به كلاهبرداري گسترده با اين شگرد اعتراف كردند.

 در اين ميان رضا گفت: من اعتياد شديدي به مصرف مواد‌مخدر دارم و براي همين با كلاهبرداري هزينه خريد مواد مصرفي‌ام را تأمين مي‌كردم. ما به‌صورت تصادفي با شماره موبايل‌هاي دائمي ‌تماس مي‌گرفتيم و مدعي مي‌شديم كه سيم‌كارت اعتباري مشابه اين شماره را داريم. اگر طعمه‌مان فريب مي‌خورد، برچسبي جعلي با شماره‌اي مشابه‌ شماره تلفن وي تهيه مي‌كرديم و روي جعبه سيم‌كارت معمولي مي‌چسبانديم. بعد سيم‌كارت جعلي را با پيك براي مشتري مي‌‌فرستاديم و به اين ترتيب سيم‌كارت معمولي را چند برابر قيمتي كه خريده بوديم، به او مي‌فروختيم

.پس از چند‌ماه فعاليت نيز محل كارمان را تغيير مي‌داديم تا درصورت شكايت شناسايي نشويم.

سرهنگ رحيم فرزام، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران با اشاره به كلاهبرداري ميليوني اين زن و مرد از مالباختگان احتمالي خواست براي شكايت به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.
 اخبار اجتماعی – همشهری

 

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/FnWU
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.